Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva har dere i påskeegget?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-04-14, 20:49   #81
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.



Er det en selvfølge at unger får påskeegg, altså? Vi er alltid borte i påska og får jo godteri der, men eggejakt og egne egg har vi ikke begynt med enda.

Vi er sjelden bortreist i påska, så det å jakte på påskeegg er en fin aktivitet som ungene setter stor pris på. Vi har pleid å ha sporløp ute som til slutt leder til eggene.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 21:09   #82
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Kun godteri, blir vel litt meir enn vanleg lørdagsgodt. Så er det om å gjer og hugse og handle inn. Storesøster spiser ikkje kva som helst av godteri, så me må planlegge litt. Det nytter ikkje å gjer ho ting ein roter fram frå innerst i skapet. Har eg høyrt.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 21:33   #83
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Jeg har aldri kjøpt påskeegg til barna mine.
Har en naturlig forklaring da: vi er i Bergen hver påske, og besteforeldre/oldeforeldre kribler over etter å fylle barnebarn/oldebarn til randen med sukker og søtsaka.
Jeg har bedt pent om de kan kjøpe ett blad eller noe annet smått i de gedigne eggene (de får tre hver), og i fjor hørte de på meg for første gang. Så får vi se i år hvordan hukommelsen deres er.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 21:48   #84
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.868
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Masse smågodt. De får påskeegget på skjærtorsdag.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 22:40   #85
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.295
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Begge ungene har hvert sitt egg som jeg i alt overmot kjøpte for flere år siden (metallegg), men jeg har aldri fylt dem. Grunnen er at de besøker besteforeldrene på begge siden i påska, og alle vil gi dem egg.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-14, 22:52   #86
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.221
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Ting de liker fra smågodthylla. :enkel og lat:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 00:04   #87
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.447
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Ungene skal få påskeegg for første gang i år. Tenker vi skal lage en skattejakt, kose oss på jakt alle fire. Må bare få kjøpt noen fine små egg. Har fått tak i pez i påskeformat med hare på toppen, tenker at i år holder det med det samt to påfyllinger hver oppi egget; vil ikke gi mer enn jeg synes det er greit de spiser på en gang siden de er litt små til å skjønne konseptet spare helt riktig enda.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 10:17   #88
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Denne tråden er virkelig fin sett i forhold til tråden om sjukefråvær. Ikkje at nokon her blir sjukmelde av påskeegg altså, men det KAN jo være slitsomt å reise byen rundt etter sjeldent påskegodt for mange?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 10:19   #89
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.082
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Mine barn får av begge besteforeldrene, og det holder lenge vil jeg si.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 10:30   #90
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Denne tråden er virkelig fin sett i forhold til tråden om sjukefråvær. Ikkje at nokon her blir sjukmelde av påskeegg altså, men det KAN jo være slitsomt å reise byen rundt etter sjeldent påskegodt for mange?

De har vel påskegodt på dagligvarebutikkene? Mine har noen ganger fått de der smartieshønene med egg inni. Evt. har de jo mye rart på Nille også.

Det sagt, så blir mine glad for godteri uansett. Så lenge det er påskeegg og godteri, så blir de storfornøyd.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 10:47   #91
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.675
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Denne tråden er virkelig fin sett i forhold til tråden om sjukefråvær. Ikkje at nokon her blir sjukmelde av påskeegg altså, men det KAN jo være slitsomt å reise byen rundt etter sjeldent påskegodt for mange?

Tror du noen gjør dette av plikt altså, fordi de ikke tror at vanlig godteri er bra nok?

Jeg tror at de som gjør dette gjør det for moro skyld, fordi de har lyst og tid, og gjør det like mye for sin egen del som for ungenes.

Hvis det finnes folk som føler seg ufrivillig presset til å kjøre byen rundt på jakt etter sjeldent påskegodt, fordi de tror at de må, at barna krever det og at Alle Andre har dette, når de egentlig ikke har tid, tror jeg de allerede må være såpass nevrotiske at de burde blitt sykmeldt for lenge siden.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:34   #92
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Jeg har faktisk aldri laget i stand et eneste påskeegg. Det er bestemødrene som gjør det avhengig av hvem vi reiser på påsketur med. Eller egentlig så gjør begge det uansett så ungene ender med to påskeegg fulle av smågodt og marsipan og kvikklunsj. Av og til, eller egentlig alltid, får de påskegave i tillegg - gjerne fra begge sider der også. Bortskjemte drittunger.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:44   #93
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.221
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Lille*My: Det er ganske mange "det er jo koselig!" og "det blir jo ikke helt den fine jula/17. mai/påsken uten" og "det er jo en sånn fin tradisjon!" og "det blir jo veldig fint med vårgardiner og da blir jeg så glad!" og "Jeg liker det best når kjøkkenet er strøkent" og "det er jo så verdt det med løknedgravingen når krokusen titter opp" og "hjemmebakte rundstykker smaker så mye bedre at den tiden er det verdt, altså!" og "jeg syns det er utrolig deilig å legge seg i nystrøkent sengetøy" og "det hyggeligste jeg vet er å ha venner her på middag" og "hvis jeg ikke får trent så blir jeg bare sur og vrang" og "å stikke på kafe med venninner i blant gir meg energi!", etcetc.

Totalen kan bli for mye selv om hver ting er lystbetont i seg selv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:46   #94
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Totalen kan bli for mye selv om hver ting er lystbetont i seg selv.

Helt klart.
For meg er det merkelig å bestille duppedingser (ting! Vi har for mye ting!) til julekalender på nettet, eller for den slags skyld å bestille sjeldent påskegodteri på nett. Gud forby at ungen skal få en sjokolade fra Rema, liksom.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:49   #95
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.675
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Jo, det kan vel sikkert være noe i det. For meg er det bare en veldig fremmed tanke å skulle slite seg ut for å finne spesielt godteri til påskeegget, når hver matbutikk du snubler innom har ca dobbelt så mange hyller med snacks/godteri som med frukt, og minst tredobbelt så mange som med kjøtt og fisk til sammen ...

Her er det litt sånn at det kan kjøpes noe spesielt eller artig godteri hvis jeg tilfeldigvis går forbi en butikk som har sånt, og tilfeldigvis husker på det, rett før påske. Eller hvis jeg for eksempel står i kø i bokhandelen, og de har noen små sjokoladeplater med fint påskemotiv liggende på disken (for det gjorde jeg i fjor) o.l. Men jeg drar ikke ut ens ærend på leting etter dette nei. Stort sett fyller jeg opp med godteri fra nærmeste matbutikk, som jeg vet ungene liker.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 07-04-14 kl 13:57.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:49   #96
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.966
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Folk må selv ta ansvar for hva de velger å bruke tiden sin på, enten det gjøres av ren lyst eller plikt. Og så er det heller ikke slik at alle gjør alt, selv om man på FP totalt sett kan lese om både påskeegg, blomsterløk, gardiner og hjemmebakte rundstykker. Jeg bryr meg ikke om løknedgraving (eller hagearbeid generelt), gardiner som følger årstidene eller å stryke mer enn det som er absolutt nødvendig (dvs at strykebrettet er framme kanskje to ganger i året), mens påskeegg gjør jeg av ren glede og null plikt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 13:53   #97
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.221
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Nei, den var ikke ment mot Taien, altså. Men av og til kan man finne det betimelig å minne folk på at selv om man kan ha glede av og bli inspirert av ditt eller datt andre på FP ser ut til å ha glede av, så blir totalen helt overveldende om man skal la seg inspirere av ALT.

Ingen kan grave i hagen som Harriet Vane OG trene som Divine OG lage mat som Nextlife OG ha det like strøkent hjemme som Hyacinth OG ha like mange juletradisjoner som Dixie OG jobbe som Candy OG være like oppdatert på interiør som... dere ser hvor jeg vil... samtidig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 14:03   #98
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.192
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, den var ikke ment mot Taien, altså. Men av og til kan man finne det betimelig å minne folk på at selv om man kan ha glede av og bli inspirert av ditt eller datt andre på FP ser ut til å ha glede av, så blir totalen helt overveldende om man skal la seg inspirere av ALT.

Ingen kan grave i hagen som Harriet Vane OG trene som Divine OG lage mat som Nextlife OG ha det like strøkent hjemme som Hyacinth OG ha like mange juletradisjoner som Dixie OG jobbe som Candy OG være like oppdatert på interiør som... dere ser hvor jeg vil... samtidig.

Det var dagens klokeste ord, man har sine interessefelt og legger mye energi i det, mens andre, uinteressante ting får fare. Gi meg matlaging og det å holde det rent og ryddig rundt meg og jeg kan holde på hur lenge som helst, mens løkplanting og blomsterkrukker og interiør? Jeg vrir meg i smerte.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 14:06   #99
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.192
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Påskeeggene er full av godis, riktignok noe strevsomt å få tak i til allergikeren, men det går da.
Vakkerungen fikk smoothie, rosiner og kjeks i fjor, men er nå blitt 2 år, så da skal jeg høre med foreldrene om det er gangbart med litt godterier i.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-14, 14:08   #100
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har dere i påskeegget?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, den var ikke ment mot Taien, altså. Men av og til kan man finne det betimelig å minne folk på at selv om man kan ha glede av og bli inspirert av ditt eller datt andre på FP ser ut til å ha glede av, så blir totalen helt overveldende om man skal la seg inspirere av ALT.

Ingen kan grave i hagen som Harriet Vane OG trene som Divine OG lage mat som Nextlife OG ha det like strøkent hjemme som Hyacinth OG ha like mange juletradisjoner som Dixie OG jobbe som Candy OG være like oppdatert på interiør som... dere ser hvor jeg vil... samtidig.

Det er jo helt klart. Jeg gikk på litt det samme når jeg fikk mitt første barn og plutselig fant ut at jeg sammenlignet henne med et fiksjonelt barn som var satt sammen av hva alle de andre babyene på samme alder på et internettforum klarte. Tilsammen ble det jo et slags perfekt barn som bortimot både snakket og gikk rett etter fødsel. Dette hadde sikkert sammenheng med at jeg var førstegangsmor og usikker på meg selv, i tillegg til at jeg var totalt utkjørt og ikke følte at jeg klarte alle de tingene man liksom skal klare.

Det sagt, så gikk det greit for meg etterhvert å erkjenne at jeg faktisk ikke kunne klare alt og at ikke alt barna mine gjorde/ikke gjorde var basert på mine handlinger. Så jeg tenker at det også er viktig å ta personlig ansvar for hvordan man ønsker å ha det mentalt.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no