Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kan man snu et b-menneske?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-12, 09:33   #81
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.273
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

. Det er stor forskjell på å være morragretten og bare litt stille og mutt.

Stille og mutt og noget asosial. Det er meg om morgenen. Men gretten er jeg ikke. Jeg har fått barn som er støpt over samme lest. Vi kommuniserer med få ord og kroppsspråk. That's it. Og så tar vi det igjen med tidvis veldig hyggelige pratestunder om ettermiddagen og kvelden.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 09:52   #82
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Jeg er tidligere B-menneske. Jeg er blitt mer og mer A-menneske med årene, men hadde forholdene ligget til rette, så hadde jeg garantert glidd tilbake til B. Jeg er mest kreativ i nattetimene, så med andre ord er jeg aldri kreativ lenger.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 10:45   #83
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Jeg er B-menneske og i følge mammaen min var jeg født sånn. I helgene kommer jeg meg sjeldent ut av sengen før 10-10.30, og jeg er stort sett aldri i seng før kl 02. Selv om jeg skal på jobb, så det kommer vel med at jeg generelt trenger lite søvn. Om morgenen er jeg fattet og forholdsvis blid, men det skal ikke voldsomt mye til før jeg vippes av pinnen. Jeg klarer heller ikke spise frokost, men blir gjerne sulten en time etter at jeg kommer på jobben. I feriene, når barna er hos faren, er jeg sjeldent i seng før solen står opp, og jeg elsker det

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 11:31   #84
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 957
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Eg er veldig B-menneske og har alltid vore veldig veldig B. Seint i seng og står opp seinast mogleg. Treng i tillegg 8-9 timars søvn sånn jamnt over.

Har no kome inn i ein rutine som er det næraste eg har vore A-menneske heile mitt liv, eg går og legg meg ca 11 og står opp klokka 8. Med denne rutina er eg ofte stuptrøtt i sjutida om kvelden og kan godt slokne ein times tid på sofaen då, men uavhengig om eg søv då eller ikkje så kan eg når som helst vere vaken til langt på natt. :]

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 11:40   #85
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Dere som er B-mennesker: Hvis dere sliter dere ut fysisk på kvelden, sovner dere ikke lett hvis dere legger dere tidlig da heller?

Jeg klarer å sove i 19-tiden på ettermiddagen, så hvis jeg er helt utslitt kan jeg lett sovne da. Kl. 23 er jeg derimot alltid våken, uansett hvor lite søvn jeg har fått i dagene forut. (Og jeg er våken kl. 23, uavhengig av om jeg sov en halvtime kl. 19 eller ikke. Det er sjelden jeg sover ettermiddagslur altså.)

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men det er jo litt sant, da, Appelsin. Camilla Kring snakket om "the 7 a.m CC mail" og alle smilte litt flaut. For er man TIDLIG på jobb, så sørger man for å vise det til verden, gjerne i form at en "viktig" mail til gud og hvermann, i håp om at folk fikk med seg klokkeslettet den ble sendt på. At den som kommer på jobb klokken to er en slacker, selv om man disponerer dagen helt fritt, osv.

Jeg pleier å sende e-poster kl. 2 om natten. Det blir også lagt merke til. Særlig pleier studentene mine å ble temmelig satt ut, når de sender meg en mail kl. halv et om natten, og får svar etter tre minutter. Jeg tror de tror at gamle mennesker alltid legger seg før kl. 22, eller noe slikt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 11:50   #86
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.987
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg luktet lunta mht Frøkna da hun var bare ett par mnd gammel, vi forsov oss til timen hos helsesøster kl 11.30.


Samme her med eldstemann. Vi fikk alltid store øyne når jeg sa at jeg og toåringen aldri står opp før 10-11 på hverdagene, da hadde "alle andre" vært oppe siden 6.


Jeg er forresten heller ikke morgengretten selv om jeg er B-menneske.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 12:46   #87
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.495
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg pleier å sende e-poster kl. 2 om natten. Det blir også lagt merke til. Særlig pleier studentene mine å ble temmelig satt ut, når de sender meg en mail kl. halv et om natten, og får svar etter tre minutter. Jeg tror de tror at gamle mennesker alltid legger seg før kl. 22, eller noe slikt.

Jeg sendte epost klokken syv i dag morges, som respons på en epost som kunden min hadde sendt meg en eller annen gang i natt. Vet ikke helt hvem av oss som er best eller verst. Vi flirer uansett begge to av våre til tider litt odde tidspunkt å eposte hverandre, men er helt enige om at man leser når man kan og sender når man kan, og det at jeg sender en epost klokken syv om morgenen betyr ikke at jeg forventer at han svarer med en gang.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 12:52   #88
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

I de fleste jobber jeg har vært borti er dette med å sende mail tidlig på morgenen et triks for å vise at man jobber selv om man ikke sitter utover ettermiddagen. Sitter man til kl 18 får man automagisk kred liksom.

Jeg blir også ganske imponert når jeg får svar på mail fra læreren til toern rundt midnatt. Og hun nærmer seg pensjonsalder. Så hun er nok i b-klubben hun også. Min far sliter nå som han er blitt pensjonist, han havner fort på kjøret med å legge seg i 5-tiden og stå opp når det passer engang utpå dagen. Der hadde jeg også vært uten jobb.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 12:56   #89
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.495
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Min mann og hans sjef er helt umulige a-mennesker, de kan finne på å ha møter klokken halv seks om morgenen og sånt. Men de har forstått at det fungerer dårlig å invitere andre til møter på det sinnsvake tidspunktet.

Men altså, jeg sender ikke epost tidlig på morgenen bare for å markere at jeg er på jobb, jeg gjør det som en respons på noe noen andre har sendt meg, og da er det like greit å få det unna først som sist.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 12:58   #90
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Jeg kan også finne på å ha møter klokka halv seks, men da er det det siste jeg gjør før jeg går hjem.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 13:15   #91
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Min mann og hans sjef er helt umulige a-mennesker, de kan finne på å ha møter klokken halv seks om morgenen og sånt. Men de har forstått at det fungerer dårlig å invitere andre til møter på det sinnsvake tidspunktet.

Det skjer ikke ofte lenger, men jeg har fra tid til annet fått spørsmål om det er mulig å legge et møte til 07 eller 07:30, og standardsvaret på det er alltid: "Nei, men vi kan møtes kvelden før kl. 21", hvis det passer for deg. Da haster det vanligvis ikke så mye likevel, gitt.

(Jeg har møtt opp på møter kl. 7, når det virkelig er helt åpenbart at det må skje akkurat da altså, men jeg gidder ikke stille på jobb da bare fordi et A-menneske vil gjøre unna møtene tidlig på dagen.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 13:19   #92
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Jeg er et utpreget B- grenser mot C-menneske. Jeg forsøker innimellom å nærme meg A, men det funker dårlig. Jeg blir HELT utslitt av det. B er bra.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 15:15   #93
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Ang. morgengrettenhet. Jeg er ikke ett happysnæppi menneske om morningen. Folk som river opp rullgardinen, slår på taklyset og roper "Goooood morgen!! Rise and shine." står ikke veldig høyt i kurs hos meg. Jeg har aldri vekket ungene på den måten, det må kunne gå ann å vekke folk på en anstendig måte.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 16:16   #94
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Min erfaring er hvertfall at det ikke går an å snu A-mennesker. Jeg bor med tre stykk, som alle er ganske umulige å holde våkne (samme hvor gøy vi har det ) utover vanlig leggetid. Og selv om de av og til er det, så er de våkne like tidlig neste dag. De er lys våkne i 5-6 tiden.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 16:44   #95
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Jeg er B-menneske, gubben sier jeg er D-menneske da Når jeg skal opp om morran på jobb har jeg ingen problemer med å stå opp kl.06.00 selv om jeg kanskje ikke har lagt meg før rundt kl.01.00-02.00. Men har jeg mulighet til å sove lenge en morran. Da sooover jeg lenge altså.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-12, 17:06   #96
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan man snu et b-menneske?

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Klart det er lov, de er jo skikkelige festbremser.

Jeg pleier å fleipe med at jeg har veldig lakenskrekk på kvelden, men blir alltid veldig kurert i løpet av natten. Jeg har alltid vært sånn, jeg var oppe til over midnatt i helgene selv de første årene på barneskolen. Vel måtte jeg holde meg på rommet mitt, men ikke søren om jeg sov. Om sommeren kunne jeg fint ta nattesøvnen mellom 05 og 12. Det går jo ikke lenger. Mannen påstår at han har vært sånn, men nå er han rent ufordragelig i all sin A-menneskelighet, så jeg tror egentlig ikke på han.



Jeg er z-menneske, jeg da!
Sent oppe, alltid. Det er sjelden jeg er i seng før midnatt og jeg er alltid oppe før sju i uken.
Nå har jeg hatt en uke med tidligvakter på jobb, og jeg har ikke vært i seng før 00.30- 1.30, jeg er trøtt nå klokken har ringt 5.45, men ikke umenneskelig trøtt.

Men jeg må ha fem timer søvn, og jeg liker å ha litt tid alene om morgenen. Ikke morgengretten, men stille.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no