|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#881 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lærerstreik!Jeg hadde forøvrig ikke møkk møkk løko!! På skolen da jeg var liten. |
|
|
|
|
#882 |
|
maler
|
Sv: Lærerstreik!
Nope. Jeg husker forresten da frøken hadde vært på datakurs. Da kunne man jo printe ut bøttevis med nesten like ekstraoppgaver.
|
|
#884 |
|
Kontrollfrik
Jeg tror det var temmelig vanlig den gang. Og ikke bare ekstraoppgaver, men attpåtil til mer av samme typen. Og alle hadde samme leselekse. |
|
|
|
|
#887 |
|
maler
|
Nei, det har faktisk gått litt fremover. Litt.
|
|
#889 |
|
maler
|
Vi skifta skole. Helt ny verden. Men jeg opplever likevel at opplegget var bedre enn det var da jeg gikk på skolen, spesielt leseopplæringen. Det var jo noe differensiert i det minste, og man har muligheter med data nå som ikke fantes før. Mao unngår man å kjede seg i samme grad.
|
|
#892 |
|
maler
|
|
|
#893 |
|
|
Sv: Lærerstreik!Fint for dine barn, Hyacinth. Men med tanke på hva denne tråden egentlig handler om hadde det sikkert vært fiffig om også lærere kan ta inn over seg at det ikke er slik at alle andre lærere er helt fantastiske supermennesker, og at det nok flere steder kan være en riktig god idé å kvalitetssikre arbeidet. Kjipt for de gode lærerne, men bra for de elevene som nå må slite med dårlig kvalitet. |
|
|
|
|
#894 |
|
Bedreviter
|
Nei, Minsta har helt eget leseopplegg. Hun har hefter med ca. tre ord pr. side. Leseboken for tredje klasse er helt aldeles uoverkommelig for henne. Hun leser heller aldri høyt i timene, slik de andre i klassen må. |
|
|
|
|
#895 |
|
|
Det er supert at elever får tilpasset undervisning, men jeg uttaler meg om hvordan skolehverdagen er for mine barn, som tidligere skrevet. Og da er det akkurat som Hyacinth kneggende beskrev "gamle dager". |
|
|
|
|
#896 |
|
Dig for victory!
|
Det finnes helt klart dårlige lærere også. Noen er bare dårlige. Noen er dårlige for noen elever og gode for andre. Noen er dårlige fordi de ikke har nok tid til å gjøre de delene av jobben som betyr noe. Mer tilstedeværelse på arbeidsplassen er ikke måten å kvalitetssikre arbeidet deres på.
|
|
|
#898 |
|
Kontrollfrik
Eh. Ja. Jeg mente jo ikke noe annet. Jeg tror dog ikke man kvalitetssikrer arbeidet ved hjelp av KS' løsninger. |
|
|
|
|
#899 |
|
maler
|
Da hadde jeg spurt hva som var tanken bak tror jeg. og hvordan jeg skulle forholde meg til det i og med at jeg regnet med at det ble lagt på et nivå som passet enten bunnen eller snittet. (selv med tilpasset opplegg kan man jo komme i den floka der. Som vår lærer sa: "han kan ikke akkurat være på gruppe alene heller". Løsninga blir da å lese nok på leksa til at man kan delta på fellesopplegget på skolen og ellers lese fritt hjemme.).
|
|
#900 |
|
Kontrollfrik
Javel. Jeg har ingen problemer med å tro at det finnes en del elendig undervisning i Norge. Men jeg tror ikke det gjelder flertallet. |
|
|
![]() |
|
|