Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Puky løpesykkel

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-09, 19:58   #81
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Vi får fortsatt rare blikk. Og kommentarer fra både små og store barn.

Ja, og du skylder på sykkelen?

Sorry, kunne ikke dy meg. :dukker og forventer hevn ved neste barseltreff:

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 19:59   #82
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Schnuppa: De kommenterer faktisk hva de ser på altså! "Se, den sykkelen har ingen pedaler". Såh!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 20:01   #83
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Ja jeg tror deg jeg altså.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 20:02   #84
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Jeg kan forøvrig legge til at jeg aldri får noen som helst kommentarer. : peker på bildet:

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 20:03   #85
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Puky løpesykkel



Tror du ja.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 20:05   #86
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.473
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvorfor skulle det bli verre med bakker?

Löpesykkelen har ingen bremser. Det er vanskeligere aa stoppe den, og större muligeter for et uhell i en bakke.

Naar det gjelder dropping av stöttehjul ved overgang til sykkel, tror jeg ogsaa at det er lettere aa laere sykling og finne balansen hvis det er helt flatt. Kanskje feil, men det er min teori.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 20:06   #87
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Vår løpesykkel har bremser. De fleste øver vel på flate områder først uansett? Selv her i bakkelandet Norge.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 20:08   #88
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.473
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Vår løpesykkel har bremser. De fleste øver vel på flate områder først uansett? Selv her i bakkelandet Norge.

Jeg visste ikke at de fantes med bremser en gang. Her i Tyskland, begynner smaabarna med denne

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 20:08   #89
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Vi har en sånn som det er bilde av i hovedinnlegget.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 20:09   #90
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.473
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Selvsagt över man paa flater först, men jeg kjenner mange som bor slik i Norge (vestlandet) at det omtrent er urealistisk öveomraade i og med at det sjelden er slik i virkeligheten. Her nede kjörer alle toaaringer paa slike frem og tilbake til barnehage, aktiviter og butikken eller whatever.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 20:12   #91
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Vi bor i bakkeland og har brukt den "overalt" fra han var tre. Jeg tror grunnen til at den ikke blir brukt i Norge rett og slett er tradisjon.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 20:40   #92
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg har kjøpt i dag jeg og.
Denne.

Den var knallkul og så veldig god ut! Litt dyrt for meg, dessverre.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 20:47   #93
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Nin: Eller... Vet du om det er håndbrems på den?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 21:17   #94
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Nin: Eller... Vet du om det er håndbrems på den?

Det var ikke håndbrems nei.
Jeg ringte Biltema, de har til 500 kroner med håndbrems. Men de hadde selvfølgelig ikke løpesykkelen på biltema her vi bor.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-09, 22:12   #95
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Da har jeg også bestilt løpesykkel, fra Kettler. Kr 691 inkl porto.
Takk for tips og inspirasjon. Jeg har også en tysk venninne som har anbefalt løpesykkel, så selv om pjokken arvet en fin liten tråsykkel (som han syns ser komplisert ut, og har ennå ikke prøvd pga manglende støttehjul) så tror jeg dette er den rette starten!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 01:39   #96
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Jeg slår fast at balansesykkel er en fantastisk introduksjon til tohjulinger. Etter en halv sesong med pukyen fikk storebror for første gang prøve tohjulssykkel med pedaler (uten støttehjul selvfølgelig) i dag. Han mestret det på første forsøk. Instinktivt. Det var nesten så jeg ikke trodde mine egne øyne.

Storesøster har jo hatt sin Puky like lenge som storebror og hun fikk sykkel med pedaler i dag. Satte seg på sykkelen og syklet avgårde. Snaue halvtimen så hadde hun start og stopp inne også. Uten øvelsen med løpesykkelen hadde det ikke gått så fort å lære seg å sykle. Det er jeg også overbevist om.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 08:44   #97
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Kjapt og smertefritt. Ikke minst.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-09, 10:30   #98
Pusurkine
Superaktiv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 405
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Storesøster har jo hatt sin Puky like lenge som storebror og hun fikk sykkel med pedaler i dag. Satte seg på sykkelen og syklet avgårde. Snaue halvtimen så hadde hun start og stopp inne også. Uten øvelsen med løpesykkelen hadde det ikke gått så fort å lære seg å sykle. Det er jeg også overbevist om.

Slik var det her også, han satte seg på sykkelen og bare syklet av gårde, som om han aldri hadde gjort annet. Uten innslag av angst og skrubbsår

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no