Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva sier du når du tar telefonen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-07, 22:54   #81
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

"Hallo/hei det er Skytte75".

Hjemme sier jeg vel bare hei, hallooooo eller ett eller annet når det er kjentfolk som ringer.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 08:08   #82
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Jeg har forresten lagt meg til en rar vane med å avslutte samtaler med "Hadem". Lurer på hvor det kommer fra.

Og jeg har plutsellig begynt å si: " Hadet litt!"
Bare til kjente, da...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 08:55   #83
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Jeg sier

"Hei, det er LilleRosin".

Dersom vedkommende som ringer ikke presenterer seg, bruker jeg å avkreve navn før jeg eventuelt videreformidler. Jeg blir rett og slett sur når noen ringer uten å presentere seg.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 09:00   #84
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.353
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Jeg legger stort sett på med å si: "Nei, nå MÅ jeg legge på!" eller "Dooooooffeeeen! Neeeeeiiiiii!"

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 10:08   #85
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.439
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Jeg sier "Hei, det er Martis" på jobbtelefonen og på fasttelefonen som er uten nummervisning. Til kjente på mobilen sier jeg som oftest hei eller hallo

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-07, 23:17   #86
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.533
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Ringer jeg på vegne av jobben presenterer jeg meg med fornavn + etternavn + firma. Dessverre jobber jeg i et firma med et langt navn, så jeg vurderer å kutte litt ned på det.

Ellers ringer folk meg stort sett på mobilen. Jeg ser som oftest hvem det er og da sier jeg bare "Hei, det er fornavn" eller "Hei"

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 05:56   #87
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ringer jeg på vegne av jobben presenterer jeg meg med fornavn + etternavn + firma. Dessverre jobber jeg i et firma med et langt navn, så jeg vurderer å kutte litt ned på det.

Ellers ringer folk meg stort sett på mobilen. Jeg ser som oftest hvem det er og da sier jeg bare "Hei, det er fornavn" eller "Hei"

Jeg sier fullt navn 60-100 ganger om dagen på jobben.
Jeg blir lei mitt eget navn.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 06:11   #88
Mira
Bør lage seg en tittel selv
 
Mira sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.698
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Jeg sier hei eller hallo.

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 08:30   #89
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.887
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

"Hei, det er Tussa?" Med spørsmålstegn, for det er i eit spørrande tonefall. Er det litt rart skal tru?

Om det er nokon eg kjenne svært godt seie eg Hei! "Hvem ringer" er en fin ting.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 09:11   #90
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Jeg sier oftest bare hallo, det henger igjen fra jeg bodde på Østlandet.
Vi har et samisk etternavn som må ha fortonet seg temmelig eksotisk i ei lita østlandsbygd, og det var så mange som tulleringte bare for å fnise av å høre oss si etternavnet vårt, så vi begynte med bare "Hallo".
Tulleringingen opphørte kanske kjapt etter det...

Men nå, når jeg har mobil og ser hvem som ringer, blir det gjerne "Halla bejb", "hallaiæææn" eller "hei, min elskede" om det er noen jeg kjenner.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 11:20   #91
Eria
Fångad av en stormvind
 
Eria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Innlegg: 1.147
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Det kommer an på:
Venner: "Ja, det er meg"
Mannen: "Hei, tjukken"
Søster: "Hva vil du?"
Ukjent nummer: "Hei, det er Eria"
Skjult ID: "Jah?" (Vil ha muligheten til å lure meg unna om det er Norsk Gallup eller noe sånt)
På jobbtelefonen: "**** Blad, du snakker med Eria Peria."

Jeg er mye flinkere å presentere meg ordentlig når det er jeg som ringer.

__________________
Torden (03), Bris (05) og Lyn (07) + to ekstra (96 og 05)
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
Eria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 11:22   #92
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.984
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg legger stort sett på med å si: "Nei, nå MÅ jeg legge på!" eller "Dooooooffeeeen! Neeeeeiiiiii!"

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 13:29   #93
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.684
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Hei det er annemede sier jeg, til og med når mannen ringer. :svimehode:

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 18:53   #94
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Det spørs hva slags humør jeg er i. Som oftest sier jeg "hei, det er" også navnet mitt.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-07, 21:55   #95
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Jeg sier som regel bare "Hallo?" eller "Hei Ola!" evnt. hvis det er fra mobilen til en jeg kjenner godt.
Jeg tenker ikke egentlig over det.
Når jeg var liten hadde jeg verdens lengste regle når jeg tok tlf. "Dal Olsen værsågod, hei det er lil'c."
(Dal Olsen representert som mitt mellom- og etternavn altså, jeg heter ikke det.)

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 00:06   #96
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.445
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Hvis det er noen jeg kjenner sier jeg bare hei eller hallo i en tone som viser at jeg vet hvem som ringer. Er det ukjent nr. sier jeg: "hei det er Karina" (som jeg faktisk heter ) Når det er skjult nr. sier jeg bare: "jepp" for da er det som regel mamma, pappa, brodern eller mormor som ringer. Har fått noen paffe selgere eller intervjuere ja

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-07, 10:42   #97
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Opprinnelig lagt inn av Karina, her.

Hvis det er noen jeg kjenner sier jeg bare hei eller hallo i en tone som viser at jeg vet hvem som ringer.

Jeg også.
Ukjent nummer besvares med et spørrende men ganske blidt "(Ja) hei, det er Arken?". Skjult nummer får et kjølig "Ja, hallo?".

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 13:42   #98
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.935
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Andre enden!

Neida, jeg sier som regel bare hei eller hallo, men det er fordi jeg har caller ID. Hvis det er ukjent nr. presenterer jeg meg, og hvis det er skjult ID, tar jeg den ikke.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 14:06   #99
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.711
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Jeg har forresten lagt meg til en rar vane med å avslutte samtaler med "Hadem". Lurer på hvor det kommer fra.

Du har sikkert gjort narr av noen en gang - og blitt fanget i spøken. Jeg og to venner gjør akkurat det samme. Vi sier "Hademmmmmm", men vet ikke hvorfor

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 17:48   #100
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva sier du når du tar telefonen?

Hvis det ringer et ukjent nummer sier jeg "Hallo?" med mistenksom stemme.
På jobben sier jeg "arbeidsromdetergremli"

__________________
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum
når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom
Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro,
ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no