Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-24, 11:08   #1
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det er også forskjell på full og full. Det er greit å ta en fest og drikke seg ør og beruset i ny og ne, men jeg synes (i alle fall voksne) folk kan avstå fra å drikke seg så fulle at de raver og spyr. Uansett tid på døgnet egentlig, men særlig på dagtid når det er barnefamilier til stede.

Absolutt. Jeg er nok ikke på raving og spying nei.

Rørleggeren kan ikke komme før sannsynligvis neste uke?!? Og ikke noe jeg har prøvd funker. Den jævla cockye eksen var innom og slengte av deg løsningen, bare jævlig synd den løsningen ikke virker!!!!

Gammel 11-03-24, 10:58   #2
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Mandag.
Med lite og dårlig søvn og verkende kropp her og der. Men må bare stå idet.

Gammel 11-03-24, 15:16   #3
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et lite glass vin til lunsjen eller alkohol i moderate mengder på kvelden har jeg ingen problemer med å forstå, enten det er jobbreiser eller privat setting. Det er disse mengdene med alkohol grytidlig på morgenen jeg ikke helt klarer å begripe. På den tiden vil jeg helst ha stillhet og ei bøtte med kaffe.

Gammel 11-03-24, 15:59   #4
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Et lite glass vin til lunsjen eller alkohol i moderate mengder på kvelden har jeg ingen problemer med å forstå, enten det er jobbreiser eller privat setting. Det er disse mengdene med alkohol grytidlig på morgenen jeg ikke helt klarer å begripe. På den tiden vil jeg helst ha stillhet og ei bøtte med kaffe.

Jeg har heller aldri skjønt det. En venninne og jeg prøvde det en gang for mange herrens år siden (back in the days når vi hadde ordentlig fuktige jobbturer) - vi var begge enige i at det ikke var noen suksess. Alkohol er rett og slett ikke noen som frister på morgenen - hverken hjemme, på jobb eller på ferie....

løve70 er ikke aktiv  
Gammel 11-03-24, 15:26   #5
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Helt enig My. Alkohol før lunsj tror jeg ikke at jeg hadde fått ned.

Gammel 11-03-24, 16:00   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er drittlei byråkrati på jobben!

Ting som har vært rett fram tidligere krever nå skjema for ditt og godkjenning fra leder for datt. HR har åpenbart for lite nyttig å drive med.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 11-03-24, 16:27   #7
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

At alkohol skal være så styrene for enkelte er ikke bra. Jentungen på 15 år er valgt inn som ungdomsleder i en frivillig organisasjon og ble forsøkt ekskludert fra en styresamling en helg for styret har pleid å bruke denne helgen som en fyllefest og bli kjent. Hun er så sinna at hu vet ikke helt hvor hun skal gjøre av seg.

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv  
Gammel 11-03-24, 22:23   #8
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi må finne ut hva Bokormen jobber med.

Gammel 11-03-24, 22:26   #9
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jepp, det må vi.

jeg jobber i fagorganisasjon - null-alkohol-policy.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Gammel 11-03-24, 23:32   #10
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Har prikket deg!

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 11-03-24, 23:30   #11
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Dette er vel ikke gruff, men snufs. For vofsen, som ble operert for kreft for to år siden har nettopp fått påvist nye kuler, med spredning. Hun er straks 11, og de fant kuler i alle resterende jur, og hvis hun skal opereres må hun ta hele greia. Det er en svær operasjon, risikooperasjon også i følge veterinær, og vi aner ikke hva vi skal gjøre. Skal vi utsette henne for et stort inngrep med påfølgende smerte, eller skal vi la henne leve til vi får beskjed om at det ikke går lenger? :snufs:

Gammel 11-03-24, 23:46   #12
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Dette er vel ikke gruff, men snufs. For vofsen, som ble operert for kreft for to år siden har nettopp fått påvist nye kuler, med spredning. Hun er straks 11, og de fant kuler i alle resterende jur, og hvis hun skal opereres må hun ta hele greia. Det er en svær operasjon, risikooperasjon også i følge veterinær, og vi aner ikke hva vi skal gjøre. Skal vi utsette henne for et stort inngrep med påfølgende smerte, eller skal vi la henne leve til vi får beskjed om at det ikke går lenger? :snufs:

Gammel 12-03-24, 08:08   #13
Lyppa

Lyppa sin avatar

Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så trist, Albertine. Det er vanskelig når man må ta slike valg. Vi har også hunder, og vi har alltid vært enig om at vi ikke vil la gamle hunder bli utsatt for store operasjoner med alt det medfører. Så når en av våre hunder ble syk med dårlige og uvisse prognoser i en alder av 12 valgte vi å avslutte livet hennes. Vi syntes det ble en mer verdig slutt for henne. Det føltes rett da, og det gjør det fortsatt. Håper hunden deres ikke har smerter, og at dere finner deres vei å gå gjennom dette. Lett er det ikke uansett hva man bestemmer seg for.

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 12-03-24, 08:57   #14
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Albertine: Det er en trist beskjed å få. Man blir jo så glad i dem. Vi har valgt at når det blir mye smerter og eg ikke noe håp, da går turen til dyrlegen. Det er, for meg, et spørsmål om hvem som har det vondest og hvem som forstår mest av situasjonen.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 12-03-24, 09:08   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Stor klem, Albertine

Gammel 12-03-24, 09:15   #16
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også alltid valgt å avlive hunder når det ikke er utsikter til å bli frisk og inngrep medfører mye smerter. Jeg gjorde det når min tre år gamle tispe fikk lymfekreft også. Hun kunne levd noen måneder ekstra med cellegift, men ville ikke blitt frisk. Kuren ville medført mye reising, smerter og ikke minst isolasjon fra henne elskede lille hundeflokk, så da var valget på sett og vis enkelt. Jeg har nå tre hunder, en på snart 7, en på 10 og en på straks 12. Alle pr nå friske, men jeg kommer ikke til å utsette noen av de gamle for store inngrep kun for en begrenset ekstra levetid, spesielt ikke dersom dette medfører sterkt redusert livskvalitet. Det er vondt å ta avgjørelsen om å avlive et kjæledyr, men jeg har aldri angret de etter hvert nokså mange gangene jeg har gjort dette.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 12-03-24, 10:58   #17
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Tusen, tusen takk for at dere deler. Det betyr enormt mye, og det bekrefter det jeg selv tenker. Jeg vil ikke at hun skal ha det vondt.

Gammel 12-03-24, 18:51   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi stod i samme dilemma (med samme diagnose) for 5 år siden, og for oss var en stor og smertefull operasjon utelukket. Men det var et forferdelig vondt og vanskelig valg likevel.

007 er ikke aktiv  
Gammel 12-03-24, 19:06   #19
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Vår hund da jeg var ungdom ble også avlivet da han hadde kreft og gikt med mer. Husker mamma og pappa gjorde det hos veterinær med engang istedetfor at han skulle bli med hjem noen uker til. Husker dagen godt ennå.

Gammel 12-03-24, 19:10   #20
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Albertine Det er så fælt når sånn skjer med våre firbeinte venner.

løve70 er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:57.