Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-10, 00:36   #901
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Mannen min sa forresten det samme som deg ang. mandelbrødet i dag sjugger. Og jeg er helt enig. Utrolig god smak på det. Lurer på om det kan gå an å lage hamburgerbrød og sånt av posegreiene. Eller pizzabunn kanskje.

Gammel 16-07-10, 00:39   #902
Left
Passiv

Standard

Vaflene var ikke så veldig gode, men det gikk an når man fikk på nok syltetøy Sambo syntes de var bedre enn det jeg gjorde.

Nei, de jeg kjøpte en hel eske av var kjempegode - farlig gode
Smaker som vanlig sjokolade, med litt sånn crispofeeling.

Gammel 16-07-10, 20:30   #903
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Frokost: 2 tynne skiver Fedonbrød med brie og port salut+ litt paprika og agurk.
Lunsj: Hjemmesnekra "lavkarbovafler" laget på egg, smør, fløte, soyamel, kultura, fiberberiket havegryn, splenda og kardemumme.
Middag: Lavkarbo nacho's( bacongull i stedet for nachochips), det var yummi!

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 16-07-10, 21:12   #904
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: 2 mandelbrødskiver (SDS) med salami og ost
Lunsj: Pizza med kylling (SDS) + mandelkake med "softis" (SDS)
Middag: Moussaka (SDS) + oppskjærte grønnsaker ved siden av
Kvelds: Havregrøt og CC ??

Pizzabunnen var forresten tykk og veldig god. Håper mix til pizzadeig som man kan lage på egehånd kommer tilbake til SDS-butikken snart.

Gammel 16-07-10, 21:29   #905
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Høres snadder ut, Irma, gleder meg til å prøve maten deres. Snakket med en tidligere kollega i går og hun har spist SDS i noen mnd nå, veldig godt fornøyd, både med smaken og vekttapet.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 16-07-10, 22:21   #906
Left
Passiv

Standard

Frokost: Omelett med revet ost laget på 3 egg.
Lunsj:spinatsuppe med 2 kokte egg
Middag...eh...ikkeno
Kveldsmat: 3 mandelbrødskiver med syltetøy og Brie.
Mellom: En Atkins sjokoladebar.
0,5l Asina Lett og 0,5l Cola Zero innimellom alt dette.

Gammel 17-07-10, 00:03   #907
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frokost: to kokte egg + et eple
Mellommat: et eple
Lunsj: Salat med ost, skinke, tomat
Middag (sen): egg og bacon

Gammel 18-07-10, 01:01   #908
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Dagen i dag:

Frokost: 1 brødskive (SDS) + salami + majones
Lunsj: 1 pizzastykke med pepperoni (SDS) + 1 vaniljevaffel (SDS)
Middag: Kyllingsuppe gourmet (SDS)
Kvelds: Havregrøt + CC 50/50 + 1 sjokolademuffins (ikke SDS )

Jeg har en avtale med meg selv om å kunne velge en ting på lørdags kveld som ikke er lavkarbo. I dag var jeg i ketose og greier for første gang på lenge (iallefall bekreftet), også valgte jeg muffins og havregrøt. Je, je. Forhåpentligvis i ketose igjen i morgen kveld, eller på mandag. Hvis jeg takler havregrøtabstinensene vel og merke.

Gammel 18-07-10, 01:17   #909
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så det var noen som våget seg å skrive opp lørdagens matinntak altså!

Jeg skal være ærlig:

Frokost:
3 Proteinbrødskiver med smør og ost til frokost
1 egg
2 fluffies (ziggys polarbrød, søt og god variant)

Lunsj:
3 skiver proteinbrød (de er små disse skivene)
2 søtfluffies med smør og eplesyltetøy

Kafè:
5 ts kuleis

Middag:
Krønikengryte (kylling, fløte, chilisaus, curry, purre) med crispy, finkuttet salat

Dessert og lørdagskos (vi hadde besøk):
1 lite Kakestykke (glutenfri da...men mye sukker)
Peanøtter
2 skiver Wienerstang

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 19-07-10, 21:10   #910
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Frokost: 2 mandelbrødbrødskiver m/peperonipølse og frokostsalat
Lunsj: Kremet blomkålsuppe (SDS) med en skalk fra mandelbrødet, eplekrem med kanel og mandler (SDS) til dessert
Middag: Sweet curry chicken gourmet (SDS)
Kvelds: Manchego og spekeskinke. Muligens en brødskive etterhvert, er fortsatt litt sulten.

Jeg prøvde meg forresten på en av grøtene fra SDS i dag, men måtte kaste den. Den luktet veldig godt, men det velter seg i seg bare jeg hører om soyaflokker. Hittil er det kun grøten, pizza- og pepperknecks jeg ikke har likt. Sistnevnte hadde jeg til gjengjeld bestilt en haug med pakker av, fordi det hørtes så innmari godt ut. Jeg kan være litt småsær, så totalt sett er jeg veldig veldig fornøyd med maten.

Gammel 19-07-10, 23:22   #911
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Tre tynne skiver Karen-brød (proteinbrød) med hhv skinke, smøreost og egge- og rekesalat.
Lunsj: Rester av fiskesuppe fra i går
Mellom: En Fedon-bar
Middag: Kyllinggrillspyd med masse salat
Kvelds: Blåbær med litt vaniljekesam

Disse Fedonbarene, hvordan er de egentlig? På Mega solgte de dem for 5 kroner stykket, og mannen min kjøpte 20 til meg. Tenkte å bruke dem som erstatning for sjokolade i helgene. Synes den med tranebær og hvit sjokolade er veldig god og metter godt, men den inneholder jo 18 karber.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 20-07-10, 00:03   #912
cora
både her og der

cora sin avatar

cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Frokost: to speilegg og litt kjøttpålegg
Lunsj: tomat, paprika, kjøtt
Middag: kylling og grønnsaker
Kvelds: En gulrot

Gammel 20-07-10, 00:06   #913
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

De er sikkert helt fine hvis man ikke kjører veldig lavkarbo Hyacinth, men ligger på normalt fedonkosthold? På ketosenivå vil det nok kunne vippe en ut av ketose, hvis man ikke ligger veldig lavt ellers. Jeg ligger som regel på +/- 20 karber i døgnet når jeg passer godt på, og det tilsvarer omtrent en fedonbar. Barene til Atkins ligger vel på rundt 3 karber og oppover hvis jeg husker riktig. Jeg for min del synes verken fedonbarene eller atkinsbarene smaker godt. Med unntak av atkins sin med kokossmak. Den er god.

Gammel 20-07-10, 00:08   #914
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Nå leste jeg litt nøyere. Som sjokoladeerstatning i helgene høres det helt ypperlig ut synes jeg.

Gammel 20-07-10, 00:10   #915
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

De er sikkert helt fine hvis man ikke kjører veldig lavkarbo Hyacinth, men ligger på normalt fedonkosthold? På ketosenivå vil det nok kunne vippe en ut av ketose, hvis man ikke ligger veldig lavt ellers. Jeg ligger som regel på +/- 20 karber i døgnet når jeg passer godt på, og det tilsvarer omtrent en fedonbar. Barene til Atkins ligger vel på rundt 3 karber og oppover hvis jeg husker riktig. Jeg for min del synes ikke verken fedonbarene eller atkinsbarene smaker godt. Med unntak av atkins sin med kokossmak. Den er god.

Jeg har aldri smakt Atkinsbarer, jeg har heller aldri sett dem i butikken. Vet det kan bestilles på nett, men det virker så styrete for meg. Jeg har i grunnen spist veldig lite av sånne ting, kun vanlig mat.

Jeg har ikke satt meg så grundig inn i Fedon, men vet jo litt hva det går i. Jeg prøver bare å spise minst mulig karber, men ketose er ikke noe mål for meg. Jeg er vel litt Hexeberg-inspirert, kanskje. Jeg vet at Fedon tillater mer karber enn hva jeg spiser. Fedonbrødet inneholder f.eks. en del karbohydrater, ser jeg.

Hyacinth er aktiv nå  
Gammel 22-07-10, 20:11   #916
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

I går:
Frokost: kaffe med fløte og 1 ts cocosa
Lunsj: Baker Hansen lavkarbo rundstykke med majones og fårepølse
Middag: grillet kylling og salat
Kvelds: 1/2 lavkarborundstykke med ost

I dag
Frokost: 1 lk rundstykke med majones og salami
Lunsj: salat med ost og skinke
Middag: lavkarbopizza og salat

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 22-07-10, 20:12   #917
Left
Passiv

Standard

De er sikkert helt fine hvis man ikke kjører veldig lavkarbo Hyacinth, men ligger på normalt fedonkosthold? På ketosenivå vil det nok kunne vippe en ut av ketose, hvis man ikke ligger veldig lavt ellers. Jeg ligger som regel på +/- 20 karber i døgnet når jeg passer godt på, og det tilsvarer omtrent en fedonbar. Barene til Atkins ligger vel på rundt 3 karber og oppover hvis jeg husker riktig. Jeg for min del synes verken fedonbarene eller atkinsbarene smaker godt. Med unntak av atkins sin med kokossmak. Den er god.

Den jeg kjøpte fra Atkins minner veldig om Crispo, og den er kjempegod, og med bare 1,8g karber pr. bar - så det kan man jo like. Jeg har mine i kjøleskapet, for da er de best.

Gammel 22-07-10, 20:14   #918
cora
både her og der

cora sin avatar

Standard

Frokost: to egg
Mellommåltid: en gulrot og en banan
Lunsj: 1 paprika og noen skiver falunkorv, fløtesaus
Middag: 1 grillpølse.
Kvelds: Vet ikke ennå

Sliter med appetitten for tida, har ikke lyst på noen ting.

Gammel 22-07-10, 20:26   #919
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

I går:
Lunsj: Baker Hansen lavkarbo rundstykke med majones og fårepølse

Lavkarbo a la Fedon?

Gammel 22-07-10, 20:29   #920
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Lavkarbo a la Fedon?

Det var under 5% karbo iflg reklamen som hang i butikken. Ikke spesielt gode, synes jeg.

Benzo er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.