Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere "penbestikk"?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har du penbestikk?
Ja, jeg har penbestikk 111 59,68%
Nei, jeg har ikke penbestikk 51 27,42%
Jeg har mange bestikksett. Hverdags, pent, og galla + 14 7,53%
Jeg har ikke ett sett en gang 3 1,61%
Jeg har arvet penbestikket mitt 20 10,75%
Jeg har kjøpt/fått/samlet penbestikket mitt 63 33,87%
Jeg har penbestikk, penservise, skriver interiørblogg og matchende klær innad i familien 2 1,08%
Bestikk? 1 0,54%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-10, 15:04   #81
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.195
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Vi har penbestikk (av stål), men bruker det fryktelig sjelden. Det er helt sikkert over et år siden sist. Vi burde bruke det mer; egentlig mener jeg med det at "vi burde invitere middagsgjester oftere". Vi har penservise også, men bruker det tilsvarende sjelden. Igjen burde vi bruke det oftere, for det er jo fint. Det er ikke sånn "stiv-pent", noen av delene, sånt som krever nyrullet duk og kandelabre med lys i, så det kunne fint brukes til alminnelig middag også.

Jeg leser dog hverken interiørblogger eller -blader. Og interiøret vårt er eklektisk-sjuskete-rotete. Vi er mer sånne som stabler alt rotet over på halvparten av spisebordet sånn at det blir plass til champagneglassene (som vi bruker mye, mye oftere enn penbestikket) på den andre halvparten.

Og vi valgte ut både bestikk og servise før bryllupet vårt, fikk en del da, har fått en del i gave siden, og har kjøpt noe (men ikke så mye) selv.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 15:42   #82
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.254
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Jaddajadda. Vi har hverdagsbestikk, penbestikk i stål og to fulle sølvbestikksett. :Overmøblert: Jeg leser ikke interiørblogger. Og matcher i hvert fall ikke klær.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 15:56   #83
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Jeg leser ikke interiørblogger.
Det...
er så...
jævlig....
kjedelig...

Men jeg lager muffins.

Jeg har Hardanger (Silje), ett eller annet fra IKEA, noe arvet syttitallsstål, noe rælete biffbestikk, og et nydelig sølvbestikk som heter Gourmet av Elise Thiis Evensen.



Vi har vinglass i Allegorie/Villeroy Boch + tid fra Magnor og servise fra Jasper Conran.

Familien er matchende kledd kun på 17. mai og andre bunadsanledninger, jentene har av og til nesten samme ullundertøy og vi er ganske i stil når alle er i pysj. Matching til hverdags av en hel familie er litt psycho.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 16:01   #84
leliane
madmanized
 
leliane sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.121
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Ja. Sølv som vi fikk til bryllupet samt et Georg Jensen-bestikk i stål. Førstnevnte brukes (for) sjelden.

__________________
A man is rich in proportion to the number of things he can let alone.
Henry David Thoreau (Walden, 1854).
2x02 og 1x08
leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 16:03   #85
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Vi har et hverdagsbestikk som vi investerte i etter bryllupet vårt. Stål fra Duka, helt enkelt og greit et.
Så har vi arvet et bestikk fra Ittala. Det er ikke brukt av oss i noe særlig grad. Det er også et stålbestikk. Stilig, men litt upraktisk og har litt for få deler.
Så har jeg et gammelt hardangerbestikk som jeg ikke liker lengre. Det er også pakket bort bortsett fra teskjeene.
Og så var det sølvet da. Dragesølv som vi har samlet på i alle år. Nydelig bestikk som vi prøver å bruke så ofte vi har mulighet, noe som selvfølgelig er altfor sjeldent..

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 16:08   #86
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Ja, vi har penservise også. Tid fra Porsgrunn. Hadde kanskje valgt et kraftigere et i dag, men syns det er sart og fint. Holder på å samle på hverdagsservise. Fra Wiik og Valsøe. Det som er brunt og hvitt derfra. Elsker det serviset!

I glass har vi Essence fra Ittala og er veldig fornøyde med dem. De er ike så dyre at man trenger å dø litt innvendig om det skulle knuse noen.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 16:12   #87
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

(Penservice hørtes forøvrig forlokkende ut. Er det noe i samme gate som SPA? )

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Servise! Service er sørvis!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Når jeg skriver det ser jeg jo at det skal stå servise, men den c'en har plutselig kommet inn helt av seg selv.

Jeg forsøkte å si det på en pen måte. /

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 16:25   #88
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.668
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Vi har både penservise og penbestikk, men ingen av oss leser interiørblogger/blader og ikke matcher vi noe særlig i klesveien heller.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 17:42   #89
Hermine
From Gokk With Love
 
Hermine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
Innlegg: 658
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Nei, vi har ikke eget penbestikk eller penservise. Men vi har juleservise.

__________________
-95 -97 -02
Hermine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 17:45   #90
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Poll kommer.

Er det vanlig at folk har forskjellige typer bestikk til forskjellie anledninger? Jeg trodde trenden døde ut med våre besteforeldre, men jeg ser jo at det fremdeles er mange som har penbestikk og penservice.

Hvordan er det med deg? Har du bestikk du bruker til "pent"? Hvor har du det til vanlig, og hvor mange ganger igjennom året bruker du det?

[Ekstraspørsmål1: Hvis du har penbestikk, har du også penservice?
Ekstraspørsmål2: Har du penbestikk og penservice regner jeg med du skriver/leser interiørblogger. Fleip eller fakta?

Ja, jeg har penservise og sølvbestikk. Når vi lager finere middag med mange retter (vi elsker å lage mat og bruker gjerne x antall timer på å lage et måltid) så føles det stusselig å bruke det vanlige hverdagsserviset/bestikket.

Jeg har sølvbestikket i en spesialkasse for sølv, noe som gjør at det holder seg fint og er veldig enkelt å bruke siden det er så tilgjengelig.

Jeg leser alle typer blogger, så ja jeg leser også en del interiørblogger

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 17:50   #91
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Har stålbestikk i koffert med alt hva man kunne tenkes å behøve på bestikkfronten
Og bare så det er sagt; jeg har ikke kjøpt den selv.
Penservise har jeg arvet, og er til 12 med middagstallerker, suppetallerker, dessertskåler, 2 potetfat, 2 sausenebb, 3 fat i ulik størrelse, et stort rundt fat, 1 terrin.

Det er hønngammelt, og veldig fint

  Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 17:50   #92
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.492
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Jeg har IKEA til hverdags, Hardangerbestikk til litt penere og sølv til de virkelig store anledningene. Begge de to siste er arvet eller bryllupsgaver. Jeg har selvsagt penservise og pene vinglass.

Det som er skikkelig praktisk er at storesøsteren min var smart nok til å anskaffe seg samme servise og samme sølvbestikk, så til de aller største begivenhetene har vi lånt litt av hverandre og kunnet dekke på til 24.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 17:53   #93
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Nei. Har noen t-skjeer i sølv jeg har fått og meningen var vel at jeg skulle spare. Men synes stålbestikk er mye finere. Har stål nå, men akkurat det liker jeg ikke så godt.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 18:46   #94
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det som er skikkelig praktisk er at storesøsteren min var smart nok til å anskaffe seg samme servise og samme sølvbestikk, så til de aller største begivenhetene har vi lånt litt av hverandre og kunnet dekke på til 24.

Samme her. Min bror og jeg har det samme sølvet og det samme serviset, ekstremt praktisk.

  Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 19:29   #95
Turte
Latsabb
 
Turte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.132
Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Nei, vi har kun hverdagsbestikk. (Renesanse fra Hardanger)

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 19:31   #96
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Jeg er visst den eneste som har penbestikk, penservise, skriver interiørblogg og har matchende familie.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:07   #97
dea
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 310
dea er litt kul
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Vi har penbestikk, men jeg øsnker meg nytt siden det ikke er så pent
Vi har også penservise (arv bryllup fra Ikea, så det er ikke dyrt).
Og jeg leser ingeriørblogger, men hadde penbestikk før jeg begynte å lese det.
Må legge til at hverdagsbestikket vårt er noe vi fant på salg på Ikea, hadde vi hatt Hardangerbestikk til hverdags hadde jeg nok bare hatt et sett.

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:09   #98
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Jeg har penbestikk ja! De bruker jeg hver gang jeg har gjester. Har visst sølvbestikk også, de har jeg aldrig brukt, he he


Leser interiørblader, men ikke interiørblogger.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:10   #99
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Vi har penservise og sølvtøy (trodde man måtte ønske seg det når man gifter seg ).

Leser hverken interiørblader eller interiørblogger.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:10   #100
Shane
Erfaren
 
Shane sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 894
Shane er populærShane er populærShane er populær
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Også servise ja, har både hverdagsservise og penservise.

Shane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no