Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-10, 23:01   #961
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Takk for svar! Jeg sliter veldig med å få i meg egg, og burde prøve meg på noe sånt for å se om det kan funke.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 30-07-10, 23:05   #962
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.097
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Det gjør seg med en splæsj saft av sylteagurker også, samt en dæsj rømme.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 30-07-10, 23:12   #963
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

MMM, kvelds ble faktisk ganske godt:

1/3 beger cottage cheese (som jeg virkelig egentlig ikke liker)
En skvett fløte
Sukrin/Natreen etter smak (eller annet søtstoff)
En liten neve mandler, hakket
Kanel

Legger jeg godviljen til smaker dette nesten litt dessertaktig. Jeg klarte hvertfall å drepe CC-smaken nok til at det var spiselig og faktisk ganske godt.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 30-07-10, 23:18   #964
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jo, det er en ting jeg lurer veldig på. Og det er erstatninger for sukker. Det har seg sånn at jeg ikke klarer å venne meg til sukrin. Har prøvd det mye, og for meg smaker det rett og slett ikke søtt, og jeg venner meg ikke til den smeltende isende følelsen i etterkant. Har dere noen andre typer å anbefale? Splenda er vel miljøsvineri? Jeg kjøpte meg flytende Natreen på butikken i går, men jeg aner jo ikke blandeforholdene. Hvor mye Natreen må man ha for en porsjon med grøt/cc f.eks?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 00:13   #965
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jo, det er en ting jeg lurer veldig på. Og det er erstatninger for sukker. Det har seg sånn at jeg ikke klarer å venne meg til sukrin. Har prøvd det mye, og for meg smaker det rett og slett ikke søtt, og jeg venner meg ikke til den smeltende isende følelsen i etterkant. Har dere noen andre typer å anbefale? Splenda er vel miljøsvineri? Jeg kjøpte meg flytende Natreen på butikken i går, men jeg aner jo ikke blandeforholdene. Hvor mye Natreen må man ha for en porsjon med grøt/cc f.eks?

Hmm, vet ikke helt blandeforhold. Jeg smaker meg fram, bruker litt og litt. Noen ganger gir det best smak å blande ulike søtningsstoffer også. Som litt sukrin (som er ca 30%(?) mindre søtt enn sukker), litt splenda (som er utrolig mye mer søtt enn sukker) og natreen, som jeg ikke blir helt klok på. Synes ofte at smaken av søtningsstoff ikke blir så fremtredende om de blir blandet.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 00:21   #966
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg har i det siste blandet sukrin og fruktose, men fruktose vil jeg helst holde meg unna. Får prøve å blande litt Natreen og sukrin, og se om det hjelper på. Fruktose har hele 1000 kh per 100 g i følge fruktosepakka mi, det er litt for mye.

(Nå måtte jeg google litt for å se om jeg fant kh-innholdet på Fruktose, og da fant jeg følgende info her.

Sitat:

Et gram karbohydrat gir 4 kcal i motsetning til fett, der et gram gir 9 kcal. Karbohydrater metter mer enn fett.

Dette stemmer iallefall veldig dårlig på meg. )

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 06:52   #967
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.819
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Funker det å kutte majones helt i den eggesalaten og heller bruke sånn ca tilsvarende mengde rømme, tro? Jeg takler virkelig ikke majones, men salaten ellers hørtes veldig god ut!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 09:12   #968
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.097
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Du kan jo prøve, men da ville jeg hatt oppi et par eggeplommer.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 09:13   #969
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.097
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Irma: Jeg blander sukrin og splenda.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 11:21   #970
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Takk for tips Benzo! Splenda får man kjøpt på helsekosten eller?

Blondie, du kan sikkert bytte ut, men da blir det en mer "flat" smak vil jeg tro. Selv liker jeg best å blande når jeg lager den type ting, ca. 50/50 med rømme og majones.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 11:26   #971
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Splenda får du kjøpt i alle dagligvareforretninger Irma.

 
Gammel 31-07-10, 11:29   #972
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Ah. Takk.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 17:22   #973
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg har tydeligvis vanskelig for å komme meg i ketose.
Ligger nå på rundt 10-15 karber om dagen, og får svakt positivt på ketose-testen.
Det jeg spiser av karber er grønnsaker, bær, fløte/rømme og nøtter.
Kan jo ikke bare spise kjøtt og fisk heller.

Slik ser dagene mine ut:
Frokost: 3 egg (kokt, eggerøre eller speilegg), litt kjøttpålegg eller bacon, noen skiver ost og litt tomat/agurk/paprika
Lunsj: salat med kylling eller pålegg, ost og gr.saker
Middag: fisk/kjøtt, saus av fløte/rømme og krydder og brokkoli/blomkål eller salat
Kvelds: bær, nøttemuffins, ostechips ol

Drikker ett eller to glass Fun light om dagen, og to kopper kaffe med en skvett fløte, litt kanel og 2 suketter. Ellers vann, eller brus til "fest".

Kan kunstig søtning være en stopper for meg?
Ikke gått noe ned i vekt på en måned nå.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 17:35   #974
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Kunstig søtning er en stopper for veldig mange ja, kan godt hende det. For kostholdet ser jo helt fint ut ellers, med mindre du spiser mengder av bær hver kveld, kommer jo fort opp i endel karber om man fråtser der.

Og dybdefargen på ketostixen har ingenting å si. Utslag er utslag.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 17:49   #975
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Nei, ikke mengder bær. Maks 100 g, som oftest rundt 50 g og ikke hver kveld.
Prøve å kutte søtningen litt da.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 17:58   #976
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Melkeprodukter kan også være en stopper, faktisk. Prøv å redusere litt på det, du trenger ikke å kutte det ut (enda). Men jeg vet at maange går lite/ikke ned i vekt før de kutter ut/ned på melkeproduktene, med unntak av smør, det tåler de fleste. Nøtter kan også gi stopp.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 18:11   #977
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.819
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg er iferd med å lage en pizzabunn etter oppskrift fra Sofie Hexeberg. Spennende.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 18:57   #978
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Tomat kan vel også være en stopper? Bør ikke spise for mye av det etter hva jeg har hørt. Jeg får utslag på stix på jobb, men ikke hjemme, men antar at de ikke har blitt oppbevart riktig, slik at de bare kan kastes.

Jeg er litt rausere med karbene nå enn i starten, og har ikke falt ut av ketose tror jeg. Stixer ikke så ofte lenger, men vekten går saaaakte riktig vei.

 
Gammel 31-07-10, 19:00   #979
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Tror ikke tomat i seg selv er noen stopper, men den inneholder endel karbo så på den måten kan man jo hoppe ut av ketose om man spiser for mye, sant det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 31-07-10, 19:13   #980
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.819
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Pizzabunnen var supergod!
8 egg
1 pakke Philadelphia naturell
1 ts bakepulver
2 dl revet gulost
Litt oregano
ca 1 dl revet ost til å strø på bunnen

Bland alle ingrediensene bortsett fra 1 dl av osten. Hell røren på en stekeplate kledd med bakepapir og bre den utover. Dryss revet ost på bunnen og stek den nederst i ovnen i ca 15 minutter til den blir gyllen. (200 grader)
Ta stekeplaten ut av ovnen og legg på ønsket fyll. Stek pizzaen til osten har smeltet.
Obs! Legg bunnen over på rist etter steking, hvis ikke blir den lett bløt.

Jeg hadde hermetiske tomater, kyllingkjøttdeig, sopp, purre, bacon og løk på + en deilig salat ved siden av. Utrolig smakfullt og veldig mettende.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no