Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

… men man skal jo ikke klage på varmen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-06-09, 13:13   #81
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Tåtti!

Jeg prøver å tenke at jeg har rett til å leve i denne varmen, jeg også, på mitt vis. F.eks. har jeg både rett til å være blåhvit, å oppholde meg mest mulig innendørs, å nekte å spise ute, å tilbringe dagen på kjøpesenter etc. Jeg lurer også litt på om jeg ikke har rett til å fike til folk som synes jeg burde være på stranda.

()

Dette er en evig runddans i heimen her. Jeg irriterer meg over at gubben klager over regn og kjølige, deilige høstkvelder, mens han får fnatt av at jeg holder meg innendørs disse dagene her.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:14   #82
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Visste du ikke det du, kanskje? Du er vakker og sølvgrå, og jeg er veldig glad du er der!

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:15   #83
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.885
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

()

Dette er en evig runddans i heimen her. Jeg irriterer meg over at gubben klager over regn og kjølige, deilige høstkvelder, mens han får fnatt av at jeg holder meg innendørs disse dagene her.

Her også. Blåmann har dog vært så vennlig å ta med seg vogna i bilen i dag, så vi kommer ingen vei.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:22   #84
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Her i huset nyter vi varmen og lange dager ved sjøen, bading og krabbefangst.
Vi har så lite sol og sommer på vestlandet, at det må nytes i fulle drag.

Nettene kan bli vel varme, men pytt pytt. Det er tross alt få netter i løpet av året vi sover dårlig p.g.a varme.
Jeg klager aldri på varmen, men vi er jo ikke alle like da;-)

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:35   #85
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.839
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg hadde nok klagd betydelig mindre hadde jeg kunnet være ute med båten f.eks. Her inne i byen (og ikke minst på kontoret) er varmen drepende. Såh det såh. :fnys:

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 29-06-09 kl 13:43. Årsak: Litt vesentlig å få med seg alle ordene :plystre:
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:37   #86
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Her var det 16 grader ute seint i går kveld. Kjempdeilig. Fikk lufta skikkelig på soverommet før me la oss.
Veldig varmt på dagen men syns det er heilt greit når det blir kjøligare utpå kvelden.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:38   #87
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.885
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg hadde nok klagd betydelig hadde jeg kunnet være ute med båten f.eks.

Jeg også. Hater båter.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 13:42   #88
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.839
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Betydelig mindre. :Overopphetet:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 14:02   #89
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg elsker sommer, sol og varme!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 14:10   #90
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Det er deilig med sol og varme. Greit, det er ett ork å jobbe, men siden vi har sommertid og kan gå kl. 15.00 er det greit.

Stranden er 1 min. biltur unna både jobb og hjem, så om en times tid er vi nok på stranda tenker jeg. Med kjølebag, strandstoler, campingseng, badedyr og parasoll.

Vi har også ac hjemme, dog ikke på soverommet.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 14:14   #91
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Når det er kaldt kan man kle på seg. Men når det er 29 grader på soverommet og ikke et vindpust, da er det fint lite man får gjort med det! Jeg har gitt meg selv utvidede rettigheter til klaging.

Da setter du en vifte foran senga sånn at du får vindpustet i alle fall.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 14:16   #92
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.345
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg oppdaget atter en gang nå nylig at jeg blir fryktelig forkjøla av vifter. Samme hvor hett det i utgangspunktet er.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 14:17   #93
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Det burde vært kaldt mens jeg er på jobb og varmt etterpå. Det er klamt og stillestående her. Kan ikke ha vinduet oppe for bygget rehabiliteres, og sjakten det blir hevet gammelt rask ned i står nesten rett under vinduet og det bråker forferdelig når ting kastes fra 7. etg. I tillegg støver det mye. Løp på Nille i sted og kjøpte meg en liten vifte.

Det jeg liker minst med varmen er at det blir stor spredning av gresspollen. Det er kaldere ute i hagen vår enn inne i huset, men jeg må rømme inn etter hvert fordi jeg reagerer sånn på gresset.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 15:40   #94
morgana
På vent....
 
morgana sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På bygda!
Innlegg: 1.985
morgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt liktmorgana er virkelig godt likt
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg "dauer" i varmen. Bor i et dårlig isolert hus og gjett om det merkes, særlig ved leggetid. Som høygravid er jeg enda mindre glad i varmen, enn jeg er til vanlig.

morgana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 17:57   #95
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

En lov-til-å-klage-på-varmen-tråd gjorde nettopp dagen litt bedre Det er godt over min komforttemperatur nå og jeg sitter innendørs, for der er det nesten 1 grad kaldere enn ute I tillegg har jeg ei lita ei på 5 mnd som drikker og drikker. Puh!

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 18:10   #96
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.


Men ja, man skal helst hate kulde og elske varme føler jeg.

Er man normal gjør man det, ja!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 18:12   #97
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Fungerer også dårligere i varmen - alt går treigere. Over 30 grader er bare overkommelig hvis man kan være i vannet hele tida.

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 18:13   #98
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.885
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ...men man skal jo ikke klage på varmen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Er man normal gjør man det, ja!

Hvis man er ordinær, ja.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 18:41   #99
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

Jeg tror jeg flytter sammen med guniss til bluen Jeg er ikke veldig glad i varme, så sånn sett passer jeg godt til å bo i Nord Norge. Folk må jo gjerne klage så mye de vil, men jeg syns det blir litt mye når folk først klager over dårlig vær og når de da starter klagingen etter en dag med godt vær så blir det litt mye.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-06-09, 18:44   #100
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: ... men man skal jo ikke klage på varmen

guniss, Bluen og Polarjenta: Hva med en fp-koloni i polare strøk på Svalbard eller i Alaska? Jeg kommer gjerne på treff dit.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no