|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #17
Absolutt. Jeg er nok ikke på raving og spying nei.
|
|
#2 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Sv: Gruffetråd #17Mandag.
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Gruffetråd #17Et lite glass vin til lunsjen eller alkohol i moderate mengder på kvelden har jeg ingen problemer med å forstå, enten det er jobbreiser eller privat setting. Det er disse mengdene med alkohol grytidlig på morgenen jeg ikke helt klarer å begripe. På den tiden vil jeg helst ha stillhet og ei bøtte med kaffe.
|
|
#4 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Jeg har heller aldri skjønt det. En venninne og jeg prøvde det en gang for mange herrens år siden (back in the days når vi hadde ordentlig fuktige jobbturer) - vi var begge enige i at det ikke var noen suksess. Alkohol er rett og slett ikke noen som frister på morgenen - hverken hjemme, på jobb eller på ferie.... |
|
|
|
|
#5 |
|
søt
Sv: Gruffetråd #17Helt enig My. Alkohol før lunsj tror jeg ikke at jeg hadde fått ned.
|
|
#6 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Gruffetråd #17Jeg er drittlei byråkrati på jobben!
|
|
#7 |
|
I endring
|
Sv: Gruffetråd #17At alkohol skal være så styrene for enkelte er ikke bra. Jentungen på 15 år er valgt inn som ungdomsleder i en frivillig organisasjon og ble forsøkt ekskludert fra en styresamling en helg for styret har pleid å bruke denne helgen som en fyllefest og bli kjent. Hun er så sinna at hu vet ikke helt hvor hun skal gjøre av seg.
|
|
#8 |
|
søt
Sv: Gruffetråd #17Vi må finne ut hva Bokormen jobber med.
|
|
#9 |
|
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Gruffetråd #17Dette er vel ikke gruff, men snufs. For vofsen, som ble operert for kreft for to år siden har nettopp fått påvist nye kuler, med spredning.
|
|
#12 |
|
rakkarpus
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gruffetråd #17Så trist, Albertine. Det er vanskelig når man må ta slike valg. Vi har også hunder, og vi har alltid vært enig om at vi ikke vil la gamle hunder bli utsatt for store operasjoner med alt det medfører. Så når en av våre hunder ble syk med dårlige og uvisse prognoser i en alder av 12 valgte vi å avslutte livet hennes. Vi syntes det ble en mer verdig slutt for henne. Det føltes rett da, og det gjør det fortsatt. Håper hunden deres ikke har smerter, og at dere finner deres vei å gå gjennom dette. Lett er det ikke uansett hva man bestemmer seg for. |
|
|
|
|
#14 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Gruffetråd #17Albertine: Det er en trist beskjed å få. Man blir jo så glad i dem. Vi har valgt at når det blir mye smerter og eg ikke noe håp, da går turen til dyrlegen. Det er, for meg, et spørsmål om hvem som har det vondest og hvem som forstår mest av situasjonen. |
|
|
|
|
#15 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Gruffetråd #17Stor klem, Albertine
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Gruffetråd #17Jeg har også alltid valgt å avlive hunder når det ikke er utsikter til å bli frisk og inngrep medfører mye smerter. Jeg gjorde det når min tre år gamle tispe fikk lymfekreft også. Hun kunne levd noen måneder ekstra med cellegift, men ville ikke blitt frisk. Kuren ville medført mye reising, smerter og ikke minst isolasjon fra henne elskede lille hundeflokk, så da var valget på sett og vis enkelt. Jeg har nå tre hunder, en på snart 7, en på 10 og en på straks 12. Alle pr nå friske, men jeg kommer ikke til å utsette noen av de gamle for store inngrep kun for en begrenset ekstra levetid, spesielt ikke dersom dette medfører sterkt redusert livskvalitet. Det er vondt å ta avgjørelsen om å avlive et kjæledyr, men jeg har aldri angret de etter hvert nokså mange gangene jeg har gjort dette. |
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Gruffetråd #17Tusen, tusen takk for at dere deler. Det betyr enormt mye, og det bekrefter det jeg selv tenker. Jeg vil ikke at hun skal ha det vondt.
|
|
#18 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Gruffetråd #17Vi stod i samme dilemma (med samme diagnose) for 5 år siden, og for oss var en stor og smertefull operasjon utelukket. Men det var et forferdelig vondt og vanskelig valg likevel. |
|
|
|
|
#19 |
|
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
|