Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-04-23, 21:47   #881
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.328
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har igjen et erme på denne. Tatt mye tid, for det er mønster overalt. I tillegg sliter jeg med dovne fingre, så jeg får ikke strikket så mye om gangen


https://www.houseofyarn.no/oppskrift...cardigan-beige

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 21-04-23, 06:29   #882
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Lyon genser fra PetiteKnit til de minste barnebarna. Mørk blå med hvite striper.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 22-04-23, 17:46   #883
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.658
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Er det noen av dere som har strikket Sophie Scarf fra PetiteKnit? Hvilken lengde valgte dere?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 22-04-23, 20:38   #884
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har strikket det korte, syns det var litt knapt, og jeg syns det lange ser litt langt ut. Går sikkert an å strikke en mellomting, bare begynne fellingen tidligere.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 22-04-23, 22:31   #885
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.658
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ja, det står jo i oppskriften. Om man har begrenset mengde garn. Skal man strikke med dobbel tråd på alle garnforslagene? Synes det kom dårlig frem.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 23-04-23, 07:59   #886
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.043
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har strikket flere Sophie scarf. Vei garnet før du begynner og så strikker du til du har brukt opp halvparten, og da starter du med felling. Det funker med både enkelt og dobbelt garn.

Designeren sier selv på Instagram at dette er et av hennes få design som kan strikkes med hvilket som helst garn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 23-04-23, 08:42   #887
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.658
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ja, jeg vurderer å prøve med rester av tynn Silk Mohair. Eller merino. Det er jo veldig lite, så det er bare å rekke opp om det blir stygt egentlig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 23-04-23, 14:57   #888
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.871
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Alt av garn kan brukes. Det er det som er så fint med sånne oppskrifter. Samme med sjalene og skjerf fra Bittami 's design.
Jeg er helt anti å strikke med 2 tråder så bytter alltid til annen gsrntype som passer med 1 tråd om jeg skal strikke noe som er med to tråder.

Jeg har strikket 2 sjal fra Bittami's design med Holst Supersoft. Pinne 4,5. Ble luftig og vakkert.
Har strikket Sofie scarf med merinoull. Pinne 4. 1 tråd. Strikket litt lengre på midten og synes allikevel at det ble kort. Fikk tips om å bøtelegge det/vaske det og strekke litt i det. Gjorde det og det ble så fint og tett.

Er akkurat ferdig med Sofie skjerfet. Har ikke oppskrift men brukte samme som halstørkle og økte litt oftere. Mener å huske at jeg økte til 50m i bredden. Det ble 2.10 langt. Brukte opp restegarn i Babymerino. Pinne 4,5. Er ikke vasket enda men ser fint ut.
Supert å strikke sånt og bruke opp rest egarn. Lagde noen striper ton-i-ton før fargestifte.

Har akkurat begynt på nytt skjerf. Stripa av Bittami's design. Skal bruke merinoull og lignende garn i striper.

Lager opp lager på småstrikk, gavestrikk. Skal gi bort til en venninne som fyller 60 til vinteren.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 24-04-23, 12:49   #889
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har begynt på The Cozy Hoodie.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 24-04-23, 13:47   #890
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.043
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Hjelp! Jeg må stresstrikke. En nær og kjær kollega går av med pensjon, og jeg hadde tenkt til å strikke et skjerf eller sjal til henne. Jeg har hele tiden tenkt at det er lenge til, men nå innser jeg at det bare er en måned igjen. Hun har mange ganger beundret en del av Sofie skjerfene mine, og det skal jeg jammen klare å lage et ganske stort av på bare en måned.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 26-04-23, 16:31   #891
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.173
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg ble ferdig med November jacket i påsken. Jeg elsker den, og jeg elsker garnet jeg har strikket den i, Tinde pelsullgarn fra Hillevåg. Nå er jeg i gang med en herregenser i samme garnet som rett og slett heter Tinde-genseren.

Heilo er ikke aktiv  
Gammel 03-05-23, 20:41   #892
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.043
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Noen som har strikket Bennie cardigan i en mindre utgave enn det som er i oppskriften (S/M)?
https://knitteriet.no/produkt/bennie...n-kort-modell/

Isa er ikke aktiv  
Gammel 07-05-23, 18:45   #893
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.328
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Tok sin tid, men nå mangler jeg bare knapper.
Tror det blir noen lapper til restegarnsteppet mitt fremover. Hendene og hodet trenger litt enkle oppgaver, men plutselig ønsker noen av mine nærmeste noe igjen...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20230507_150625_resize_47.jpg (252,2 KB, 78 visninger)
__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 07-05-23, 22:16   #894
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.871
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Wow, Svanen. Jeg har lest igjennom oppskriften og det er virkelig imponerende.
Vet om en som har strikket den i samme farge som du hat, og også i blåtoner. Virkelig vakker. Skal se om jeg klarer å legge inn bilde.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 08-05-23, 12:24   #895
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.328
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Wow, Svanen. Jeg har lest igjennom oppskriften og det er virkelig imponerende.
Vet om en som har strikket den i samme farge som du hat, og også i blåtoner. Virkelig vakker. Skal se om jeg klarer å legge inn bilde.

Takk. Orginalen har litt lysere av den rustfargen, litt mer mot oransj. Men den fargen var utgått.
Jeg er dårlig på å finne fargekombinasjoner selv, då kjører ofte safe, og bruker forslagene i oppskriftene.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 08-05-23, 20:00   #896
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.614
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Veldig fin Svanen!

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv  
Gammel 09-05-23, 18:24   #897
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Ferdig med to Lyon Sweaters fra PetiteKnit til småtroll på 2 og 4.

IMG_4386.jpg

Retz er ikke aktiv  
Gammel 09-05-23, 18:35   #898
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.969
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Fine Retz. Jeg har Lyon sweater på planen, må bare bli ferdig med et par andre ting først. (Og den båten førte meg rett tilbake til barndommen. *mimre mimre*)

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 09-05-23, 19:36   #899
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.328
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Fant knapper som passet fint. Mulig de er litt små... Men de hadde større i samme mønster, så enten må jeg bytte til større, eller stramme inn litt på hullene om de ikke funker helt.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 20230509_193533_compress45.jpg (943,8 KB, 18 visninger)
__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 09-05-23, 22:28   #900
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.927
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Har akkurat lagt opp til noe som skal bli en egen versjon av Pridelender.

amylin er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no