Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-10, 22:44   #921
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Hva leser du nå?

Trilogien om Tora er den eneste trilogien jeg har lest flere ganger, og kommer til å lese igjen. Enda så uutgrunnelig trist den er. Trilogien som starter med Dinas bok syns jeg også er fantastisk tross all sin grusomhet, og blir garantert lest igjen. Disse er av de få bøkene jeg aldri kommer til å kvitte meg med.

Nå leser jeg Teori og praksis av Nikolaj Frobenius. Fenger ikke helt enda, men er bare på side 33 eller noe foreløpig.

Gammel 10-08-10, 13:57   #922
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nett lest ferdig "Volvolastvagnar" av Loe - herlig oppfylgjar til "Doppler" - særeigen stil og form - lett og rasktlest bok med ting til ettertanke

Har sett i gang med Mankells "Kennedys Hjerne"

Gammel 10-08-10, 13:58   #923
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min Kamp 4

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 10-08-10, 14:01   #924
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sulten på livet

Gammel 10-08-10, 14:02   #925
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.

Nå leser jeg Teori og praksis av Nikolaj Frobenius. Fenger ikke helt enda, men er bare på side 33 eller noe foreløpig.

Den likte jeg veldig godt! Mulig det har sammenheng med at jeg vokste opp i et veldig liknende miljø.

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 19:06   #926
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Thomas Mann: Døden i Venedig

Gammel 11-08-10, 19:57   #927
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

"Noen vet", Trude Teige. Synes ikke den er noe særlig.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv  
Gammel 11-08-10, 20:42   #928
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min Kamp 3.

Gammel 12-08-10, 22:10   #929
Frantzen
Passiv

Standard

Nikolaj Frobenius - Jeg skal vise dere frykten

Gammel 12-08-10, 22:15   #930
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Nå har jeg begynt på Myren av han islandske. Og jeg knauser videre med Min Kamp 3. Dessuten er jeg ikke ferdig med Øya enda.

Gammel 12-08-10, 22:32   #931
Philippa
Aktiv

Philippa sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Philippa er populærPhilippa er populærPhilippa er populær
Standard

Jeg leste nettopp ferdig Summen av dagene av Isabel Allende, og skal i morgen på biblioteket og plukke med meg Paula også (som Summen av dagene er en fortsettelse av. Liker å gjøre ting i motsatt rekkefølge....)

Begynte på en Jens Bjørneboe-bok som jeg ikke husker navnet på og som heller ikke kommer til å feste seg så veldig i hjernebarken, merker jeg.

Philippa er ikke aktiv  
Gammel 16-08-10, 08:55   #932
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Hvor: Oslo
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Leser Good omens på nytt

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv  
Gammel 16-08-10, 09:51   #933
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har akkurat lest ferdig Min kamp 5 og vet ikke helt hva jeg skal begynne på nå.

Gammel 16-08-10, 09:56   #934
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har begynt på Det motsatte av kjærlighet av Julie Buxbaum.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 16-08-10, 10:04   #935
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

I ferien har jeg lest:
-La meg synge deg stille sanger, av Linda Olsson. Koslig, men og ei litt trist bok.
-Potensgiveren, av Karin Brunk Holmquist. Søt og morsom bok.

Nå leser jeg Hotellet på Hjørnet av Bitter og Søt, av Jamie Ford. Virker som en god bok så langt.

Har to liggende som jeg skal lese etterhvert.
-Saras Nøkkel, av Tatiana de Rosnay. Blitt anbefalt den på det sterkeste.
-Senor Peregrino, av Cecilia Samartin. Denne skal også være fin.

Grøten er ikke aktiv  
Gammel 16-08-10, 10:51   #936
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er jeg akkurat ferdig med Tom Egelands roman Fedrenes løgner og har tatt fatt på Den orolige mannen av Henning Mankell, nyinnkjøpt på Ica i Sälen.

Sist redigert av Bluen : 16-08-10 kl 11:20. Årsak: Skrev feil tittel igjen! :rabla:
Bluen er ikke aktiv  
Gammel 16-08-10, 11:13   #937
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Min Kamp 4.

Gammel 16-08-10, 13:25   #938
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg ga opp Höstoffer av Mons Kallentoft etter et par sider. Likte Sommardöden veldig godt, men jeg orker bare ikke lese om barn som har det vondt. Samme greia i hans første bok også.

Så nå leser jeg "Kunzelmann & Kunzelmann" av Carl Johan Vallgren. Veldig bra bok!!

Gammel 16-08-10, 13:27   #939
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har begynt på "Jenta med ballongen" - Merete Junker. Veldig spesielt, siden jeg er vokst opp hundre meter fra den skogen hun skriver inngående om.

Gammel 16-08-10, 13:53   #940
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg har begynt på "Jenta med ballongen" - Merete Junker. Veldig spesielt, siden jeg er vokst opp hundre meter fra den skogen hun skriver inngående om.

Du må gjerne melde fra hva du syntes etterpå. :har den i hylla:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.