Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gir man julegaver uten å avtale?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-07, 13:57   #81
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.


Dog er ikke dette de snille folka som gir meg gaver sitt problem, det er mitt. Ergo er det bare noe jeg må lære meg.

Nemlig.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:00   #82
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Dersom jeg hadde gitt noen en gave uten å ha avtalt på forhånd ville jeg ikke forventet å få noe tilbake. Enkelt og greit.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:02   #83
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jo, det har det. Man er uten evne til å glede seg over gaven hvis man stresser og tenker at man MÅ kjøpe noe i retur. Da har man misforstått konseptet.

Jeg stresser aldri og føler aldri at jeg MÅ noe. Men jeg ØNSKER derimot å helst GI i julen. Dermed blir jeg faktisk lei meg over at jeg gjerne ikke får gjort det. Og som HI sier; det er ikke alltid man har like god råd og det er faktisk ikke noe morsomt når man vil så gjerne og den ene med den andre leverer julegaver. Da følger det med en bismak med det hele, fordi for meg så handler julen om å gi, ikke å få.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:14   #84
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.374
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg stresser aldri og føler aldri at jeg MÅ noe. Men jeg ØNSKER derimot å helst GI i julen. Dermed blir jeg faktisk lei meg over at jeg gjerne ikke får gjort det. Og som HI sier; det er ikke alltid man har like god råd og det er faktisk ikke noe morsomt når man vil så gjerne og den ene med den andre leverer julegaver. Da følger det med en bismak med det hele, fordi for meg så handler julen om å gi, ikke å få.

Jeg tror jeg skjønner hva du mener, Sitron, og jeg skjønner godt den der med at du blir lei deg over å bli satt i en situasjon der du ikke får gjort gjengjeld. (Har jeg forstått deg riktig da?) Men jeg synes likevel det var vel krasst av deg å si at man er lite empatisk dersom man gir deg en "spontan" julegave - det går jo begge veier, det kravet om å prøve å forstå andres ønske om å gi. Dersom noen andre har glede av å prøve å glede deg med en gave, synes jeg det er lite forståelsesfullt av deg å påstå at de er lite forståelsesfulle og uempatiske. Det ble en veldig sammennøstet setning, men det får stå sin prøve - det med gaver er jo tosidig, sett fra begge sider, så det blir gjerne litt frem-og-tilbake.

Jeg kan gjerne strekke meg til at dersom man vil gi noen en julegave (og ikke har gitt dem det før), bør man kanskje gjøre det i såpass god tid at vedkommende rekker å gjøre gjengjeld uten å stresse voldsomt, hvis h*n ønsker det selv. (Men en blomst eller en boks kaker eller et litt "påkostet" julekort synes jeg man kan komme med uansett - det er for meg noe litt annet enn innpakkede julegaver. Jeg er sånn sett enig i at julegaver er noe litt annet enn andre gaver.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:18   #85
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det har absolutt ingenting med å IKKE sette pris på gave å gjøre. Fader heller, har dere vatt i hjernen hele gjengen?

Klart det har med det å gjøre også!
Vatt i hjernen kan du ha selv, din gule sitrusfrukt.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:21   #86
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Jeg har da ikke vatt i hjernet, jeg har sagt meg enig med deg, jeg vil helst vite hvem som gir meg gaver avtalt på forhånd, så jeg ikke står tomhendt hvis noen kommer uanmeldt. Jeg har også gjort avtaler med andre om å IKKE gi gaver mer, pga økonomi. Det synes alle jeg kjenner er helt greit, jeg vet ikke om noen som ville synes det er greit at jeg kom med gave uanmeldt uten at de hadde en til meg.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:23   #87
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Jeg sier til meg selv, at dersom noen venner dukker opp på døren rett før jul, og har med gave (uten at vi pleier å utveksle julegaver), så får det gå på deres regning at jeg ikke har gave å gi tilbake. Det eneste problemet er at jeg da begynner å tenke på at de kanskje tror at jeg synes det er pinlig at jeg ikke har gave å gi i retur.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:28   #88
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.407
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Jeg vil ikke være den første som gir presang til venninner etc, nettopp fordi jeg ikke vil at mottakeren skal føle seg forpliktet til å komme opp med noe til meg. Jeg har kjøpt endel generiske presanger som jeg kan overrekke ved behov, dersom noen skulle overøse meg.

Jeg ser altså an om jeg får noe først... selv om jeg vet det KAN få meg til å fremstå som noe ussel og gjerrig ...
Jeg har forresten kjøpt en t-skjorte til en venninne som er ganske fin - men jeg kommer til å gjøre oppmerksom på at det er spesielle omstendigheter som gjør at hun får den, og at hun kan se langt etter en burstapresang i januar ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:28   #89
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg stresser aldri og føler aldri at jeg MÅ noe. Men jeg ØNSKER derimot å helst GI i julen. Dermed blir jeg faktisk lei meg over at jeg gjerne ikke får gjort det. Og som HI sier; det er ikke alltid man har like god råd og det er faktisk ikke noe morsomt når man vil så gjerne og den ene med den andre leverer julegaver. Da følger det med en bismak med det hele, fordi for meg så handler julen om å gi, ikke å få.

Men Sitron, du har jo lov å tenke sjæl du også? Ikke sant? Hvis du har folk i din nærhet som du ønsker å gi gave til, så gi da vel! Ikke vent å se om du får noe fra dem først. For det er jo det du gjør. Ønsket ditt om å gi dukker først opp når du får fra den andre.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:33   #90
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Jeg er en sånn som blir litt stresset over uventede julegaver, og som gjerne skynder meg å finne noe jeg kan gi tilbake dersom det dukker opp noe jeg ikke har planlagt skal dukke opp. Men det betyr ikke at jeg syns det er frekt å gi folk gaver som ikke er avtalt eller at jeg ikke blir glad for gaven. En uventet gave er ikke det samme som en uønsket gave. Jeg skjønner godt at det kan være ubehagelig å ikke gi noe tilbake pga. dårlig råd, julen er jo en tid da det går mye penger og det kan man gjerne tenke på om man forventer gavebytte med venninner uten at det er avtalt.

Jeg syns det blir sagt mange ting i denne tråden som er litt trist å lese. Jeg er for eksempel en sånn som alltid har med meg en flaske vin, blomster eller noe annet når vi er bedt bort i middagsbesøk eller selskap. Jeg gjør det fordi jeg syns det er hyggelig å gi andre gaver og fordi jeg vil vise at jeg setter pris på invitasjonen. Ikke fordi jeg forventer en hel masse tilbake.

Det er trist å lese at noen syns det er frekt å gi andre gaver fordi de da plikter å gi noe tilbake. Det sier litt om hva slagt syn enkelte har på det å få og gi gaver. Hva med å være litt mindre mistenksomme til at andre har baktanker.

Jeg syns det tristeste var å lese at man ikke gjør andre tjenester de ikke har mulighet til å gjengjelde. Hvis man kan hjelpe så hjelper man. Det er jeg opplært til og det gjør jeg bare.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:35   #91
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg syns det tristeste var å lese at man ikke gjør andre tjenester de ikke har mulighet til å gjengjelde. Hvis man kan hjelpe så hjelper man. Det er jeg opplært til og det gjør jeg bare.

Enig. Jeg var også sjokkert over det, såpass sjokkert at jeg lenge lurte på om det var seriøst eller bare tull. Man hjelper hvis man kan, og man gir gaver fra hjertet. Enkelt og greit.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:36   #92
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Men Sitron, du har jo lov å tenke sjæl du også? Ikke sant? Hvis du har folk i din nærhet som du ønsker å gi gave til, så gi da vel! Ikke vent å se om du får noe fra dem først. For det er jo det du gjør. Ønsket ditt om å gi dukker først opp når du får fra den andre.

Jeg gir kun til familiemedlemmer i julen. Det er nok kjøpepress fra handelsstanden, jeg nekter å gi etter.

Vel, det er ikke sant. I dag kjøpte jeg fire flasker vin og 20 griseflax. De ble fordelt på tre stk barnehageansatte (en setting der det ikke er forventet at de gir tilbake) og så brøt jeg faktisk med meg selv og ga til resepsjonisten på skolen. Makan til positiv dame skal man lete lenge etter og er man sur, så er det bare å gå til henne, for man kan ikke la vær å bli blid av "sprudletheten" hennes. Anyway; å gi er gøy, men jeg gidder ikke gi bare fordi at det er jul. Jeg foretrekker generelt oppmerksomhetsgaver spredd utover hele året.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:38   #93
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg gir kun til familiemedlemmer i julen. Det er nok kjøpepress fra handelsstanden, jeg nekter å gi etter.

Vel, det er ikke sant. I dag kjøpte jeg fire flasker vin og 20 griseflax. De ble fordelt på tre stk barnehageansatte (en setting der det ikke er forventet at de gir tilbake) og så brøt jeg faktisk med meg selv og ga til resepsjonisten på skolen. Makan til positiv dame skal man lete lenge etter og er man sur, så er det bare å gå til henne, for man kan ikke la vær å bli blid av "sprudletheten" hennes. Anyway; å gi er gøy, men jeg gidder ikke gi bare fordi at det er jul. Jeg foretrekker generelt oppmerksomhetsgaver spredd utover hele året.

Men hva er da problemet?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:38   #94
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Vi gjør som regel avtaler, både med familie og venner.
OM det skulle dukke opp noen med gave, uten at jeg har kjøpt så er det nok litt.. "ubehagelig" synes jeg, men samtidig ikke noe å gjøre med.

Jeg har iallefall ikke smågaver liggende på lur sånn just in case.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:38   #95
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

At jeg syns folk bør avtale julegaver. Har du ikke skjønt det ennå?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:39   #96
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Anyway; å gi er gøy, men jeg gidder ikke gi bare fordi at det er jul. Jeg foretrekker generelt oppmerksomhetsgaver spredd utover hele året.


Jeg og
Jeg liker å gi oppmuntringsgaver sånn helt uten videre. Men jeg liker som regel å kjøpe/gi til bursedag og jul også. Jeg koser meg når jeg velger ut ting til folk.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:40   #97
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

At jeg syns folk bør avtale julegaver. Har du ikke skjønt det ennå?

Men Sitron... har DU vatt i hodet, tro? Du gjør jo akkurat det samme selv. Ved å gi en flaske vin til resepsjonisten på skolen. Kanskje hun følte seg ille berørt og beklemt og flau over at hun ikke hadde noe til deg?

Hvis noen virkelig føler at de har lyst til å gi deg noe, skal de så ikke få lov fordi du ikke hadde tenkt på det først? Hvorfor skal du være den som skal ha lov til å gi?


Sist redigert av bina : 19-12-07 kl 14:55.
bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:42   #98
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.480
Blogginnlegg: 1266
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Done deal.


Sist redigert av Maverick : 19-12-07 kl 15:03.
Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 14:55   #99
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Så dumt at du ødela noen gode poeng med de håpløse ordene i parantes.

Du har rett. Jeg har redigert.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-12-07, 15:01   #100
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gir man julegaver uten å avtale?

Jeg føler ikke helt dere leser det jeg skriver. Disse forventer helt tydelig noe tilbake.
Og gavene var stortsett ikke til meg, men til Poden. De er liksom fra barna til venninnene mine som jeg treffer to ganger i året og som mitt barin ikke kjenner engang. Det er andre jeg heller ville kjøpt noe til før de, for å si det sånn.
Jeg vil heller ikke ha noe uten å kunne gi tilbake, og når de så klart forventer det, ja da syntes jeg faktisk det må gå ann å si at det er frekt/lite betenksomt. De er VELDIG klare over at jeg ikke har masse penger akkurat nå.
På lik linje som at noen her reagerer på at jeg betegner det som frekt så reagerer jeg litt på at så få har forståelse for at det føles nedverdigene å komme til kort her pga økonomi. Jeg er rett og slett også litt drittlei av at jula dreier seg om å kjøpe, kjøpe,kjøpe.

Fikk forresten en overraskende gave av en venninne i fjor. Hun PRESISERTE at hun IKKE skulle ha noe igjen, men at hun bare hadde lyst til å gi noe (vi kjøper små ting til hverandre i ny og ne). Det var hyggelig gjort syntes jeg.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no