Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #17

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-24, 15:04   #881
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #17

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Sa du fra? Min erfaring er at hoteller gjør ganske mye for å rette opp og kompensere. jeg har også fått ekstra natt (til uttak ved behov) ved et tilsvarende tilfelle. det var her i landet.

Det siste jeg ønsker meg er jo å måtte bo der mer. Det var nok ikke noe feil altså, det er meningen det skal være sånn. Det sparer strøm og miljø.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 10-03-24, 15:16   #882
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

De gangene vi har sagt ifra om feil og mangler på hoteller har det blitt rettet opp med en gang. Nå nylig hadde de rotet bort fjernkontrollen til vår TV, da kom de opp med en ny med en gang, og vi fikk noe gratis drikke for bryet.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 10-03-24, 16:27   #883
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Tett vask. Etter at jeg overtok huset har det faen bare vært tull. Koster sikkert en million k rørlegger og det har jeg ikke råd til!

Gammel 10-03-24, 17:44   #884
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir så FLAU over Holmenkollen-idiotiet og fakkeltog fra Heidis til Staysman og oppførselen i Oslo i helgen generelt.

Det er så lavt nivå, det er så mye fyll og spying og dop og tristesse og folk i HORDEVIS oppfører seg så drittalt mot servicepersonell og mot blålysa og jeg blir så FLAU!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 10-03-24, 18:03   #885
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Sa du fra? Min erfaring er at hoteller gjør ganske mye for å rette opp og kompensere. jeg har også fått ekstra natt (til uttak ved behov) ved et tilsvarende tilfelle. det var her i landet.

Viktig å si fra med det samme, ja, slik at de har mulighet til å rette opp feil. Og gjør de ikke det, får man som oftest en form for kompensasjon. Fra en flaske på rommet, et gratis måltid eller prisavslag. Jo høyere opp i hotellets hierarki man tar klagen, jo bedre kompensasjon er vår erfaring. Men såklart begynner man med å kontakte resepsjonen. Så kam man gå videre med saken om det ikke fungerer.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 10-03-24, 18:25   #886
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg blir så FLAU over Holmenkollen-idiotiet og fakkeltog fra Heidis til Staysman og oppførselen i Oslo i helgen generelt.

Det er så lavt nivå, det er så mye fyll og spying og dop og tristesse og folk i HORDEVIS oppfører seg så drittalt mot servicepersonell og mot blålysa og jeg blir så FLAU!

Ja, det er virkelig PINLIG!

Gammel 10-03-24, 18:43   #887
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HUff, ja, jeg har bar fått med meg litt, men det er så dårlig at folk oppfører seg bedritent mot de som er det for å passe på og gjøre en jobb være seg blålys eller service!

Her er det mye fokus på søndagsdagfylla om dagen. Google Cavasøndag + Trondheim.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 10-03-24, 18:45   #888
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Arrangøren svarer at det er jo bare 5% som ikke oppførte seg, som behandlet av helse, bortvist, satt i håndgjern eller registrert som upassende, men det betyr ikke at restrerende 95% var helt ok.

Jeg kom hjem fra trening ti-tiden lørdag morgen, møtte stor grupppe unge gutter 15 - 18 år med øl i hånda og veldig bråkete på vei til T-banen.

Gammel 10-03-24, 19:35   #889
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er så frustrerende at folk bruker arrangement som liksom skal være familievennlige, til rølpefyll. Holmenkollsøndag og 17.mai liksom. Hva med å møte opp dritings på juletrefest?

Gammel 10-03-24, 19:42   #890
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

HUff, ja, jeg har bar fått med meg litt, men det er så dårlig at folk oppfører seg bedritent mot de som er det for å passe på og gjøre en jobb være seg blålys eller service!

Her er det mye fokus på søndagsdagfylla om dagen. Google Cavasøndag + Trondheim.

Cava-søndag fikk vi med oss forrige helg. Vi lurte på hvorfor det var lange køer utenfor restaurantene på Solsiden. Fikk det forklart av poden. Galskap!

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv  
Gammel 10-03-24, 21:46   #891
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye i avisene om det hver helt nå. Både i Nidaros og i Adresseavisen.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 11-03-24, 07:27   #892
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det er så frustrerende at folk bruker arrangement som liksom skal være familievennlige, til rølpefyll. Holmenkollsøndag og 17.mai liksom. Hva med å møte opp dritings på juletrefest?

Kanskje flere faktisk hadde kommet?

Tenker om man legger inn litt flatfyll i all dugnad så hadde de kommet løpende!

Gammel 11-03-24, 07:55   #893
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Jentene mine var på konserten i Spektrum i helgen og kommenterte at det var verre fyll i Oslo sentrum lørdag enn det er på bygdefestene her omkring. De hadde tatt t-bane på lørdag formiddag og skjønte ikke hvorfor i alle dager det var stupfulle folk der, midt på dagen. Jeg antar det var folk på vei fra Holmenkollen.

Den norske drikkekulturen er et trist fenomen. Jeg synes det er like merkelig hver gang jeg hører folk på min alder (50+) snakke om at de skal ut å drikke i helgen. Veldig rart.

Lhi-My er ikke aktiv  
Gammel 11-03-24, 09:20   #894
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg tok fly i helga, og var undrende vitne (ikke første gangen altså, men undrer meg alltid like mye hver gang, og undret meg også da jeg var i 20-åra) til en gjeng med 50+ (noen sikkert 60+ også), som kjøpte seg vin og øl på flyplassen, og snakket HØYT og begeistret, med stor partystemning klokka 07:30. Mulig det har med at jeg alltid har vært uforbederlig B-menneske, men alkohol og LYD på den tiden av døgnet? De var jo faktisk på vei til å bli fulle, og turen hadde ikke engang begynt. Heldigvis skulle vi ikke med samme fly.

Gammel 11-03-24, 09:34   #895
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Standard

Jeg kan godt gå ut og drikke meg full. Føler at det må være lov. Men det er noe med å ikke være i veien og plagsom.

Gammel 11-03-24, 09:52   #896
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Det er også forskjell på full og full. Det er greit å ta en fest og drikke seg ør og beruset i ny og ne, men jeg synes (i alle fall voksne) folk kan avstå fra å drikke seg så fulle at de raver og spyr. Uansett tid på døgnet egentlig, men særlig på dagtid når det er barnefamilier til stede.

Gammel 11-03-24, 09:58   #897
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Mandag.
Med lite og dårlig søvn og verkende kropp her og der. Men må bare stå idet.

Gammel 11-03-24, 10:08   #898
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Standard

Det er også forskjell på full og full. Det er greit å ta en fest og drikke seg ør og beruset i ny og ne, men jeg synes (i alle fall voksne) folk kan avstå fra å drikke seg så fulle at de raver og spyr. Uansett tid på døgnet egentlig, men særlig på dagtid når det er barnefamilier til stede.

Absolutt. Jeg er nok ikke på raving og spying nei.

Rørleggeren kan ikke komme før sannsynligvis neste uke?!? Og ikke noe jeg har prøvd funker. Den jævla cockye eksen var innom og slengte av deg løsningen, bare jævlig synd den løsningen ikke virker!!!!

Gammel 11-03-24, 11:38   #899
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg tok fly i helga, og var undrende vitne (ikke første gangen altså, men undrer meg alltid like mye hver gang, og undret meg også da jeg var i 20-åra) til en gjeng med 50+ (noen sikkert 60+ også), som kjøpte seg vin og øl på flyplassen, og snakket HØYT og begeistret, med stor partystemning klokka 07:30. Mulig det har med at jeg alltid har vært uforbederlig B-menneske, men alkohol og LYD på den tiden av døgnet? De var jo faktisk på vei til å bli fulle, og turen hadde ikke engang begynt. Heldigvis skulle vi ikke med samme fly.

Hvis man har kommet seg til flyplassen kl 07:30 har man stått opp sykt tidlig og føler det sannsynligvis som lunsjtid når man tar seg et glass. Hehe. Er man på vei til en etterlengtet ferie kan jeg også forstå begeistringen. Jeg hadde bare satt meg et annet sted og latt dem nyte feriefølelsen.Men såklart; Fyll og direkte bråk som går ut over andre, er feil uansett hvor og når. Jeg forstår det bare littegrann bedre i denne sammenhengen.

liefje er ikke aktiv  
Gammel 11-03-24, 11:55   #900
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvis man har kommet seg til flyplassen kl 07:30 har man stått opp sykt tidlig og føler det sannsynligvis som lunsjtid når man tar seg et glass. Hehe. Er man på vei til en etterlengtet ferie kan jeg også forstå begeistringen. Jeg hadde bare satt meg et annet sted og latt dem nyte feriefølelsen.Men såklart; Fyll og direkte bråk som går ut over andre, er feil uansett hvor og når. Jeg forstår det bare littegrann bedre i denne sammenhengen.

De hadde neppe stått opp noe tidligere enn meg. Jeg var jo også der, og hadde også stått opp sykt tidlig (nærmere bestemt 05:15).

Det var ikke aktuelt å gå og sette meg et annet sted, for de var ikke spesielt plagsomme, bare høylydte, og det var selvsagt aldri noe tema å verken la dem, eller ikke la dem, nyte feriefølelsen. Hvorfor skulle jeg hindre dem i det? Jeg bare observerte, og undret meg som sagt. Fordi det er et nokså gåtefullt konsept for meg, men jeg tror det må være eksempel på temmelig typisk norsk (evt skandinavisk) alkoholkultur, det var derfor jeg nevnte det. Vi drikker fordi vi kan, og mest mulig på kortest mulig tid.

Hvor etterlengtet ferien er har ingenting med saken å gjøre for meg, når det gjelder partystemning og alkoholinntak tidlig på morgenen. Det har jeg aldri greid, uansett hvor begeistret jeg har vært og hvor etterlengtet ferien har vært. Senere på dagen, ja, men før kl 08 om morgenen? Da ville jeg jo bare kollapset lenge før dagen var omme (så egentlig er jeg litt imponert også). Det samme gjelder champagnefrokost og cava-søndag og den slags. Alkohol til frokost har jeg aldri forstått meg på i seg selv, langt mindre så store mengder alkohol, at man er synlig beruset før kl 12.

Men dem om det, jeg liker kaffe.

Sist redigert av My : 11-03-24 kl 12:11.
My er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:02.