Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2017

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-17, 10:04   #901
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2017

Lykke til idag alle sammen.

Gammel 06-05-17, 10:16   #902
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Lykke til i dag og i morgen!

Gammel 06-05-17, 10:46   #903
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Lykke til elle dere som har konfirmasjon i helgen!

Gammel 06-05-17, 11:18   #904
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

En uke igjen her. Sliter med bordplassering jeg også, vi blir 43, hadde hestesko sist,men synes det er kjipt at mange sitter med ryggen mot hverandre. Vi har plass til 120, så jeg har alle muligheter.
Ellers er det bare mine kaker og maten som gjenstår. Skal avspassere halve fredag, torsdag kveld drar jeg til stranda og plukker inn eføy etter jobb, lørdag må jeg opp kl 6 for å bake foccacia og få alt klart. Sermoni kl 12.
Gleder meg! (også til å bli ferdig)

Gammel 06-05-17, 12:09   #905
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Lykke til dere med konfirmasjon i helga! En uke igjen her også. Alt av pentøy og bunader er klart. Lokalet kan ikke pyntes før ettermiddagen før, og er heller ikke helt sikker på bordformasjon. Vi er greit i rute, skulle hatt noen kaker til, hvis ikke må jeg bake mer. Har lagd mye ferdig av mat alllerede, og skal lage mer nå i helga. Blir selvsagt mest dagen før. :svett:

Gammel 06-05-17, 12:27   #906
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

To uker igjen her. Jeg føler meg litt slem overfor konfirmanten, siden jeg bare vil ha det overstått. Jeg sier ikke det til han altså, men læll ...

I dag skal vi kjøpe pynt til selskapet. Jeg har null talent for slikt, men håper vi finner et eller annet.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 06-05-17, 12:34   #907
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er vi klare - bare å få på finstasen nå! Gleder oss til å feire den fine frøkna vår!

Gammel 06-05-17, 13:11   #908
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tre uker igjen her. Jeg er ganske avslappet, og har det meste på plass. Lite å stresse med når vi har det ute. Tale og sånt kommer nok i siste liten. Jeg har laget en Power Point med bilder, så jeg tenker talen blir lagt opp på samme måte som en av undervisningstimene mine. Det meste blir spontant ut fra bildet jeg ser.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 06-05-17, 13:21   #909
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

To uker igjen her. Jeg føler meg litt slem overfor konfirmanten, siden jeg bare vil ha det overstått. Jeg sier ikke det til han altså, men læll ...

I dag skal vi kjøpe pynt til selskapet. Jeg har null talent for slikt, men håper vi finner et eller annet.

Det er ikke slemt, det er mye jobb å arrangere store selskap, noen elsker det og andre synes det er en del stress. Det betyr jo ikke at du misliker selve dagen, mer organiseringen rundt den. Og der er jeg også

emm er ikke aktiv  
Gammel 06-05-17, 13:26   #910
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykke til og gratulerer med dagen til de som har konfirmant i helgen!

emm er ikke aktiv  
Gammel 06-05-17, 13:40   #911
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lykke til alle som har den store dagen denne helgen!

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 06-05-17, 23:25   #912
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi driver og prøvekrøller litt nå. Konfirmanten er ikke opptatt av håret i det hele tatt, men nå ville hun ha krøller. Søsteren på 13 er mer opptatt av håret og har bestilt ei venninne til å flette henne hjemme her kl. 9 i morgen. Men flette ville ikke søsteren ha, så da får vi se om vi får til noe krøllegreier. Jeg kan ikke hår og krøller heller.

Lokalet er klart og må lage eggerøre i morgen tidlig bare. Og stryke ei skjorte i kveld. Vi skal ikke i kirken før kl. 12 (eller vi må være der en god stund før), en allikevel er det ikke så tidlig.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 07-05-17, 00:10   #913
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt en absolutt fabelfantastisk dag, og best av alt, konfirmanten har storkost seg.

Det har gått så utrolig fint, men jommen er det mye jobb og mange ting å huske på! Jeg som vanligvis aldri blir stresset har hatt tusen fluer i hodet hele uka, og vært helt på tå-hev. Vi hadde det hjemme, med 32 gjester så huset er jo helt ommøblert. Vi har rester av mat og kaker til 2018, tror jeg.

Jeg har hatt så god hjelp og er så supertakknemlig! Svigermor, søster og svigerinne ordnet ALT av kaker (masse!!!!), og jeg brukte ikke en kalori på å tenke på den "kategorien", de bakte og pyntet og la på fat. Jeg og venninnen min lagde mat i hele går og litt i dag morges, hun er fantastisk!

Kjøkkenhjelpende venninner var helt gull, de ordnet og fikset (you know who you are), og var selvstendige slik at jeg fra jeg satte meg til bords tenkte null og niks på drikke og isbiter og påfyll og ordning. Til og med såpass selvstendige at de ryddet de siste tingene (fra peishyllen og kjøkkenbenken og sånt) før vi kom hjem. Jeg fant akkurat eggene i brødskuffen.

Det viste seg at prosjektor ikke funker i solfylt stue uten gardiner, så talen min måtte gå uten bilder, og så kjørte vi bildeshowet senere mot kvelden, det funket i grunnen fint.

Masse taler, også fra lillebror, fetter og kusine, og det syns jeg er kjempestas! Og konfirmanten ble også veldig glad, og slett ikke flau!

Vi har jo hatt nydelig vær, og det var deilig.

Jeg har en nydelig familie og fine venner, nå er jeg bare ekstremt takknemlig.

Gammel 07-05-17, 00:18   #914
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gratulerer med konfirmant, Polyana! Så godt at konfirmanten og dere fikk en strålende dag! Godt å ha god hjelp. I dette været må det ha vært en nydelig dag.

Gammel 07-05-17, 10:32   #915
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Gratulerer med overstått til de som er kommet så langt. Og lykke til til resten.

Guttungen vår hadde dagen sin i går. Strålende vær hadde vi. Seremonien i Ibdenhuset i Skien var fin. Med alvorlige konfirmanter, fin musikk fra elever på musikklinja, og en flott tale av Guro Sibeko. Vi hadde sen seremoni, så selskapet startet klokka 16. Og ble varende til temmelig seint. Maten, koldtbord, var god, men cateringen var elendig på allergitilpasning, så akkurat det var irriterende. Jeg trodde kokker kunne forskjellen på laktosefritt og melkefritt. Særlig fordi vi hadde presisert det ved to tre ulike anledninger. Vi kompenserte for dette med å ha et stort kakebord med mye mat som alle kunne spise.

Gjestene var blide, og venner og familie mikset godt sammen. Farfar holdt tale som nesten fikk konfirmanten til å gråte. Konfirmanten fikk tre sanger, som omtremt ikke haltet, og som ikke var for pinlige. Bildevisning og tale/fortelling om guttungen gikk bra. -Det er så mange ville historier om den ungen. Kahooten ble helt glemt, men det var like greit, for programmet var langt nok uansett. Vi hadde ikke kjøkkenhjelp, og satset på gjestenes velvillighet og hjelpsomhet. Introvertene i familien syntes det var godt å tusle ut på kjøkkenet og ha noe å gjøre, så da fungerte det som håpet. Litt ryddejobb igjen, og vi har restemat ut neste uke, tror jeg. Nå er jeg glad det er fire år til neste gang.

Sist redigert av Kaija : 07-05-17 kl 10:47.
Kaija er ikke aktiv  
Gammel 07-05-17, 10:33   #916
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Standard

ÅÅ, det hørtes fantastisk ut Poly og Kaija! Gratulerer igjen!

emm er ikke aktiv  
Gammel 07-05-17, 17:53   #917
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde en fantastisk feiring i går! Tror både konfirmant og gjester koste seg. Som forventet var lokalet trangt, men med så flott vær og flotte omgivelser utenfor gikk det veldig greit likevel.

Gammel 07-05-17, 17:55   #918
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og HEF-seremonien synes jeg også var veldig bra. Det er tredje barn som konfirmerer seg humanistisk, og jeg synes jeg ser en klar forbedring fra gang til gang.

Gammel 07-05-17, 18:46   #919
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så hyggelig å høre om fine feiringer.

Jeg er nå meg og tenker «selvsagt» at vi IKKE kommer til å få det noe hyggelig. Jeg må skjerpe meg.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 07-05-17, 19:31   #920
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har hatt 25 mennesker på restelag her i dag, spredd utover dagen, og det har vært superenkelt og hyggelig og ikke noe stress. Rart hvordan samme mat og samme antall gjester (med oss fem så blir det jo 30, mot 32 i går) blir lett som plett når man bruker papptallerkener, sitter der det faller seg og bare setter frem maten og tenker at det blir som det blir.

Ca kl 12 var huset "strøkent" (relativt begrep, men etter vår standard), utleiemøblene fjernet og våre egne satt på plass, inkludert piano og to sofaer, låneservise og glass talt opp og satt i kasser og de fleste dukene og damaskserviettene vasket eller i vask.

Mannen min er litt ubrukelig på planlegging, for han er sånn som tar alt som det kommer, men er SUVEREN på utrydding, så det er deilig.

Nå gjelder det bare å finne igjen alt som er ryddet bort.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.