Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Serieanbefaling: Skam

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-16, 09:39   #941
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.896
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Og dop.

Andem gjør jo grundig reaserch i ungdomskulturen før hun skriver. Jeg ser det som ganske sannsynlig at 17-år gamle gutter snakker mye om sex. De er ikke nødvendigvis så erfarne som de later som da, kanskje?

Det kommmer vel litt an på miljø. Nå er min sønn en del yngre (går i 9.), og det jeg (over)hører de snakke mye om er gaming og fotballspillere og hvilket premier leaguelag som suger mest.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 04-10-16, 10:46   #942
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Foreløpig bekrefter denne sesongen alle fordommer jeg har mot gutter i den alderen. Og den forklarer vel også hvorfor det er vanskelig for en gutt å "komme ut av skapet". Når hovedtema for alle samtaler er sex er det ikke så enkelt å være gutt som tiltrekkes av andre gutter, gitt. Samtidig så tror jeg ikke denne sesongen kommer til å være like spennende for førtisene, men fortsatt relevant som et innblikk i ungdomskulturen. Jeg merker f.eks at jeg ikke driver og sjekker skam-siden, slik jeg gjorde i forrige sesong. Det er ikke så viktig å oppdage når noe nytt har kommet, i det det kommer. Og det er ganske befriende.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 04-10-16, 10:48   #943
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Tenk så kult om dei lot jentene snakke på denne måten om sex!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Gammel 04-10-16, 10:52   #944
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Då eg jobba på vidaregåande, altså fram til 2012, spelte guttane sjakk og bordtennis og prata om sport og gaming og slikt i pausane. I alle fall når dei blei observerte.

Men ja, det gir jo innblikk i ein kultur kor det er vanskeleg å vere annleis.

Eg er og letta over å ikjje vere like hekta som i vår.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv  
Gammel 04-10-16, 11:08   #945
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Då eg jobba på vidaregåande, altså fram til 2012, spelte guttane sjakk og bordtennis og prata om sport og gaming og slikt i pausane. I alle fall når dei blei observerte.

Ikke på byggfag. Der er det mer: "Ok, gutter, friminuttet er over. Rydd vekk kondomene!". Jeg har inntrykk av at det er temmelig miljøavhengig. ST-gutta har i alle fall såpass med sosial kompetanse at de skjønner hva som passer å prate om hvor, og så hjelper det nok at det aldri blir reine gutteklasser der. Ellers er inntrykket mitt at det er noen få som er aktive og mange som bare er med på praten (det er altså noen elever som er helt fullstendig uten filter, så det hender man får litt vel mye info).

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Gammel 04-10-16, 11:08   #946
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.896
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Jeg sjekker heller ikke. Det er helt unødvendig ettersom det kommer varsel via Facebook fra de som følger nøye med.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 04-10-16, 11:09   #947
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.896
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Men er det ikke pussig at de er på skolen nå? Det er vel høstferie på østlandet?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 04-10-16, 12:18   #948
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.739
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Trodde ikke det var tabu å utføre oralsex på kvinner, iallefall ikke i Norge.
Har hørt og sett at det ikke er vanlig blant f.eks. amerikanske ungdommer.

Så jeg stusset litt over at det ble gjort til et tema, men det var jo bra at poenget om at det gir nytelse også kom fram.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 04-10-16, 13:49   #949
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.896
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

De er 17 da, ikke 25-30 liksom. Uerfarne selv om de fremstår som verdensmestre.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 04-10-16, 14:05   #950
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

Trodde ikke det var tabu å utføre oralsex på kvinner, iallefall ikke i Norge.
Har hørt og sett at det ikke er vanlig blant f.eks. amerikanske ungdommer.

Så jeg stusset litt over at det ble gjort til et tema, men det var jo bra at poenget om at det gir nytelse også kom fram.

Jeg trodde oralsex på kvinner var helt innafor her til lands. Har aldri "hooket" med noen som ikke gjør det for å si det sånn.

Sier som Miranda i SATC "I only give head to get head".

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv  
Gammel 04-10-16, 15:04   #951
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.896
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Men mulig du ikke har hooket med 99-ere?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 04-10-16, 15:30   #952
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.739
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

De er 17 da, ikke 25-30 liksom. Uerfarne selv om de fremstår som verdensmestre.

Burde selvsagt spesifisert at jeg snakket om norske ungdommer.
Så det jeg mente var jo at jeg ikke var klar over at dette kanskje er tabu for norske ungdommer.


Sist redigert av Fjols : 04-10-16 kl 16:58.
Fjols er ikke aktiv  
Gammel 04-10-16, 15:51   #953
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Men mulig du ikke har hooket med 99-ere?

Nei, det har jeg ikke.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv  
Gammel 04-10-16, 15:55   #954
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.513
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Jeg vet jo ikke om det var så mange som drev med det når jeg var ung (knirk), men det var hvertfall ingen som snakket om det. Alle snakket om suging.

Neket er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 11:30   #955
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.916
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Jeg som har to gutter burde sikkert synes denne sesongen er noe. Men jeg er ikke helt med enda kjenner jeg.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 11:48   #956
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Jeg har "spart" på klippene, og gleder meg til episode i kveld!

Frk_Fryd er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 12:06   #957
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.896
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Jeg skjønner nesten ikke hvordan man får mening i serien uten å se gruppechattene deres. Det er jo så mye informasjon der som går meg hus forbi i klippene.

Nå lurer jeg på om det blir et klipp #fredagkl19. Det er jo ikke sikkert. Om vi får se fra koseklubben er jo jentene mer med og det fenger meg bedre enn den sexualiserte og dopsnakkende guttegjengen. Men jeg er helt sikker på at det blir mer fokus rundt Isaks indre konflikter etterhvert, altså.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.



Sist redigert av Karamell : 07-10-16 kl 12:19.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 12:19   #958
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.896
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Ny instagramprofil å følge. @kosegruppa2017

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 12:30   #959
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg skjønner nesten ikke hvordan man får mening i serien uten å se gruppechattene deres. Det er jo så mye informasjon der som går meg hus forbi i klippene.

Nå lurer jeg på om det blir et klipp #fredagkl19. Det er jo ikke sikkert. Om vi får se fra koseklubben er jo jentene mer med og det fenger meg bedre enn den sexualiserte og dopsnakkende guttegjengen. Men jeg er helt sikker på at det blir mer fokus rundt Isaks indre konflikter etterhvert, altså.


Jeg har hele tiden tenkt at det at vi får se disse klippene hvor guttegjengen snakker så mye om sex og dop, ER et fokus på Isaks indre konflikter. At det ikke nødvendigvis er slik at disse guttene snakker så mye om slikt egentlig, men siden vi nå ser dette fra Isaks ståsted så er det dette vi får se mest, fordi det er mye dette som foregår i hodet hans for tida. Altså at han legger veldig merke til at HAN er annerledes enn de andre når det gjelder jenter og sex, og derfor føles det som om de snakker veldig mye om det hele tiden. Litt som når jeg skal være flink å ikke spise godterier på lang tid, og da er det eneste jeg ser over alt folk som spiser godterier på de mest "upassende" tidspunkter. Hvis du skjønner hva jeg mener.

__________________
Njulaif er ikke aktiv  
Gammel 07-10-16, 12:38   #960
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Serieanbefaling: Skam

Godt poeng Njulaif!

Men må vi virkelig ha spoilertag på det som har skjedd hittil?

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no