|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!
Uten sammenlikning for øvrig. Men når eldste var ett år så trodde jeg han skulle dø i et epilepsiliknenede anfall. Jeg ringte til mamma. Ikke legen, ikke mannen, men mamma. Det var det første som slo meg. Deretter mannen. Mannen måtte ringe legen. |
|
|
|
|
#2 |
|
tradisjonell figur
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg syns han virker som et oppblåst, selvsentrert nek. Nå har jeg riktignok ikke lest "manifestet" (hvor mye visstnok er ren avskrift fra et annet - jeg har ikke noe grunnlag for å skille ditten fra datten), men jeg pløyde gjennom det han har skrevet under eget navn på document.no - og det jeg ser, er en fyr som ... nei, jeg vet ikke. Han hadde ideer om hvordan den siden skulle drives og vokse, og grunnen til at hans ideer skulle lyttes til var at han - behold - kjente grunnleggeren av deiligst.no.
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg tenker at rettssaken fint kan gå for åpne dører jeg. Vi kan like gjerne kle trollet nakent nå som det først har kommet ut av esken sin. La ham nå komme med denne svadaen han ser for seg at skal gi oss innsikt og vise verden hva han mener og alt det der. Så kan vi vise ham at vi vender ryggen til og styrker demokratiet han har så problemer med isteden - og at vi faktisk gir blanke i han der. |
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Ja, det er helt klart at folk ikke greier å slå nødnummeret i krisetilfeller, men av så mange som var på øya er det vel sannsynlig å tenke at i det minste én eller to ville greie å gjøre dette. Det ble jo beskrevet av en AP-politiker som skulle ut på øya at de ikke kom gjennom linjene til politiet da de forsøkte å varsle. |
|
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg håper bare folk ikke tror at ABB er en veldig sjelden fugl, sånn meningsmessig. For min del er han meningsmessig helt på linje med den grumsete massen av sinte anonyme menn som sitter og smører den hatefulle driten sin utover landets nettdebatter. Han har omsatt handling i ord, det er det som skiller ham fra de andre.
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Veldig viktig poeng. Det er derfor jeg tenker at det er viktig å si "nei" til sånne holdninger overalt. |
|
|
#7 |
|
Ekvilist
|
Jeg håper inderlig at det sitter en del i den kategorien rundt om i landet og tenker. Og revurderer innarbeidede holdninger. (Jeg vet at holdninger skal mye til for endre, men dette var tross alt en veldig alvorlig hendelse.) Jeg er veldig nysgjerrig på hva disse menneskene tenker nå. Noen som har noen erfaringer? Slektninger eller bekjente av typen som kunne være blant de som sendte stygge blikk, eller trakkaserte søstrene til Barbarelle på gata samme dag som det grusomme hendte? Eller som sprer møkk i forum? Hva sier de nå?
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Et raskt svep over fb for de jeg vet om der som er litt merkelig montert holdningsmessig viser stillhet, interesse for spill, en er hyper på statuser om familiebilder. Virker som om de står litt usikre og ser an. |
|
|
#9 |
|
|
Jeg tror det er litt forskjellige definisjoner på hva politiet mener med "savnet" og hvordan det brukes rundtom - har stusset på det samme. |
|
|
|
|
#10 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Man kan jo håpe. Foreløpig ser jeg faktisk folk som presterte allerede i går å si at "sånt må skje med den innvandringspolitikken Norge har" og "neste gang kommer gjerningsmannen til å være muslim". |
|
|
|
|
#11 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Hvis det fins noen martyrer i denne saken, så er det de som døde på Utøya. Ikke trollet som sitter i fengsel.
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Meningene hans finner man overalt, HV, og det er skremmende nok. Men jeg tror det er vesentlig mer enn "det å gjøre handling av ordene" som skiller ham fra den jevne VG-kommentator. Jeg tror det er veldig få mennesker i verden som har det i seg å kunne bli massemordere, og spesielt massemordere av denne typen, der han har personlig sett og skutt hver enkelt. Det er uhyrlig på et helt annet plan enn nær hvilken som helst politisk mening.
|
|
#13 |
|
Passiv
|
men jeg tror denne her føler at han finner støtte og enighet i slike kommentarer og lar sine handlinger rettferdiggjøres av dem. |
|
|
#14 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Hjuleglede
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Jeg er enig med Skilpadda i at det nok er ytterst få som er kapable til å gjøre noe så ekstremt uhyrlig som dette. At han har mange meningsfeller er det liten tvil om, men fra å vrenge utav seg gruff og dritt på VG-nett og til å nøyaktig planlegge gjennom mange år først å sprenge Regjeringskvartalet for så å ta seg ut til en øy og deretter skyte en og en ungdom på nært hold er det jammen meg et stykke. |
|
|
|
|
#17 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Finansdepartementet har eksplodert!Tror vel så lenge en person ikke er identifisert, så vet man jo ikke at personen da er funnet. Så jeg tror nok derfor savnet og død går litt om hverandre.
|
|
#18 |
|
|
Men politiet er jo konsekvente - de sier "85 døde og 5 savnede". Da må de jo vite hvem som er hvem? Eller vet de bare at det burde vært 90 tilsammen? |
|
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
De har vel kanskje en oversikt over hvor mange som var der. Så da vet de vel hvor mange det er tilsammen.
|
|
|
#20 |
|
Peppy!
|
Jeg vil tro det betyr at de har fått inn savnetmelding på 90 navn, og har 85 lik, og dermed antar at det mangler 5. |
|
|
![]() |
|
|