Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Den kvinnelige anatomi

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-14, 16:49   #81
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.892
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Det er virkelig uendelig langt igjen.

I Sverige var det jo en megasak fordi programlederen Nour El Refai ikke hadde barbert seg under armene da hun ledet Melodifestivalen.

http://www.metro.se/melodifestivalen...!C1get8nYH5fU/

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 16:52   #82
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.892
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Eller når folk kritiserer Mari Bjørgen for at hun har for store muskler til å gå i en ermeløs kjole.



__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 18:30   #83
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Eller når folk kritiserer Mari Bjørgen for at hun har for store muskler til å gå i en ermeløs kjole.

Hvis du ser på bildet er det vel mer enn kjolevalget hun kritiseres for ... Vil anta at de to sprøytene i armen hinter om doping? Jeg er enig med deg i at i enkelte medier/miljøer/settinger er det mye fokus på utseende. Selv om jeg ikke føler at dette er noe som nødvendigvis berører alle. Minner meg om den thinspiration "trenden" som var i fjor sommer (?). Jeg så ingenting av den. Leste kun om den på to plasser: Dagbladet (på nett - tabloidpresse og på FP)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 21:40   #84
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Marit bjørgen fikk tyn, også her inne, for å være altfor muskuløs, ukvinnelig, etc. Det kan selvsagt meningene være delte om, men poenget med artikkelen er jo det absurde i at mediene - og mange ellers - syns det er legitimt å debattere kvinners utseende. Menn kan bli kommenter så vidt, men for en kvinne kan altså sinnarynke eller tykke ankler bli diskutert i fullt alvor, av folk som mener de har noe med å mene noe om hvordan hun ser ut.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 21:49   #85
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Altså, hva er vitsen med å være verdens fremste skiløper hvis man ikke kan se bra ut samtidig. Tsktsk.




Seriøst? Er det noen som ikke synes Bjørgen er flott altså? Hva er det folk vil ha av en dame egentlig? Burde vi bare satse på synkronsvømming, hele gjengen!?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 21:53   #86
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.210
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det er virkelig uendelig langt igjen.

I Sverige var det jo en megasak fordi programlederen Nour El Refai ikke hadde barbert seg under armene da hun ledet Melodifestivalen.

http://www.metro.se/melodifestivalen...!C1get8nYH5fU/

Åhå, dont get me started.
At mannfolk mener noe om at kvinner ikke skal la naturlige prosesser gå sin gang (som i behåring) er noe av det som provoserer meg mest.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 22:03   #87
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

For meg er det underlig å skulle isolere kjønnsorganene fra resten av kroppen og liksom slå fast at akkurat de kroppsdelene er mindre pene enn resten. Jeg kan ikke skjønne annet enn st det må henge igjen fra en tid hvor seksualitet var tabubelagt og kjønnslig aktivitet lett ble sett på som skittent.

Årsaken til at jeg ikke har noe behov for å vite hverken hvordan ting ser ut eller hvordan ting burde se ut er rett og slett fordi jeg ikke orker enda en ting som (kanskje) ikke ser ut som den skal. Den virker jo 100% til det den skal brukes til og den som faktisk ER godkjent til å ha en mening er fornøyd og jeg er fornøyd.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 22:06   #88
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Det har nå vært tråder om hvordan menn tar seg ut i ulike typer badetøy og hva de bør unngå å ha på seg hvis de ikke er veldreide nok. Uten at noen reagerer på samme måte som vi reagerer når det gjelder kvinner. Hysteriet er på full fart inn hos mannfolka også, jeg synes ikke det er noe bedre der.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 22:07   #89
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

For mennene er det antydninger til det samme, men det er virkelig ikke det samme, altså. Virkelig, virkelig ikke.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 22:10   #90
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.210
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det har nå vært tråder om hvordan menn tar seg ut i ulike typer badetøy og hva de bør unngå å ha på seg hvis de ikke er veldreide nok. Uten at noen reagerer på samme måte som vi reagerer når det gjelder kvinner. Hysteriet er på full fart inn hos mannfolka også, jeg synes ikke det er noe bedre der.

Det er jeg helt enig i, og jeg har fulgt ungdommer tett i mange år nå gjennom mine døtre, og har et inntrykk av at både når det gjelder merkeklær og press på kropp og trening er minst like sterk, om ikke sterkere blant gutta.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 22:10   #91
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Nei, ikke ennå. Men det kommer. Og det er heller ikke bra. Feil form for likestilling.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 22:51   #92
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Altså, hva er vitsen med å være verdens fremste skiløper hvis man ikke kan se bra ut samtidig. Tsktsk.

Seriøst? Er det noen som ikke synes Bjørgen er flott altså? Hva er det folk vil ha av en dame egentlig? Burde vi bare satse på synkronsvømming, hele gjengen!?

Bjørgen er superflott, superfit og et skikkelig forbilde for de fleste av oss, men min første impuls var å rope Nei! da jeg så henne i ermeløs kjole. Det var for så vidt min andre impuls også, da jeg så bildet for andre gang nå nettopp.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 23:47   #93
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.105
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Mulig jeg har gått glipp av viktig info i denne tråden, men årsaken til at jeg vil vite hvordan mitt underliv ser ut ( og da mener jeg ikke hvordan noen mener det bør se ut, God forbid) er at jeg da kan se når noe er galt. Man bør da kjenne sitt underliv like godt som man kjenner sine bryst. Og det har jeg jammen tenkt å lære min datter.

Men igjen, jeg er kanskje på et sidespor.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 00:00   #94
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Det er vel strengt tatt ikke så mye skummelt i underlivet som faktisk synes fra utsiden, så jeg er vel ikke helt enig i at det har noe stort poeng å studere seg selv der nede, men at man bør vite hvordan man er skrudd sammen er jeg enig i. Når jeg skrev at jeg ikke har noe behov for å vite hvordan underlivet ser ut, tenker jeg i en ren overfladisk utseendesammenheng. For akkurat det har jeg ikke tenkt å ta stilling til.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no