Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-14, 19:53   #901
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.349
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Javel. Jeg har ingen problemer med å tro at det finnes en del elendig undervisning i Norge. Men jeg tror ikke det gjelder flertallet.

Jeg reagerte akkurat like mye på din sarkastiske "akkurat som det er nå", som om du mener at vi alle er dårlige lærere.

Den var dessverre ikke sarkastisk. Det er jo fakta - for mine sønner.

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 19:56   #902
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Den var dessverre ikke sarkastisk. Det er jo fakta - for mine sønner.

Ja, og det er trist. Jeg oppfattet det likevel som om du mente det var slik er det for alle. Beklager.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 19:57   #903
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Og jeg tror som sagt heller ikke KS har fasiten på kvalitetssikring, snarere tvert imot.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 19:59   #904
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.888
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Da hadde jeg spurt hva som var tanken bak tror jeg. og hvordan jeg skulle forholde meg til det i og med at jeg regnet med at det ble lagt på et nivå som passet enten bunnen eller snittet. (selv med tilpasset opplegg kan man jo komme i den floka der. Som vår lærer sa: "han kan ikke akkurat være på gruppe alene heller". Løsninga blir da å lese nok på leksa til at man kan delta på fellesopplegget på skolen og ellers lese fritt hjemme.).

Dette er hva som står i lappen vi har fått:
Styrke samholdet rundt lesingen, trene seg på å følge med i egen bok når andre leser og arbeide sammen om teksten.
Jeg ser de kan få en bok ved siden av (faktabøker) , men den lette teksten i boken skal leses i 15 minutt hver eneste dag.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 20:08   #905
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Dette er hva som står i lappen vi har fått:
Styrke samholdet rundt lesingen, trene seg på å følge med i egen bok når andre leser og arbeide sammen om teksten.
Jeg ser de kan få en bok ved siden av (faktabøker) , men den lette teksten i boken skal leses i 15 minutt hver eneste dag.

Det hadde jeg ganske enkelt gitt beskjed om at utgår. Vi har fått lignende instruks, og det er jo ikke mulig for en unge som leser tykke bøker å konsentrere seg om en kort tekst i 15 minutter. Lese så de kan delta ja, men 15 minutter er fantastisk mange repetisjoner når man leser raskt i utgangspunktet. og så kan man jo si at man kan jo finne på en trillion ting å gjøre med den teksten så det blir pedagogisk greit likevel, men det føler jeg på et vis ikke er en foreldreoppgave.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 20:11   #906
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.405
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreik!

Løko behøver ikke å være matteoppgaver, det kan være hvilken type oppgaver som helst, så lenge både spørsmål og svaralternativene har et nummer.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 20:21   #907
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det hadde jeg ganske enkelt gitt beskjed om at utgår. Vi har fått lignende instruks, og det er jo ikke mulig for en unge som leser tykke bøker å konsentrere seg om en kort tekst i 15 minutter. Lese så de kan delta ja, men 15 minutter er fantastisk mange repetisjoner når man leser raskt i utgangspunktet. og så kan man jo si at man kan jo finne på en trillion ting å gjøre med den teksten så det blir pedagogisk greit likevel, men det føler jeg på et vis ikke er en foreldreoppgave.

Jepp. Og dette er et eksempel på hva jeg som forelder glatt overstyrer. Evt tatt kontakt og sagt at dette vel ikke kan gjelde mitt barn.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 20:22   #908
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.888
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det hadde jeg ganske enkelt gitt beskjed om at utgår. Vi har fått lignende instruks, og det er jo ikke mulig for en unge som leser tykke bøker å konsentrere seg om en kort tekst i 15 minutter. Lese så de kan delta ja, men 15 minutter er fantastisk mange repetisjoner når man leser raskt i utgangspunktet. og så kan man jo si at man kan jo finne på en trillion ting å gjøre med den teksten så det blir pedagogisk greit likevel, men det føler jeg på et vis ikke er en foreldreoppgave.

Jeg skal nok ta det opp på første samtalen før høstferien. Frem til det, får han egen bok her. Han leser det 3 ganger å da har det gått noen minutter, så den 15 minutter økten kan de bare glemme. Da dreper jeg lesegleden hans å det er uaktuelt.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 20:23   #909
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.888
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jepp. Og dette er et eksempel på hva jeg som forelder glatt overstyrer. Evt tatt kontakt og sagt at dette vel ikke kan gjelde mitt barn.

Vi krangla på det i fjor også, helt utrolig at man egentlig må det når læreren selv sier han er langt foran å trenger mer utfordringer.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 20:23   #910
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Vi har fått lapp i år om at alle skal ha samme leselekse, jeg blir en smule irritert for den gir null utfordringer for min sønn hvertfall.

Men hvorfor!?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det hadde jeg ganske enkelt gitt beskjed om at utgår. Vi har fått lignende instruks, og det er jo ikke mulig for en unge som leser tykke bøker å konsentrere seg om en kort tekst i 15 minutter. Lese så de kan delta ja, men 15 minutter er fantastisk mange repetisjoner når man leser raskt i utgangspunktet. og så kan man jo si at man kan jo finne på en trillion ting å gjøre med den teksten så det blir pedagogisk greit likevel, men det føler jeg på et vis ikke er en foreldreoppgave.

Ikke sant. Jeg kan ikke tenke meg noe mer tullete enn helt standardiserte leselekser. Leselekser er jo superenkelt å tilpasse til nivå og standariserte tekster er jo helt grusomt å gjennomføre både for de det er for lett og for vanskelig for.

Å kreve at alle har gjennomgått leseleksen er noe annet. Det er helt ok at det finnes en tekst som alle kan snakke om neste dag. Superleseren kan lese teksten på to minutter, mens jeg kan lese den høyt for Minsta etter at vi har jobbet oss gjennom to-ord-pr-side-leksen hennes, men verken hun eller superleseren skal bruke den teksten som lesetrening, mener jeg.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 20:26   #911
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Eldstemann og de andre to kjappeste fikk instruks om å trene på å skrive stikkord fra teksten. Så de leste den vel 2-3 ganger i løpet av uken og skrev stikkord da spriket i klassen ble for stort. Så fikk de lese på sitt nivå ellers, det var jo ikke akkurat de ungene som manglet lesetrening for å si det sånn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 21:08   #912
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.322
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Husker dere ikke løko? Det er sånn puslespillgreier med mattespill på den ene siden og mønster på den andre siden slik at man ser om man har gjort riktig. Også brukt til å sysselsette elever som blir plagsomt fort ferdig. Ikke like morsomt etter mange timer.

Åh, det hadde jeg helt glemt.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 21:09   #913
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men hvorfor!?

Ikke sant. Jeg kan ikke tenke meg noe mer tullete enn helt standardiserte leselekser. Leselekser er jo superenkelt å tilpasse til nivå og standariserte tekster er jo helt grusomt å gjennomføre både for de det er for lett og for vanskelig for.

Å kreve at alle har gjennomgått leseleksen er noe annet. Det er helt ok at det finnes en tekst som alle kan snakke om neste dag. Superleseren kan lese teksten på to minutter, mens jeg kan lese den høyt for Minsta etter at vi har jobbet oss gjennom to-ord-pr-side-leksen hennes, men verken hun eller superleseren skal bruke den teksten som lesetrening, mener jeg.

Det er akkurat slik det skal være.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 21:20   #914
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.429
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Nei, Minsta har helt eget leseopplegg. Hun har hefter med ca. tre ord pr. side. Leseboken for tredje klasse er helt aldeles uoverkommelig for henne. Hun leser heller aldri høyt i timene, slik de andre i klassen må.


Hvilke hefter er det? Noe skolen har laget selv?

__________________
Katten sit i tunet
når du kjem.
Snakk litt med katten.
Det er han som er varast i garden. (Olav H. Hauge).
m|nken er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 22:09   #915
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lærerstreik!

Åh, jeg elsket Løko! Får man tak i det lenger??

Men dere, her sier KS at de hatt forlatt kravet om 7,5-timersdag for lengst: http://mobil.aftenposten.no/nyheter/...cle7672566.ece
Såehh, hva streikes det for/mot egentlig?

Edit: Ser de bare gikk ned til syv timer binding, så da er der vel det..

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 22:10   #916
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lærerstreik!

Det er antagelig for tidlig å flåse om at lærerne bare hadde lyst på littegranne mer fri, muligens?

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 22:12   #917
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Hvilke hefter er det? Noe skolen har laget selv?

Ehh ... Husker ikke. Det er lenge siden våren, vettu.

Men nei, de har ikke laget dem selv. Det er kjøpte, fine, fargeglade hefter med masse bilder. Skal prøve å huske å oppdatere tråden når hun får nytt hefte forhåpentligvis denne uka.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 22:13   #918
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Det er antagelig for tidlig å flåse om at lærerne bare hadde lyst på littegranne mer fri, muligens?

Ja, det er for tidlig. Faller ikke i god jord på lenge ennå.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 22:13   #919
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ehh ... Husker ikke. Det er lenge siden våren, vettu.

Men nei, de har ikke laget dem selv. Det er kjøpte, fine, fargeglade hefter med masse bilder. Skal prøve å huske å oppdatere tråden når hun får nytt hefte forhåpentligvis denne uka.

Kan det være Damms leseunivers? Eller tilsvarende fra andre forlag?

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 18-08-14, 22:15   #920
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

De bruker Damms leseunivers og et par andre tilsvarende i byen her, og nivå 2 har vel ca 3 ord per side.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no