Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-12, 12:32   #81
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?

Opprinnelig lagt inn av lillenøste38, her.

Men at naf ikke hadde tid...hmmm...tja kanskje..men når de får vite at bilen kan skape farlige situasjoner der den står, så er de nok rimelig kjappe å hente den

Nope, det er de ikke. Jeg har engang sittet 2 timer i en bil og ventet, og skapt relativt stort trafikkaos i Oslo sentrum. Hvis det er glatt er det nok av biler å hente.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:27   #82
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.105
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Føret skifter veldig har jeg erfart, og det er ikke så enkelt å starte på en bakke, hvor det er ok strødd, for så å oppdage at det er null feste midt nedi bakken. Da kan man ikke stoppe å ha på kjettinger, eller bare gå fra bilen.

Jo. Det må du. I fart.

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg er overhode ikke uenig i skyldspørsmål, for det er bliføreren sitt ansvar. Men jeg sier bare at det er ikke sånn helt svart hvitt alltid heller.


Halleluja.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 14:16   #83
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kræsj med bil- hvem sitt ansvar?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nei, det kan godt hende. Men i følge veitrafikkloven skal man kunne stoppe for hindringer, alt fra parkerte biler til mennesker som ligger i veibanen.

Nettopp, og det er nok essensen her. At det mangler varseltrekant er "dumt" og evt. noe den billisten kanskje kan bøtelegges for, men likevel skal man være i stand til å stoppe her i henhold til forsikringen. Gitt en annen situasjon kunne det jo ha vært 25 sekunder siden bilen havnet der, og at de ikke hadde fått ut varseltrekanten.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 11:18   #84
oderiks
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 6
oderiks har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?

Det er noe jeg ikke helt forstår. Begge biler står i kjøreretning og begge biler har fått skade på baklykt?? Hvordan fikk du skade på din baklykt? Du er alltid ansvarlig for å kunne stoppe opp for hindringer i din kjøreretning og må avpasse farten etter det! Om bil eller barn eller hva det nå kan være som står i veien for din kjørsel, så er det ALLTID du som har ansvaret for å kunne stoppe for å unngå kollisjon eller skade, så jeg vil tro at du nok må regne med å påta deg ansvaret for denne hendelsen, men jeg håper jo at du har forsikringen i orden, men irriterende er det i alle fall og det verste er om du mister oppsparte rettigheter, da kan det koste over tid. Lykke til !

oderiks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 12:14   #85
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kræsj med bil – hvem sitt ansvar?

Du bør vel egentlig være veldig, veldig glad for at du ikke møtte bilføreren gående med varseltrekanten.......

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-02-12, 13:21   #86
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kræsj med bil- hvem sitt ansvar?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nå er det jo påbudt å ha med varseltrekant i bilen. Men jeg undrer meg på at du ikke klarte å stoppe hvis du kjørte så sakte?

Er det nedoverbakke og skikkelig glatt så kan jeg ha store problemer med å stanse. Selv ikke om jeg kjører veldig sakte.

Jeg tror nok du får skylda her HI. Skjønner at det føles urettferdig, men denne bilen stod stille.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no