Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva er det til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-07, 15:08   #881
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er det til middag i dag?

Mann er på ettermiddags skift, turbo er på hytta med svigers. Så jeg spiser frokostblanding.
*dårlig matlyst og dårlig fantasi, må vel kjøpe meg no til kvelds. hehe*

Gammel 05-01-07, 17:11   #882
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Når gubben kom hjem sa jeg at idag blir det tomatsuppe med ost og egg! Leppa kom og jeg så han rynka på nesa!

Så da fant jeg noen mini tacolomper! La på litt tomat og løk, litt røkt pølse og ost på toppen. Smatt den i ovnen i ca ti minutter! Så da ble det tomatsuppe til forrett og mini tacopizza til hovedrett! Knall godt var det også!!

Og så ble gubben smilende og glad og METT!!

Gammel 05-01-07, 17:20   #883
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

I kveld blir det taco. Jeg trenger ei vitaminbombe i påvente at sola skal dukke opp en gang i neste uke.

Gammel 05-01-07, 17:30   #884
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Fullkornswraps med kyllingkjøttdeig, alfalfaspirer, tomat, mais, agurk, løk, ost, sweet chilisaus, rømmekolle og kanskje noe jeg har glemt ut. Desserten skal bli ananas med varme bær og vaniljekesam.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 05-01-07, 17:36   #885
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag woker vi kylling og massemasse grønnsaker.

Fluke er ikke aktiv  
Gammel 05-01-07, 17:54   #886
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lettvint variant på oss i dag også gitt. Ferdig grillede kyllingbiter varmet i ovnen, med cherrytomater og agurk ved siden av, samt masse ferskt Speltbrød med smør på.

Elisabet er ikke aktiv  
Gammel 05-01-07, 17:54   #887
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Reker, loff og tilbehør.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 05-01-07, 17:59   #888
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fortsetter suksessen med foliepakker. Idag inneholdt de lett brunet kyllingfilet, potetskiver, plommetomater, svarte oliven, løk, hvitløk, persille, smør, olivenolje, salt og pepper + sitronskive. En liten hvitvinsskvett hadde vært veldig godt, men det hadde vi ikke.
Stekte i ovnen på 200 grader i 30 min.

Mannen min lagde fylte dadler med Snøfrisk inni og spekeskinke surret rundt, litt varme. Det var godt.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 05-01-07, 18:05   #889
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Mannen min lagde fylte dadler med Snøfrisk inni og spekeskinke surret rundt, litt varme. Det var godt.

Åh! Det laget jeg for første gang til et tapasbord på nyttårsaften i -05, og det var kjempegodt! Har laget det ofte siden. Noen ganger blir jeg litt lei av det, for det er så søtt, skinka til tross. Men det er snaddermat! Jeg bruker en spesiell blåmuggost inni i stedet for Snøfrisk, men Snøfrisk er sikkert også godt.

Berglijot: Har dere dessert hver dag? :nysgjerrig:

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 05-01-07, 18:09   #890
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min lagde det på en businessmiddag denne uka, der konseptet var at alle ble satt til å lage en liten rett hver. Han lager vanligvis ikke mye mat, men nå gjentok han altså suksessen hjemme.

Jeg er ikke så glad i Snøfrisk, så jeg kunne tenke meg å prøve et annet oste-alternativ.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 05-01-07, 18:13   #891
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis du liker blåmugg (jeg var godt voksen før jeg spiste det), er det veldig godt inni. Problemet er ofte at det smelter og renner ut av daddelen under steking, så det smaker mest søtt. Men osten gjør det også litt saltere. Snøfrisk er jo ikke så salt. Jeg bruker en ganske myk blåmugg, Bresse Bleu, tror jeg den heter.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 05-01-07, 18:15   #892
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Jeg liker blåmuggoster, men er ikke så glad i geit og sau når det gjelder ost. Kunne kanskje gå an med en mild kremost som Philadelphia også?

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 05-01-07, 18:16   #893
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Det gjør det helt sikkert!

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 05-01-07, 18:22   #894
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Berglijot: Har dere dessert hver dag? :nysgjerrig:

Nope! ofte i helga eller når en av ungene hr vunnet dessert i Bingo. Vi prøver å holde oss til frukt med diverse tilbehør og litt tyngre desserter ved spesielle anledninger.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 05-01-07, 18:23   #895
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

I kveld blir det chilimarinerte scampi, med spagetti (i en blanding av cremefraiche og pesto).. Serveres med litt ruccolasalat og rødvin.

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 05-01-07, 18:46   #896
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde stekt laks, agurksalat, rømme og kokte mandelpoteter i dag. Det var godt.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 05-01-07, 18:52   #897
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Nope! ofte i helga eller når en av ungene hr vunnet dessert i Bingo. Vi prøver å holde oss til frukt med diverse tilbehør og litt tyngre desserter ved spesielle anledninger.

Bingo?

Mandarin er ikke aktiv  
Gammel 05-01-07, 18:55   #898
Føniks
padawan

Føniks sin avatar

Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I dag blir det sushi fra House of Sushi. Og mulig et glass musserende vin.

Gammel 05-01-07, 19:10   #899
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av mandarin, her.

Bingo?

Vi har et slikt Bingo-spill også må jo ha premier. Dessert kan være en fin premie, men ikke for ofte.

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 05-01-07, 19:12   #900
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Ingenting.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.