Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 16:55   #81
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har tenkt på det som "generell IT-person", jeg. Og at det, som "barnehagetante", brukes om ulike stillinger og folk med ulik utdannelse (eller uten utdannelse, for den del).

For så vidt kan vi godt bruke det slik.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ok, thanx. Har aldri hørt om dataonkler eller -tanter før, bare datahjelpen.

Det er mitt ord. Nå har du hørt om det.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 16:56   #82
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

@Teo: Jeg gikk og tenkte på det der med å si til vaskepersonalet at de gjør en viktig jobb i sted, og fant ut at jeg godt kunne sagt det til min egen vaskehjelp - litt sånn "det er jammen godt vi har deg" eller noe sånt. (Hvis jeg altså var en person som sier sånt, hvilket jeg ikke er. ) Og det samme kunne jeg sagt hvis vi f.eks. hadde en fast barnevakt vi brukte. For i begge de tilfellene jobber de for meg. Men å si lignende ting til vaskerne her på jobb, som har samme arbeidsgiver som jeg har, det ville føles feil og nedlatende - og jeg ville heller ikke sagt slike ting til barnehage-/SFO-ansatte, som er ansatt av institusjonen de jobber ved, og hverken jobber for meg eller gjør meg en personlig tjeneste.

Vesensforskjell.

De som sa slikt til meg, var uten unntak folk som jeg rengjorde kontorene til. Sjefene mine sa absolutt ikke slik.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:08   #83
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.925
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det var ikke meg som skrev det, men er du ukjent for at komplimenter kan være svært patroniserende? Dessuten er det nå i hvert fall patroniserende å si at Teo tar alt opp i verste mening all den tid du ikke aner hva som ble sagt.


Ok, erstatt "alt" med "ting" da. Og jeg tenker vel som så at til og med patroniserende komplimenter kan være hyggelig ment. Det kan jo bli fryktelig vanskelig for en høyere oppe i systemet å gi uttrykk for takknemlighet for den jobben som blir gjort uten å virke patroniserende?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:18   #84
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Som Filippa sier så tror jeg det er rimelig vanlig at sykepleiere blir kalt "engler". Og selv om det er godt ment, som i betydningen av at "du er en snill person som gjør sånt for meg" så er det en feil betegnelse, da tillegger man en profesjonell person egenskaper som er personlige, ikke profesjonelle.

Det er sant. Men så er jo heller ikke pasientene profesjonelle, så om de prøver å uttrykke takknemlighet på en klønete måte innimellom, kan kanskje sykepleierne takle det profesjonelt? Jeg synes altså at det er viktig å skille på enkeltutsagn og de som måtte bruke slike uttrykk generelt. Men er det virkelig noen (eller så mange at det er et problem eller trenger å være et tema) som sier vaskeengler og sykepleierengler o.l. om yrkesgrupper, altså? Jeg synes det er noe annet at en pasient sier at en sykepleier "er en engel" i takknemlighet.

Også må jeg fnise litt, for nå ble det veldig mye englesnakk. :finner opp nye varianter i hodet:

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:21   #85
Olive Oyl
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 697
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Okei, jeg skal gå i meg selv. Etter å ha lest resten av tråden ser jeg jo at det faktisk er ganske vanlig å høre, for noen. Og det er jo litt spesielt.

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:23   #86
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Ok, erstatt "alt" med "ting" da. Og jeg tenker vel som så at til og med patroniserende komplimenter kan være hyggelig ment. Det kan jo bli fryktelig vanskelig for en høyere oppe i systemet å gi uttrykk for takknemlighet for den jobben som blir gjort uten å virke patroniserende?

Poenget er at en kontoransatt er ikke vanligvis "høyere opp i systemet" enn en renholder, i den betydningen. Han eller hun har sikkert en bedre betalt jobb og er trolig plassert høyre i organisasjonspyramiden, men vedkommende er ikke renholderens overordnede.

Jeg har fått masse godord og komplimenter fra både kollegaer og ledere i min yrkeskarriere, og jeg har hatt en rekke jobber som har vært "viktige". Likevel har det aldri skjedd at noen har fortalt meg at "jeg jammen gjør en viktig jobb" eller at "det er godt de har slike som meg her" i de jobbene. Der har jeg fått konkrete tilbakemeldinger på det jeg faktisk har gjort (godt jobbet med prosjekt NN, bra håndtert i sak XX osv), og det er noe ganske annet.

I en av mine renholdsjobber fikk jeg høre at "Du gjør virkelig en god jobb. Det er mye renere her nå enn det bruker å være når de faste går her." Det er en skikkelig, konkret tilbakemelding som virkelig varmer, men å til stadighet få høre at "du gjør jammen en viktig jobb" sier ingen ting om jobben jeg gjør; det bare høres nedlatende og patroniserende ut.

Og det er klart det er hyggelig ment. Det blir da ikke mindre patroniserende av den grunn. Man kan ikke (i fullt alvor) klappe en kollega på hodet og si "Hvordan har du det, lille venn", uavhengig av hvor godt ment det er.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:39   #87
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har sneglet meg gjennom tråden og er enig med Skilpadda. Jeg bruker sjelden ordet "engel" overhodet, og ikke har vi vaskehjelp heller.

Jeg har forresten beklaget meg mer enn en gang overfor renholderne på jobb når jeg går og tråkker med skitne sko på golvet de nettopp har vasket. Jeg vet det ville ha irritert meg om det var jeg som vasket, og jeg mener ikke å være nedlatende og "å, så flink du er!" i holdingene mine.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:40   #88
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Likevel har det aldri skjedd at noen har fortalt meg at "jeg jammen gjør en viktig jobb" eller at "det er godt de har slike som meg her" i de jobbene.

Det har jeg fått. Flere ganger. Til og med av sjefen selv.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 17:41   #89
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Det ville ikke falt meg inn i måneskinn en gang å tenke over noe sånt. Men jeg bruker ikke uttrykket selv. Jeg kaller henne "vaskehjelp". :schmart:

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:39   #90
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.388
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia;2620974
Det er jo aldeles opplagt, så når folk til stadighet fortalte meg at jobben jeg gjorde var viktig, føltes det som det de egentlig sa var "jobben du gjør har ingen status, men den er veldig viktig, så derfor understreker jeg at den er viktig, slik at du skal skjønne at jeg verdsetter deg selv om du har et absolutt lavstatusyrke".

[B

Jeg tror selvsagt ikke at noen tenker slik bevisst, men at holdningene ligger der underbevisst er jeg ikke et sekund i tvil om[/b].

Helt klart. Har hørt det der ørtn ganger, men aldri av frisører, elektikere eller vaskefeer. Det er uten unntak personer som har (eller føler at de har) et yrke med høyere status enn mitt som kjenner behov for å fortelle meg hvor viktig jobben min er.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:47   #91
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Men så er jo heller ikke pasientene profesjonelle, så om de prøver å uttrykke takknemlighet på en klønete måte innimellom, kan kanskje sykepleierne takle det profesjonelt?

Vi gjør det, altså. Og både tone og kontekst er avgjørende for hvorvidt jeg oppfatter det som genuin takknemlighet, eller et patroniserende klapp på hodet. Men jeg setter mye mer pris på om noen sier "tusen takk, du er så dyktig", for eksempel.

(Jeg kommer forresten ilende når de roper "søøøøster!" med skjelvestemme også, jeg. Og skyver bare hånda vennlig, men bestemt vekk hvis noen kaller meg "jenta mi" og klyper meg i baken. På jobb, that is. )

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:52   #92
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.444
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Jeg synes "vaskeengelen" var kjempesøtt, jeg da. Og når noen omtaler meg som en engel i mitt yrke, så tar jeg det som et komplement.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:54   #93
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.388
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Pegasus, her.

Jeg synes "vaskeengelen" var kjempesøtt, jeg da. Og når noen omtaler meg som en engel i mitt yrke, så tar jeg det som et komplement.

Jo, jo, det hadde forsåvidt vært en kjærkommen avveksling fra bitch.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:55   #94
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jo, jo, det hadde forsåvidt vært en kjærkommen avveksling fra bitch.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:56   #95
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.925
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Poenget er at en kontoransatt er ikke vanligvis "høyere opp i systemet" enn en renholder, i den betydningen. Han eller hun har sikkert en bedre betalt jobb og er trolig plassert høyre i organisasjonspyramiden, men vedkommende er ikke renholderens overordnede.

Jeg har fått masse godord og komplimenter fra både kollegaer og ledere i min yrkeskarriere, og jeg har hatt en rekke jobber som har vært "viktige". Likevel har det aldri skjedd at noen har fortalt meg at "jeg jammen gjør en viktig jobb" eller at "det er godt de har slike som meg her" i de jobbene. Der har jeg fått konkrete tilbakemeldinger på det jeg faktisk har gjort (godt jobbet med prosjekt NN, bra håndtert i sak XX osv), og det er noe ganske annet.

I en av mine renholdsjobber fikk jeg høre at "Du gjør virkelig en god jobb. Det er mye renere her nå enn det bruker å være når de faste går her." Det er en skikkelig, konkret tilbakemelding som virkelig varmer, men å til stadighet få høre at "du gjør jammen en viktig jobb" sier ingen ting om jobben jeg gjør; det bare høres nedlatende og patroniserende ut.

Og det er klart det er hyggelig ment. Det blir da ikke mindre patroniserende av den grunn. Man kan ikke (i fullt alvor) klappe en kollega på hodet og si "Hvordan har du det, lille venn", uavhengig av hvor godt ment det er.

Jeg er selvfølgelig enig i at det er mye bedre å si at noen gjør en god jobb, poenget mitt var bare at det at noen er patroniserende ikke nødvendigvis betyr at det er det de mener å være: det kan være godt ment. Alle er ikke like gjennomtenkte og reflekterte og blir dermed nedlatende uten å ville det. Og da mener jeg at det er dumt å ta det til seg negativt.

Men det er meg: om en ting kan tolkes negativt, nøytralt eller positivt så velger jeg den mest fordelaktige for meg og personen. Med mindre det er åpenbart ut fra situasjon, tonefall og mimikk at det er den negative som gjelder. Jeg tror det sparer meg for mye irritasjon.

Men sånn generlt sett har du slevfølgelig rett i at det er bedre ånsibtil noen at de gjør en god jobb (som vaskehjelp) enn at de gjør en viktig jobb.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:57   #96
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.896
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

ånsibtil, Mindy? :mobber:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:58   #97
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.254
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Det verste jeg visste som sykepleier var å bli omtalt som engel. Toppen av kransekaka var når gamle menn sang Jag Trodde Änglarna Fanns.


(Kilde: youtube.com)


007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 18:59   #98
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.444
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jo, jo, det hadde forsåvidt vært en kjærkommen avveksling fra bitch.




Bitch har jeg heldigvis aldri blitt kalt, annet enn av x-en min.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 19:00   #99
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.925
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

ånsibtil, Mindy? :mobber:

iPhonen min lever sitt eget liv (eventuelt jeg har alt for store fingre og burde hatt en iPad? )

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 19:01   #100
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.388
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor kalle vaskehjelpen for engel?

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

iPhonen min lever sitt eget liv (eventuelt jeg har alt for store fingre og burde hatt en iPad? )

Hva prøvde du egentlig å skrive?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no