Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-09, 21:52   #81
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.083
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Ja, Tegn til kjærlighet! Den hadde jeg fortrengt. Helt utrolig kjedelig bok. Jeg leste den ferdig på trass, fordi jeg sånn egentlig liker Kjærstad. Trodde jeg, i hvert fall

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 21:53   #82
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg pleier stort sett å slutte hvis jeg synes en bok er dårlig, så jeg kommer ikke på så mange jeg har fullført som var skikkelig dårlige. Eller forresten, de par krimbøkene av Anne Holt jeg leste for lenge siden synes jeg var skikkelig dårlig skrevet.

Helt klart alt av Anne Holt.

Grøss.

Og så har jeg aldri helt fått sansen for Lars Saabye Christensen. Men jeg innser at han faktisk kan skrive, i motsetning til Anne Holt.

Historien om O er også en god kandidat til tidenes dårligste bok.


Sist redigert av Myrull : 29-11-09 kl 21:56. Årsak: Måtte legge til litt...
Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:00   #83
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

LUL av Axel Jensen.

Ja, den er ganske pinefull.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:20   #84
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Det er vel mange, men Halvbroren kommer langt opp på listen.

Den er virkelig elendig. Jeg er egentlig litt imponert over at jeg klarte å lese den ferdig. Men jeg ar på nippet til å gi opp MANGE ganger.

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Ut å stjæle hester, den kom jeg aldri gjennom, men den er sikkert bra. For det sier jo "alle".

Denne måtte jeg også bare rett og slett gi opp.

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Fakta om Finland av Erlend Loe klarte jeg aldri å fullføre ...

Enda en jeg gav opp. Har lært etter Halvbroren og gir meg når jeg omtrent sovner etter en kvart side.

Ellers kan jeg nevne den "Gymnaslærer..*husker ikke navnet*"
Etter å ha lest en halv side ga jeg rett og slett opp. Den halve siden var en setning...... Hang meg opp i de lange setningene og la den pent til side.

Har også en bok av Linn Ullmann som jeg ikke husker tittelen på.
Der kom jeg meg gjennom en 10-15 sider før jeg konkluderte med at hun skriver ikke på en måte som tiltaler meg i allefall.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:33   #85
Neados
Superduperaktiv
 
Neados sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 744
Neados er litt kulNeados er litt kulNeados er litt kul
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Er en eneste bok jeg husker jeg gitt opp, og det etter en 3-4 forsøk.

Hjemkomsten av Victoria Hislop. Den fenget meg null.

Neados er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 22:35   #86
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.801
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Jeg ble veldig, veldig skuffet over Henning Mankells Hundene i Riga. Men den er kanskje ikke ment å være så god. Da er det verre å mislike bøker andre ser på som mesterverk, som Tess of the D'urbervilles og To the Lighthouse.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 23:07   #87
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.913
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Bruker som regel å gi de opp tidlig om de ikke fenger. Begynte på Cohelos Alkymisten og fikk spader etter kun et par sider.

Av de fullførte bøkene, seirer Pyramiden i lille Giza av Fartein Horger. Masse vås. (Thriller Sci-Fi i Trondheim)

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 23:13   #88
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.256
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

To the Lighthouse er ... eh, tung. Kan man si. Jeg likte den for så vidt, men jeg har vel ikke lest så mye mer av Virginia etterpå. Jeg tror det er den lengste minutt/side-opplevelsen jeg har hatt. For ikke å si minutt/avsnitt. Noe som i store trekk gikk ut på det samme.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 23:23   #89
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Sofies Verden, Ringenes Herre, Stieg Larsson ... Hva feiler det dere?
De ovennevnte hører til mine favoritter ...

Den aller verste jeg kan komme på nå, er Niagara av JOyce Carol Oates.
Hører til de ytterst få jeg ikke klarte å fullføre.
Makan til depressivt skval, og den iriterende, selvmedlidende hovedpersonen som vekket harme fremfor sympati, sin tragiske historie til tross.
Jeg hadde bare lyst til å filleriste henne og si at det som hadde skjedd med henne ikke var hennes families skyld, ikke de som prøvde å hjelpe henne og slett ikke hennes sønns skyld, så for guds skyld slutt å ødelegge livene til uskyldige.
Det var selvmord, depresjoner, forsømte barn og ulykkelige ekteskap over en lav sko - med dårlig språk som krydder.
Nei takk.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 23:24   #90
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Å, det var ei bok av Dean Koontz. Jeg husker søren ikke hva den heter - og jeg leste den på dansk...

Ei annen skikkelig dårlig bok kastet jeg etter 5-6 sider; Heksejakten. Jeg pleier aldri å kaste bøker, da gir jeg de heller bort til venner, loppemarked eller Fretex, men denne virket altså så dårlig at jeg ikke kunne utsette andre for den...

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 23:31   #91
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Å ja. Også Isslottet av Tarjei Vesaas.
Jeg vet ikke hvem sin idé det var at vi skulle lese den i norsktimene i sjette klasse, men det var i alle fall fullstendig bom.
Selv ikke jeg, som allerede da var svært belest og moden i forhold til forståelse av litteratur - forlengst ferdig med barnebøker og hadde slukt hele Tora-trilogien - skjønte bæret av den.
Klassiker meg en viss plass.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 23:33   #92
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Ingen som nevner "Bort med den dagen da Jon ble født"?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 23:42   #93
Elias
Superaktiv
 
Elias sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 317
Elias er populærElias er populærElias er populærElias er populær
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Tre bøker jeg har likt dårlig:

Halvbroren....fordi boka er så kjedelig oppbygd uten ett eneste avsnitt. Bare en lang regle med tettskrevne ord.

Alkymisten....hva i all verden er det som er så spesielt bra med den boka. Jeg satt so igjen med flere spørsmål om hvorfor han skrev alt det mølet.

Første bok av "Sagaen om isfolket" av Margit Sandemo. For en tullete bokserie. Heldigvis fikk jeg skrekken i bok 1 og slapp å lese resten. Forresten en forfatter jeg har møtt og snakket med, og som jeg oppfattet som ubehagelig.


Men: Når det gjelder Coelho har jeg faktisk lest ei bra bok av ham: "Veronica vil dø". Setter tankene om livet i sving.

Elias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 23:43   #94
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Jeg registrerer at noen av mine favorittbøker er nevnt her, og vil si meg dypt uenig.
Forresten leser jeg ikke ferdig bøker jeg synes er elendige. I så fall skal jeg være ganske desperat.

  Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 23:47   #95
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Ingeborg Moræus Hanssen: "Gretten gammel kjærring", denne var en tålmodighetsprøve!

Erland Kiøsterup: "Ved elvens munning"

Inger Bråtveit: "Siss og Unn"

Jeg slutter ikke å lese en bok fordi den er dårlig, leser den heller raskt slik at jeg kan komme i gang med en bok som ser mer lovende ut. Det hender jeg leser flere bøker av samme forfatter for å finne ut om h*n skriver like dårlig/uinteressant eller om det er historien jeg ikke liker. Jeg gjør mitt ytterste for å finne noe i en bok jeg liker. NOE må vel være interessant?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 01:39   #96
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Sofies verden, prosessen og halvbroren er noe av det verste jeg har tvunget meg gjennom. Eller, Sofies verden klarte jeg bare ikke å fullføre, men jeg har prøvd sånn ca en gang i året siden jeg var 14. Så det står ikke på viljen.

Jeg registrerer at mange av dere misliker bøker som er mine favoritter som alkymisten, ringenes herre, Anne B. Ragde bøkene, og Isfolket.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 03:26   #97
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

American psycho

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 04:20   #98
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Jeg synes Harry Potter-bøkene er noen skikkelige makkverk.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 07:11   #99
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Jeg synes Harry Potter-bøkene er noen skikkelige makkverk.

Og da må jeg bare spørre: På hvilken måte? Er det plottet som ikke fenger? Skriver forfatteren dårlig? Er det oppbyggingen som plager deg?

  Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 07:25   #100
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.762
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er den dårligste boken du noen gang har lest?

Som fleire nemner; Alkymisten.

Og så ei av Hanne Ørstaviks bøker. Det var eit heilt kapittel via til skildring av eit kjøkken. Eg gav opp.

Og så ei krimbok som heiter Fordi du stjal min lille venn, trur eg.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no