Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Feirer dere halloween?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-07, 22:59   #81
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Dessuten gidder jeg ikke bruke penger til å fø 30 unger med godteri heller.

Men andre skal fø dine? jeg skjønner ikke den logikken jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-07, 23:56   #82
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Men andre skal fø dine? jeg skjønner ikke den logikken jeg.

Godt poeng. Å gi virker for meg langt mer naturlig enn å sende vesla ut på tiggerferd. I fjor fikk vesla vår gå til de aller nærmeste naboene, inklusive bestemor og hennes nabo (per bil).

Før det var hun for liten, men vi har da vært forberedt på å gi litt. Synes det er litt fint spesielt når vi var nyinnflyttet så ble det et kontaktpunkt mot nye naboer.

Jeg har såpass i matboden i juletiden at eventuelle julebukker også får, men sangen kan jeg spare meg for da.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 00:07   #83
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Her får snart 8 og 11 åringen gå halloween. (hun eldste gjorde det også før) og vi kjøper også inn litt godteri så vi har til de som ringer på døra.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 00:18   #84
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.867
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Vi liker ikke denne tradisjonen og barna her har ikke feiret hittil men nå har storebror begynt på skolen så da blir det nok vanskelig å la være tenker jeg.....
Vi har alltid hatt litt godteri som barna som ringer på har fått men lesser ikke på i massevis..
I fjor var det mange små - veldig små barn som gikk runde... og det var mange små barn som kom i pulje på døren. Foreldrene stod ved veien og ventet. Akkurat det synes jeg ikke noe om.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 00:19   #85
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Nope. Det eneste jeg kan komme på, er at vi brukte tenne lys på graven til oldemor og oldefar på Alle helgners dag, men tror ikke det er samme dag som halloween.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 07:58   #86
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

I fjor var det mange små - veldig små barn som gikk runde... og det var mange små barn som kom i pulje på døren. Foreldrene stod ved veien og ventet. Akkurat det synes jeg ikke noe om.

Kan jeg spørre hvorfor? Jeg er bare nysgjerig altså. Jeg kan tenke meg at mange små barn syns det er stas å få ringe på alene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 09:00   #87
Botero
Viva la vida
 
Botero sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 732
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Det med stygge masker virker så utbredt her i Norge, stygge masker og heksekostymer. Det er alt jeg ser i butikkene. Det er jo helt tragisk.


Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 09:29   #88
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Foreløpig feirer vi ikke. Har hvert å kjøpt inn litt godis, men nå bor vi i blokk, så her kommer der ingen. Nå er ikke prinsessen mer enn 2,5 år, men etterhvert så kan jeg tenke meg at vi feirer den. Om noen måneder flytter vi til et boligstrøk hvor det er massevis av barn, så da blir det nok helt annerledes.

Ellers så har jeg feiret det da jeg bodde i Usa, og synes det er veldig kjekt å ordne til. Bruke kveldene før til å skjære ut gresskar, pynte ute og inne med ting og tang.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 09:53   #89
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Enkelte i denne tråden fremstår som grinebitere. Jeg ser dere for meg i døråpningen ikledd morgenkåpe, bad hair og med en avsagd hagle i hendene. Ja, den ungdommen, den ungdommen ...

Vi feirer ikke, men det kunne vi liksågodt ha gjort. Hvis eldstemann har lyst eller ønsker å bli med venner for å gå dør til dør, er det helt greit, absolutt ikke noe jeg ville nektet henne. Hvorfor skulle jeg det? Fordi noen tjener penger på det? So? Jenta har det sikkert kjempeartig, det er alt som teller i min bok.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 13:33   #90
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Jeg er veldig enig med Sitron.

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 13:40   #91
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Jeg respekterer at andre velger å ikke delta i denne skikken. Jeg har heller ikke behov for å forsvare meg, men jeg gjør meg noen tanker om hvordan dette fungerer i min verden. Rent logisk.
Vi bor i Oslo, men selv her vi bor har jeg ganske god oversikt over naboer og naboers barn. Her fungerer det veldig enkelt slik at hvis vi deltar, da gir vi også. Det vil si vi må bidra litt til andres moro, for at våre barn skal få ta del i moroa. Hvis ikke blir det litt som å delta på spleisefest uten å ta med noe. Slik tenker jeg hvertfall.

Hvis vi, som noen av våre naboer med barn, velger å ikke delta, synes jeg heller ikke vi kan sende avgårde ungene våre for å delta. Jeg tror også det hadde blitt litt leit for våre barn hvis de gikk rundt, mens det var kjent blandt de andre barna at vi ikke ga noe som helst ved vår dør Det er hvertfall en situasjon jeg ikke ville satt dem i.

Vi har også valgt å bli med barna av sikkerhetsmessige årsaker, men vi stiller oss ikke sammen med dem ved døra. Dette er deres greie, men min femåring kan ikke gå alene langs veien i mørket. Så enkelt er det. Ved at vi er med passer vi også på å lære dem noe rundt skikken. Ikke ringe på mer enn en gang, gå pent videre også hvis de ikke får noe og likevel si "ha det bra". Gå rundt med godt humør, og det er veldig mange av de eldre som synes det er så koselig! En ifjor spurte om de ikke kunne ta en sang også, og det gjorde de villig vekk
Er utelyset av, eller det er mørkt i huset går man videre. Som regel ringer man på der det bor andre barn, som også deltar.

Ettersom vi i tillegg lager en fest ut av det, er det ikke det å gå rundt som er viktigst. Vi har jo litt godter på festen også. Vi har heller ikke kjøpt inn spesialeffekter, men pynter med lys, høstblader osv.

I utgangspunktet startet vi tradisjonen etter ønske fra min niese og nevø, så jeg hadde ikke den helt store planen bak dette. Men nå velger jeg å se det slik at vi velger å delta, men da helhjertet.

Yngstejenta vår ble jo også født på Halloween, 31 oktober Så for oss er det uansett en festdag!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 14:03   #92
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Emm: Veldig fint svar.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 14:19   #93
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.867
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Vi bor i en gate i Oslo vi også men i denne gaten er det svært få små barn. Dette er et dyrt strøk og det bor mest familier som har bodd her i flere år fra før prisene steg så veldig...
Faktisk bare naboen i umiddelbar nærhet men de flyttet i påsken.
Derfor var det så merkelig at det i fjor kom så mange på døren vår. Virket som om foreldrene gikk gatelangs for at barna skulle få mest mulig godteri... Vi kjente iallefall ingen av de. Ikke foreldrene heller...
Men altså, vi kjøper inn godt spesiellt til dette men trodde jo ikke det skulle komme så mange og så mange i slengen.
Om vi skulle gått Halloween så ville jeg holdt meg til de nærmeste naboene iallefall.

Og en annen ting, da jeg og broren min og etpar venner gikk julebukk i romjulen så gikk vi jo kun til de vi kjente godt og fikk komme inn i stuen til de fleste og synge en sang. Så fikk vi en sjokoladebit eller en julekake.

De som går halloween stikker jo bare en pose eller kurv mot deg når du åpner døren og gjør ingenting annet...... er det meningen de skal synge, eller??!

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 14:37   #94
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Nei, vi feirer ikke.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 14:48   #95
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.932
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Nei, vi feirer ikke. Jeg kan til nøds skjære et ansikt i et stort gresskar som vi har til pynt, det synes jeg og ungene er litt kult.

Forøvrig er jeg stor tilhenger av å gjenopprette julebukktradisjonen. Den eksisterer nærmest ikke lenger her i byen, og det er synd. Kanskje vi skulle starte en kampanje?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 18:11   #96
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.196
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Storebror har gått de to siste årene og kommer til å gå i år. De går bare i sameiet vårt og oppfører seg skikkelig (tror jeg). I år regner jeg med at lillemann også skal få være med ut på tur og da må jeg også være med. Han er for liten enda. Vi deler også ut til de som kommer på besøk.

I år lurer jeg på å arrangere et party for hockeylaget til storebror. Vi får se.

Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 19:34   #97
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Ikke ringe på mer enn en gang, gå pent videre også hvis de ikke får noe og likevel si "ha det bra".

Jeg får litt vondt i mammahjertet, kjenner jeg. Ser for meg glade barn ikledd flotte kostymer på godteritur, og jeg ser for meg grinebiterne som møter dem i døråpningen. Ingen blide og imøtekommende voksne der nei, bare kyniske voksne som bare tenker penger og USA. Barna gir vel døyten i pengene, det er ikke det som er i fokus hos dem.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 19:35   #98
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Selvsagt feirer vi ikke Halloween. Når er det? : skalker lukene:

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 19:36   #99
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Det holder med julebukker. : gammeldags:

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-07, 20:11   #100
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Feirer dere halloween?

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Forøvrig er jeg stor tilhenger av å gjenopprette julebukktradisjonen. Den eksisterer nærmest ikke lenger her i byen, og det er synd. Kanskje vi skulle starte en kampanje?

Jeg leste ett eller annet sted julebukkens historie, og den har aldri vært spesielt utbredt i bystrøk. Jeg hadde aldri engang hørt om det før jeg flyttet på bondelandet som 11-åring.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no