|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
"Han er uskyldig fordi jeg sier at han er uskyldig". Jeg er helt sikker på at dette er en klassisk forsvarerstrategi for karismatiske advokater med høy medieprofil. Og særlig i saker der det ikke er så mye å hente i bevisførsel eller tiltaltes fremtoning. |
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Det var vel omtrent det som skjedde da Staff sa i retten at det ikke var noe overgrep å gi barn litt erfaringer i sex. Det hadde skjedd med ham, og det var ikke problematisk i det hele tatt for ham å ha hatt høyst frivillig sex med en eldre mann da han var barn. |
|
|
#3 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hun gjør jobben sin. Hun spiller så godt hun kan med elendige kort.
|
|
#4 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg vet at hun bare gjør jobben sin og er ihuga tilhenger av at alle har krav på et kompetent forsvar. Jeg synes bare forsvarsstrategien hennes (slik den ser ut nå) er helt bak mål og ikke spesielt vellykket i forhold til å fremstille saken på en gunstig måte og for å fremstille klienten sin i best mulig lys
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 17-10-12 kl 18:15. |
|
|
|
|
#5 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg er for at alle har rett på et forsvar. Gjerne et godt forsvar. Men jeg er samtidig for at sannheten skal komme fram, og for at de som har gjort noe galt skal dømmes for det.
|
|
#6 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Jeg ser ingenting uetisk ved at en forsvarer gjør jobben sin og forsvarer sin klient etter beste evne, ganske uavhengig av hva vedkommende tror om klientens skyld.
|
|
#7 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Jeg syns ikke det er en forsvarsadvokats jobb å sørge for at en skyldig person blir frikjent. Gi et godt forsvar: Ja. Sørge for at andre sider av saken kommer fram: Ja. Sørge for at en skyldig person blir frikjent: NEI! Er det slik å forstå at du mener det er en forsvarsadvokats jobb? I tilfelle er vi rett og slett svært uenige.
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Det er jeg enig i. Det kan være irriterende, men det er jo jobben hennes. Jeg synes også det er litt urettferdig å sammenligne MYL med Lippestad. Hun prøver jo, med dårlige kort som nevnt, å forsvare en fyr som bedyrer sin uskyld. Mens Lippestad forsvarte en fyr som hevet over enhver tvil var skyldig, tilstod med den største glede og ønsket å bli satt i fengsel. Jeg sier på ingen måte at Lippestad hadde en enklere jobb, men den var annerledes (og han gjorde det på en veldig fin måte, det er jeg enig i). |
|
|
#10 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeVi jobber med temaet seksuelle misbruk av barn og i den forbindelse havnet jeg på en nettside av en pedofil mann som la all skyld på barna, han var jo tross alt bare snill. Lurer på om det er Øygard som er hemmelig blogger i tillegg til alt det andre han holder på med? |
|
|
|
|
#11 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Det er det jo ganske vanlig at pedofile overgripere gjør. |
|
|
|
|
#12 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Legger skylden på barna eller blogger om det? Det første er nok velkjent, men biten med blogging var nytt for meg. |
|
|
|
|
#13 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Ups, da misforsto jeg. |
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg har ikke lest referatene ord for ord i dag, men jeg lurer på om noen kan oppklare et par ting. |
|
|
|
|
#15 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Altså, hallo. Det er greit at mannen er en gammel gris, men man kan være litt forsiktig med hva man insinuerer. Det ble litt usaklig for meg, samtidig som jeg synes det er usaklig å si "stygge ting" om advokaten hans.
|
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
Veldig enig.
|
|
|
#17 |
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg er redd for at forsvarets vitner kan få plantet en ørliten tvil om jenta er troverdig... Det er nok til å frikjenne han. |
|
|
|
|
#18 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Men, han har da blitt vist aa ha gjort, og har tilstaatt, nok til aa spikre ham opp etter oeyenlokkene og tvinge ham til aa blunke?
|
|
|
#19 |
|
Så lenge han og hans forsvarer holder steinhardt på at det har bare vært griseprat, og ingen fysisk sex, så går det på troverdighet. Retten skal dømme han for seksuell omgang, ikke griseprat. Er ikke det debattert tidligere i tråden? Aktor har ikke tatt med tiltale for sexchat med midreårig? |
|
|
|
|
#20 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDen ubestridelige grisepraten bidrar vel ihvertfall kraftig til å svekke troverdigheten hans når det gjelder hans edle og uskyldige hensikter ved å dele hotellseng med en tenåringsjente. |
|
|
![]() |
|
|