Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Kan man servere "alt" i en konfirmasjon?
Alt er greit- det er konfirmantens dag! 15 12,71%
Mor far lar konfirmanten bestemme ut fra deres forslag 37 31,36%
Konfirmanten bestemmer, men pris/hva som er praktisk mulig spiller også en rolle 57 48,31%
Konfirmasjonsmiddag skal være "ordentlig" middag- kjøtt eller fisk- med forrett og dessert. 21 17,80%
Konfirmasjonsmiddag skal/bør være catering som koldtbord eller snitter 6 5,08%
Annet 4 3,39%
Tacokrydder/vi feirer ikke konfirmasjon 5 4,24%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 118. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-17, 17:09   #81
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.942
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Vi skal feire ute, så valget var jo det de hadde der. Det blir koldtbord. Konfirmanten har ikke så mye meninger, men hadde vi hatt det her hjemme så hadde han kunnet velge ganske fritt. Hvis han ønsket pizza så kunne man vri om det til italiensk tema. Masse god mat det.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:11   #82
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg sjekket nå cateringpriser på sodd, og det ligger på pluss-minus 150 kr. Jeg har ikke vært bort i et koldtbord/tapasbord som er rimeligere enn det, altså.

Vi betaler 215 pr pers for koldtbord.
Vi kunne fått kjipt sodd mye billigere, men skikkelig sodd er dyrere.

Sist jeg var med å planlegge skikkelig sodd til selskap tror jeg vi betalte 250
Pr kuvert for to serveringer. Det var billig.

Må tilføye at det selvsagt inkluderte kokk på stedet. Sodd egner seg ikke som leveranse.


Sist redigert av Guava : 24-03-17 kl 17:17.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:12   #83
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.942
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Sodd høres helt crazy ut, men jeg har jo overhode ikke noe forhold til det så jeg kan jo ikke uttale meg.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:22   #84
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Festsodd til konfirmasjon koster 390 pr kuvert på spisested her, men det består av mer enn bare suppa.

Å snakke om sodd som en rett er som å snakke om biff på fineste restaurant og
Biffsnaddertallerken fra burgersjappa som om det skulle være en og samme ting.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:24   #85
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Jeg tror sodd egner seg best som selskapsmat for trøndere. Jeg er vokst opp med at det er Selskapsmat med stor S, men jeg skjønner jo hvorfor folk som ikke er det syns det er kjøttsuppe og ikke helt skjønner sjarmen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:27   #86
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror sodd egner seg best som selskapsmat for trøndere. Jeg er vokst opp med at det er Selskapsmat med stor S, men jeg skjønner jo hvorfor folk som ikke er det syns det er kjøttsuppe og ikke helt skjønner sjarmen.

Noen former for sodd ER jo kjøttsuppe.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:32   #87
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.219
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Vi betaler 215 pr pers for koldtbord.
Vi kunne fått kjipt sodd mye billigere, men skikkelig sodd er dyrere.

Sist jeg var med å planlegge skikkelig sodd til selskap tror jeg vi betalte 250
Pr kuvert for to serveringer. Det var billig.

Må tilføye at det selvsagt inkluderte kokk på stedet. Sodd egner seg ikke som leveranse.

Ja, jeg skjønner at den sodden er som en religion å regne.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:35   #88
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Noen former for sodd ER jo kjøttsuppe.

Og like fullt insisterer trønderne på at det er festmat.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:38   #89
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Og like fullt insisterer trønderne på at det er festmat.

Ja det finnes noen som insisterer på at de kjipe formene for sodd er festmat.

Jeg hadde glatt servert det nydelige soddet jeg fikk servert av Credo som festmat. (Og også noen andre sodd) Pizza er jeg mer skeptisk til.


*ikke trønder*

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:54   #90
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Jeg kunne aldri servert suppe som festmat. Ikke sodd engang. Er ikke trønder.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:55   #91
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Så fint at dere latterliggjør maten vi har tenkt å servere, da.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:57   #92
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi har nok en annen tradisjon for sodd enn det Guava er vant med, for hos oss er det enkel og billig festmat.

Her også.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:57   #93
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi har nok en annen tradisjon for sodd enn det Guava er vant med, for hos oss er det enkel og billig festmat.

Ja det er forskjell. Vi får den rimeligere versjonen her også altså.

Sodd som navn på versjon med steik er nok ikke vanlig i ditt dalføre.


Sist redigert av Guava : 24-03-17 kl 18:10.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:58   #94
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Sodd er ikke sodd - vi opplevde det som sagt som et skikkelig festmåltid og aldri smakt noe lignende sodd senere.

På lik linje som pizza = Grandiosa. Jeg hadde nok blitt forundret om jeg hadde fått servert Grandiosa i konfirmasjon, riktignok finnes den i flere varianter, men lell. Italiensk festbord derimot!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:58   #95
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.802
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Jeg hadde spist hva som helst bortsett fra østers, gravlaks og rakfisk, men kunne aldri servert pølser, pizza eller noe i den duren selv. Selskapet i vår familie er minst like mye en familiesamling som en fest kun for konfirmanten, og det er viktig for meg at menyen er noe alle setter pris på, ikke bare konfirmanten.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 17:59   #96
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.969
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Jeg tror aldri jeg har smakt sodd engang, så skal ikke uttale meg om den, men hadde nok ikke funnet på å servere suppe som hovedrett i konfirmasjon.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 18:01   #97
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Hva med rømmegrøt og spekemat?

Jeg er ikke vant til at grøt er festmat, men hører at det er vanlig noen steder.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 18:03   #98
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Hva med rømmegrøt og spekemat?

Jeg er ikke vant til at grøt er festmat, men hører at det er vanlig noen steder.

Det er også festmat. Jeg er vokst opp med det som 17. mai-mat.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 18:03   #99
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.510
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Jeg personlig hadde ikke servert det, men det er fordi jeg er obs på at mange ikke tåler melkeprodukter. Men jeg syns ikke det er noe dårligere festmat enn annet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-17, 18:06   #100
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan "alt" serveres i en konfirmasjon?

Oi, her hadde det tatt av litt. Jeg reiser i konfirmasjon for å glede konfirmant og foreldre, og hadde selvsagt reist- og tatt på meg bunad- helt uavhengig av hvilken mat som ble servert. Jeg synes det sosiale samværet er langt viktigere enn maten, men ville likevel ikke servert pizza i konfirmasjon selv.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no