Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Harr'u tampongkort?"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-12, 20:34   #81
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.939
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Altså. De som sitter i kassa har ikke noe mer oversikt over når dere kjøper bind selv om de har begynt med det rabattkortet altså. Også i tida før kort tok den ansatte tak i tampongpakken og førte den forbi bipperen.

Det står vel på skjermen deres etter at man har vist frem tampongkortet sitt akkurat som bleiekortet, gjør det ikke? Jeg bruker ikke tamponger, men jeg hadde bleiekort en stund, og da sa de jo fra at jeg kunne få en pakke gratis.

__________________
♥ Storebror, des. 2010 Lillesøster, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 20:37   #82
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.325
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Det er mulig jeg er litt farga i mitt syn etter flere år som butikkmedarbeider. Aldri i verden om jeg kunne fortelle etterpå hva kunder hadde kjøpt. Ikke engang de som var innom hver dag eller folk jeg kjente. Man har mange mange mange kunder hver dag, og du skal ha litt av en husk om du greier å legge merke til folks handlevaner altså.

Ja, de ser sikkert at det er på tide med en gratis pakke. Jeg ser ikke problemet, men folk skal få mene aldeles det de vil om saken altså.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 21:27   #83
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.975
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Jeg har jobbet i butikk og la lite merke til hva folk handlet. Unntaket var damen som handlet mye frukt og grønnt, for hun fikk alltid så mye for pengene. Og den ene gangen det var en av småbanrnsmødrene i nabolaget som kjøpte kondom. :innrømmer:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 21:41   #84
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.049
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Jeg må innrømme at det som bestyrter meg mest er å se at voksne damer faktisk syns dette er ubehagelig.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 21:48   #85
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.388
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Nå har jo flere prøvd å forklare hva som evt. er "ubehagelig." Ikke som i 14 år "ingenmåviteatjegharmensen "-ubehagelig, men som i snart førti "og forgudsskyldlamegnåkjøpetamponegerutennoeeksstrafu zz"-ubehagelig.
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå det?
Vel, jeg har heldigvis råd til å kjøpe tamponger uten rabatt, så spiller egentlig ingen rolle.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 22:02   #86
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.022
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Jeg synes for egen del at det er helt uproblematisk, men hadde nok ikke syntes det samme som 13-åring.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 22:09   #87
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Nå har jo flere prøvd å forklare hva som evt. er "ubehagelig." Ikke som i 14 år "ingenmåviteatjegharmensen "-ubehagelig, men som i snart førti "og forgudsskyldlamegnåkjøpetamponegerutennoeeksstrafu zz"-ubehagelig.
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er så vanskelig å forstå det?
Vel, jeg har heldigvis råd til å kjøpe tamponger uten rabatt, så spiller egentlig ingen rolle.

Så du føler det samme når spurt om bleiekort? Og like mye fuzz om det var blåbærsyltetøykort butikkmedarbeideren etterlyste?

Jeg har også råd til både bleier og bind, men jeg blir ikke direkte lei meg når det trekkes fra femti spenn av den totale summen. Jeg er villig til å betale for maten og varene jeg kjøper, men synes sånne rabatter (hver fjerde gratis ogdenslags) bare er positivt.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 23:04   #88
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.049
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er du lettbestyrtet?

Snart kommer hemorroidekortet også. Hver femte tube gratis! Det er så stas med kort.

Nei, i grunnen skal det mye til å bestyrte meg. Trodde jeg i allefall.

Men klart, nå vasker jeg 70 år gamle fru Hansen nedentil med den største selvfølge, og jeg skifter bæsjebleie på 80 år gamle herr Jensen uten å heve et øyenbryn. Det betyr kanskje at mine intimsoner er litt utvasket? At 18-åringen i kassa spør om jeg har rabattkort på bind ville det ikke falt meg inni måneskinn å reagere på overhode.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 23:53   #89
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.253
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Men klart, nå vasker jeg 70 år gamle fru Hansen nedentil med den største selvfølge, og jeg skifter bæsjebleie på 80 år gamle herr Jensen uten å heve et øyenbryn. Det betyr kanskje at mine intimsoner er litt utvasket? At 18-åringen i kassa spør om jeg har rabattkort på bind ville det ikke falt meg inni måneskinn å reagere på overhode.

Eller kanskje det rett og slett betyr at vi er forskjellig?
Etter mange år som sykepleier er jeg også ganske god på å utføre jobben min på en respektfull måte (som å skifte bæsjebleier, vaske nedentil, kateterisere, plassere ring for å holde livmoren til kvinnelige pasienter på plass), uten at jeg dermed synes det er kult at nabogutten rødmende kommenterer bindbruken min. For ikke å snakke om kvinnelige Kiwi-ansatte (antakeligvis i overgangsalderen) som høylytt pådytter meg og datteren min "Blæiekort for kvinnar!" (må leses på bergensk med skarre-r), for "Dåkkar e jo to som har mæns'n og då e de gråååååådig greit og pengar å spare!" (Fremdeles på høylydt bergensk og med skarre-r.) Jeg trodde datteren min skulle krype ut av butikken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 07:15   #90
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.426
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

At 18-åringen i kassa spør om jeg har rabattkort på bind ville det ikke falt meg inni måneskinn å reagere på overhode.

Og om noen år, når vi har litt riktig gamle, kan vi til og med synes det er litt stas å bli spurt om slike kort av 18-åringer.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 08:59   #91
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.388
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Så du føler det samme når spurt om bleiekort? Og like mye fuzz om det var blåbærsyltetøykort butikkmedarbeideren etterlyste?

Jeg har også råd til både bleier og bind, men jeg blir ikke direkte lei meg når det trekkes fra femti spenn av den totale summen. Jeg er villig til å betale for maten og varene jeg kjøper, men synes sånne rabatter (hver fjerde gratis ogdenslags) bare er positivt.

Vel, rabatten måtte vært ganske mye større for at jeg skulle synes det var greit å bli spurt om noe som helst i sammenheng med bind og mensen av en fremmed på matbutikken. Men det er greit å vite hvordan det funker, da (f.eks 007 sin historie) slik at jeg kan holde meg langt unna Kiwi.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 09:33   #92
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.426
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Men slettes ikke sikket at vi synes det er stas med bleiekort for Tena Lady.

Nei, det må være tamponger. "Mini", eller til nød "Normal".

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 09:35   #93
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.388
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Hva er blå?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 11:30   #94
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.325
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Jeg mener de sa på reklamen at også inkontinensbind er med i denne rabattordningen.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 16:01   #95
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.477
Blogginnlegg: 1266
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Jeg vil tro Kiwi hadde truffet spikeren hakket mer på hodet om de i stedet for hadde senket prisene på denne type produkter og markedsført det, enn å innføre rabattkort.

(For tanken er god den, jøssda, men de har glemt å tenke på x-faktoren - mennesker er forskjellige.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 12:15   #96
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.563
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Jeg vet at jeg var ganske positiv til dette tiltaket tidligere i tråden, men etter nærkontakt med tilbudet i lunsjen i dag er jeg slett ikke sikker lenger.

Scene: Neket står på KIWI med en pakke OB. Kun en åpen kasse, ganske lang kø av tenåringsgutter med bolle og Cola bak meg, da det er en vgs i umiddelbar nærhet.

Damen: Har du sånn mensen-kort?
Neket: Nei, det må jeg få.
Damen finner ikke i kassen, og går og leter i de andre kassene uten resultat. Køen blir lengre.
Neket: Du det er ikke så nøye, jeg...
Damen: Gunnar! Gunnar! Har vi sånn dærre mensen-kort noe sted? (Gunnar befant seg på andre siden av butikken, men han kunne sikkert hørt henne fra andre siden av byen også)
Gunnar: Hæ? Hva slags kort?
Damen (like høyt): Sånn mensen-kort til tamponger og sånt.
Gunnar: Åja, de ligger i kasse tre.
Damen lusker tilbake til kasse tre, og merkelig nok har de ikke dukket opp siden sist hun lette. Køen blir enda lengre.
Neket: Du, jeg dropper det, jeg..
Gunnar (veldig høyt, fra andre siden av butikken): Fant du?
Damen: Nei
Gunnar: Da har vi nok brukt dem opp. Det er sikkert mange damer som blør for tida. Hø hø hø.
147 tenåringsgutter i køen: Vet ikke hvor de skal se, ganske knallrøde alle som en.
Neket: Du, jeg dropper det, jeg må uansett tilbake på jobb
Damen: Er du sikker? Jeg kan lete litt til.
Neket: Helt sikker. Kan jeg bare betale er du snill.
147 tenåringsgutter: Sukker av lettelse.


Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 12:17   #97
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 12:29   #98
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Noterer meg at når tiden for innkjøp av slike ting begynner å nærme seg igjen så blir det rema som får æren.

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 12:31   #99
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Neket: Er det mulig ?
En slik opplevelse hadde medført at jeg ikke hadde handlet der noe mer.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 12:36   #100
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Harr'u tampongkort?"

Uffda, Neket!

Mitt første møte med "kortet" forløp slik:
Jeg handlet på Kiwi og kjøpte et par pakker bind. I kassa satt en ung og hyggelig gutt - kanskje litt for pratsom:

Gutten i kassa: Har du sånn tampongkort?
Jeg: Eh, nei, men jeg så et sted at man kunne bruke samme kort som til bleieavtalen?
Gutten: Ja, det kan du hvis du har det nye kortet.
Jeg viser frem bleiekortet mitt.
Gutten: Nei, det er den gamle typen, så det kan ikke brukes (Gir meg et nytt kort)
Jeg: Ja, det er en stund siden barna mine sluttet med bleier...

Han slår inn litt flere varer, og ser plutselig opp og sier: Ja, det er jo veldig greit med sånn tampongkort, da - det er jo liksom ikke sånn man slutter med med det første.

Jeg: Øh, eh, nei, får ikke håpe det. He-he

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no