|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Ah. Den lille videosnutten med scener fra helga, til Maria Menas Mitt Lille Land tok knekken på meg igjen nå, altså. *hulker*
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det står at han traff ham for femten år siden - da var ABB sytten år, så han har jo ikke vært avskåret hele barndommen. Jeg leste ett eller annet sted (husker ikke lenger hvor - jeg har mistet oversikten) at grunnen til at ABB brøt kontakten var fordi han skulle til USA, men at faren ikke vet om han noensinne kom seg dit. Jeg forsto det slik at ABB valgte å bryte forbindelsen - eller at den har dødd ut av seg selv. |
|
|
#3 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!VG, smilefjes:
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Takk, allium. |
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Veldig enig med deg! |
|
|
|
|
#6 |
|
intro
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det står om forholdet til faren i "manifestet". Jeg forstod det slik at det var ABB selv som ønsket å bryte kontakten da han var 16. Halvsøsknene har heller ikke kontakt med sin far, skal en tro "manifestet". (Edit: Jeg ser nå at faren skal ha isolert seg da gutten var 15, så jeg husket feil.
Im out of here. Sist redigert av Bluen : 24-07-11 kl 20:59. |
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!gajamor: Ja, det ser visst ut fra oppskriften hans at man bruker 10-15% av den totale kuntsgjødselvekten, og da utgjør 3 tonn ca 450 kg ved 15%. *Puh* |
|
|
|
|
#8 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det er mye skriverier i andre lands media. Denne artikkelen fra The Indipendent synes jeg er god.
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero) Sist redigert av Pamina : 24-07-11 kl 21:42. Årsak: skrivefeil |
|
|
|
|
#9 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Den var god.
|
|
#10 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Hvordan avgjøres det om rettsmøtet skal foregå for lukkede eller åpne dører. Jeg er noe splittet selv om hva som er best.
|
|
|
#11 |
|
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg klarer ikke helt forholde meg til åpen eller lukket. Ja, jeg vil ikke gi ham gleden av å spre sin galskap, men jeg vile ei heller gi ham gleden av å tro det er noe han har oppnådd det heller. Jeg vil bare at han skal forbli et null, et intet, ingenting. Vi kan dog aldri glemme det han gjorde, det berørte for mange. Jeg har nettopp lest avisutgaven av min kusines historie, en av de overlevende. Jeg trengte det, selv om det var mer behagelig å forholde meg til det mamma hadde fått formidlet fredag ettermiddag, at hun hadde sett en venninne bli skutt, og livredd kastet seg i fjorden og svømt. At hun nok heller har sett vesentlig flere venner bli henrettet, selv ble skutt etter mens hun svømte, og som så mange andre nok hadde druknet om hun ikke hadde vært heldig nok til T hun ble plukket opp av en båt, det er helt grusomt. Ja, jeg visste det nok var mer slik, utfra det jeg vet andre har opplevd, men det smerter likevel. Jeg husker henne som den lille ettåringen i min konfirmasjon, som den sjarmerende småjenta som ikke skjønte hva vi mente med "å disse", men hun ville gjerne huske. Som den åtte år gamle "bestevenninna" mi en sommer, og som den tenåringen hun har blitt. Som nå har fått en opplevelse som forandrer henne for alltid. Jg vil bare holde henne og ta vare på den uskylden hun hadde.
|
|
#12 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Men, selv om det blir åpent fengslingsmøte, så har de jo ikke lov til å rapportere direkte derfra uansett, og i allefall ikke sende tv-bilder!
|
|
#13 |
|
fri
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Le Monde skriver at media har begynt å flokke seg rundt huset til faren hans i Frankrike. |
|
|
|
|
#14 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Denne artikkelen fra Al Jazeera var også god: http://english.aljazeera.net/indepth...744740495.html
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Det er rettens formann (dommeren) som bestemmer om åpne eller lukkede dører. |
|
|
#16 |
|
maler
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg har også mest tro på åpenhet. La det gå for åpne dører. Det betyr jo ikke direkteoverføring og sånn sett en talerstol uansett, og han vil ikke få oppleve at noen egentlig lytter til det han har å si.
|
|
#17 |
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg tenker at denne mannen ikke er i stand til å oppfatte hvorvidt vi lytter til det han har å si uansett, men at han selv vil få gleden av en euforisk følelse av å bli hørt om fengslingsmøtet går for åpne dører. |
|
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Broren min påpekte en ting på telefonen her istad - jeg hadde ikke lagt merke til det selv; |
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Det er veldig, veldig bra. |
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Men hvis man tar fengslingsmøtet og deretter rettsaken for lukkede dører, ender det opp med at rettsstaten Norge dømmer sine forbrytere i skjul, der ingen kan se. Er det dit vi vil?
![]() |
|
|