Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-07-11, 15:28   #1
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Det er slett ikke uvanlig i langt mindre alvorlige saker at det låser seg såpass for folk at de rett og slett ikke klarer å ringe nødnummeret. De ringer ektefelle, bestevenn, mor, far eller andre de har lagret på telefonen, rett og slett fordi de i sjokk og panikk ikke klarer å slå et nummer manuelt.

Uten sammenlikning for øvrig. Men når eldste var ett år så trodde jeg han skulle dø i et epilepsiliknenede anfall. Jeg ringte til mamma. Ikke legen, ikke mannen, men mamma. Det var det første som slo meg. Deretter mannen. Mannen måtte ringe legen.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 15:10   #2
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns han virker som et oppblåst, selvsentrert nek. Nå har jeg riktignok ikke lest "manifestet" (hvor mye visstnok er ren avskrift fra et annet - jeg har ikke noe grunnlag for å skille ditten fra datten), men jeg pløyde gjennom det han har skrevet under eget navn på document.no - og det jeg ser, er en fyr som ... nei, jeg vet ikke. Han hadde ideer om hvordan den siden skulle drives og vokse, og grunnen til at hans ideer skulle lyttes til var at han - behold - kjente grunnleggeren av deiligst.no.

De som vil, må gjerne kalle dritten "smart". Jeg syns ikke han virker smart. Han virker rævsleikende, kynisk og selvsentrert. I tillegg er han terrorist. Håper rettsaken går for lukkede dører, så han ikke får sitte og virke lur foran en hel verden - bare fordi han tilfeldigvis klarte å skyte en hel haug ubevæpnede ungdommer og å ødelegge noen bygninger.

Gammel 24-07-11, 15:24   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg tenker at rettssaken fint kan gå for åpne dører jeg. Vi kan like gjerne kle trollet nakent nå som det først har kommet ut av esken sin. La ham nå komme med denne svadaen han ser for seg at skal gi oss innsikt og vise verden hva han mener og alt det der. Så kan vi vise ham at vi vender ryggen til og styrker demokratiet han har så problemer med isteden - og at vi faktisk gir blanke i han der.

Gammel 24-07-11, 15:37   #4
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, det er helt klart at folk ikke greier å slå nødnummeret i krisetilfeller, men av så mange som var på øya er det vel sannsynlig å tenke at i det minste én eller to ville greie å gjøre dette. Det ble jo beskrevet av en AP-politiker som skulle ut på øya at de ikke kom gjennom linjene til politiet da de forsøkte å varsle.

Uansett er jeg enig i at fengslingsmøtet bør foregå bak lukkede dører fordi jeg er redd dette udyret fortsatt sitter rimelig høyt hos seg selv. Når det gjelder rettssaken tenker jeg, som en del andre her, at det kanskje kan være greit å føre den up in the open slik at trollet sprekker. Innen den tid har forhåpentligvis idioten hatt noen runder med seg selv, og ikke minst skjønt at folk gjerne ikke ser på ham som en martyr eller hva han nå enn ønsket å fremstille seg som.

Odelia er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 15:53   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg håper bare folk ikke tror at ABB er en veldig sjelden fugl, sånn meningsmessig. For min del er han meningsmessig helt på linje med den grumsete massen av sinte anonyme menn som sitter og smører den hatefulle driten sin utover landets nettdebatter. Han har omsatt handling i ord, det er det som skiller ham fra de andre.

Det er jo bare å ta en titt på en hvilken som helst vg-debatt eller debatt-linkene under artikler i diverse andre nettaviser.

Gammel 24-07-11, 15:54   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg håper bare folk ikke tror at ABB er en veldig sjelden fugl, sånn meningsmessig. For min del er han meningsmessig helt på linje med den grumsete massen av sinte anonyme menn som sitter og smører den hatefulle driten sin utover landets nettdebatter. Han har omsatt handling i ord, det er det som skiller ham fra de andre.

Det er jo bare å ta en titt på en hvilken som helst vg-debatt eller debatt-linkene under artikler i diverse andre nettaviser.

Veldig viktig poeng. Det er derfor jeg tenker at det er viktig å si "nei" til sånne holdninger overalt.

Gammel 24-07-11, 16:02   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg håper inderlig at det sitter en del i den kategorien rundt om i landet og tenker. Og revurderer innarbeidede holdninger. (Jeg vet at holdninger skal mye til for endre, men dette var tross alt en veldig alvorlig hendelse.) Jeg er veldig nysgjerrig på hva disse menneskene tenker nå. Noen som har noen erfaringer? Slektninger eller bekjente av typen som kunne være blant de som sendte stygge blikk, eller trakkaserte søstrene til Barbarelle på gata samme dag som det grusomme hendte? Eller som sprer møkk i forum? Hva sier de nå?

Gammel 24-07-11, 16:09   #8
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg håper inderlig at det sitter en del i den kategorien rundt om i landet og tenker. Og revurderer innarbeidede holdninger. (Jeg vet at holdninger skal mye til for endre, men dette var tross alt en veldig alvorlig hendelse.) Jeg er veldig nysgjerrig på hva disse menneskene tenker nå. Noen som har noen erfaringer? Slektninger eller bekjente av typen som kunne være blant de som sendte stygge blikk, eller trakkaserte søstrene til Barbarelle på gata samme dag som det grusomme hendte? Eller som sprer møkk i forum? Hva sier de nå?

Et raskt svep over fb for de jeg vet om der som er litt merkelig montert holdningsmessig viser stillhet, interesse for spill, en er hyper på statuser om familiebilder. Virker som om de står litt usikre og ser an.

(Jeg har ingen ekstremister der. Kun "stopp muslimene fra alle voldtektene nå"-folk som det gjenstår noen av fordi jeg synes det er så rart å se på.)

Gammel 24-07-11, 16:23   #9
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Man har status som savnet til man er identifisert?
Det blir mer og mer grusomt, det kommer nærmere og nærmerer. 2 familier vi kjenner mangler hver sin datter. Jentene har fortsatt status som savnet. Mulig den ene nå har fått status som drept. Hvor lang tid er det vanlig at identifiseringen tar? Reiste østover med et inderlig håp om å finne de på sykehuset.......

Jeg tror det er litt forskjellige definisjoner på hva politiet mener med "savnet" og hvordan det brukes rundtom - har stusset på det samme.
Politiet sier at det er 5 savnede på Utøya og et ukjent (men lite) antall savnede i Regjeringskvartalet. Da mener de mennesker som skulle vært der og som ikke ellers er gjort rede for. (det var hvertfall det politimesteren sa her istad).

Mens andre steder står det å lese at "6 fra Rogaland er savnet, 1 fra moss er savnet" eller hva det nå står. Da tror jeg de mener at de ikke er endelig identifisert og at pårørende ikke er endelig varslet, altså at dette kan være av de 85 som er funnet døde i tillegg til de som er savnet iflg politiet.

For på en eller måte må jo politiet ha identifisert de 85 døde, men kanskje ikke endelig da, når de vet at det er 5 _til_ som skulle vært der og som de ikke har oversikten over? Eller?

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 18:14   #10
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Man kan jo håpe. Foreløpig ser jeg faktisk folk som presterte allerede i går å si at "sånt må skje med den innvandringspolitikken Norge har" og "neste gang kommer gjerningsmannen til å være muslim".

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 15:56   #11
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis det fins noen martyrer i denne saken, så er det de som døde på Utøya. Ikke trollet som sitter i fengsel.

På sett og vis kunne det vært greit om han ble erklært sinnsyk, og samtidig dømt til evig sikring og psykologisk behandling. Han må jo være ravende gal for å gjøre noe sånt.

Gammel 24-07-11, 15:57   #12
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Meningene hans finner man overalt, HV, og det er skremmende nok. Men jeg tror det er vesentlig mer enn "det å gjøre handling av ordene" som skiller ham fra den jevne VG-kommentator. Jeg tror det er veldig få mennesker i verden som har det i seg å kunne bli massemordere, og spesielt massemordere av denne typen, der han har personlig sett og skutt hver enkelt. Det er uhyrlig på et helt annet plan enn nær hvilken som helst politisk mening.

Gammel 24-07-11, 16:00   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Meningene hans finner man overalt, HV, og det er skremmende nok. Men jeg tror det er vesentlig mer enn "det å gjøre handling av ordene" som skiller ham fra den jevne VG-kommentator. Jeg tror det er veldig få mennesker i verden som har det i seg å kunne bli massemordere, og spesielt massemordere av denne typen, der han har personlig sett og skutt hver enkelt. Det er uhyrlig på et helt annet plan enn nær hvilken som helst politisk mening.

men jeg tror denne her føler at han finner støtte og enighet i slike kommentarer og lar sine handlinger rettferdiggjøres av dem.

Gammel 24-07-11, 16:26   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En jeg kjenner har vært kollega med han, og forteller at han var en trivelig og ytterst normal fyr på den tiden hvor de jobbet sammen. Det er vel mer eller mindre umulig for oss "normale" å forstå hva det er som har fått han til å bli hva han når har blitt og hva som har fått han til å gå til grep som dette. Men ekstrem fanatisme hvor saken blir viktigere enn empati for andre mennesker er nok ikke like vanlig som det å mene det som ABB mener. Man må ha noen antisosiale trekk i utgangspunktet for å komme dit mener jeg.

Joika er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 16:03   #15
Sonja Sockersöt
Hjuleglede

Medlem siden: Oct 2006
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er enig med Skilpadda i at det nok er ytterst få som er kapable til å gjøre noe så ekstremt uhyrlig som dette. At han har mange meningsfeller er det liten tvil om, men fra å vrenge utav seg gruff og dritt på VG-nett og til å nøyaktig planlegge gjennom mange år først å sprenge Regjeringskvartalet for så å ta seg ut til en øy og deretter skyte en og en ungdom på nært hold er det jammen meg et stykke.

Sonja Sockersöt er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 16:03   #16
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt enig med deg Skilpadda. Men jeg kjenner veldig på den at så mange deltar utad på lignende måte som denne fyren.

Gammel 24-07-11, 16:41   #17
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tror vel så lenge en person ikke er identifisert, så vet man jo ikke at personen da er funnet. Så jeg tror nok derfor savnet og død går litt om hverandre.

For de sier bare 2 fra Hordaland er savnet og dette er jo feil, for vi har 2 bare på lille stedet her, pluss at det er 2 til da i tillegg til han lederen i Hordaland AUF som er bekreftet død tidligere idag.

Gammel 24-07-11, 16:47   #18
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Tror vel så lenge en person ikke er identifisert, så vet man jo ikke at personen da er funnet. Så jeg tror nok derfor savnet og død går litt om hverandre.

For de sier bare 2 fra Hordaland er savnet og dette er jo feil, for vi har 2 bare på lille stedet her, pluss at det er 2 til da i tillegg til han lederen i Hordaland AUF som er bekreftet død tidligere idag.

Men politiet er jo konsekvente - de sier "85 døde og 5 savnede". Da må de jo vite hvem som er hvem? Eller vet de bare at det burde vært 90 tilsammen?

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 24-07-11, 16:49   #19
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men politiet er jo konsekvente - de sier "85 døde og 5 savnede". Da må de jo vite hvem som er hvem? Eller vet de bare at det burde vært 90 tilsammen?

De har vel kanskje en oversikt over hvor mange som var der. Så da vet de vel hvor mange det er tilsammen.

Gammel 24-07-11, 16:49   #20
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg vil tro det betyr at de har fått inn savnetmelding på 90 navn, og har 85 lik, og dermed antar at det mangler 5.

Pepper Lemon er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.