Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-10, 21:30   #881
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hentet selv! De ønsker at man skal bestille på forhånd. På skjemaet man fyller ut på nettsiden deres skriver man dato for henting, også står maten klar og innpakket i isoporbokser når man kommer. Isoporboksene betaler man pant for. Man kan kjøpe enkelte varer uten forhåndsbestilling. Fryst brød, syltetøy, boka, atkinsbarer, tørrblandingene (brød, brownies, vafler++), proteinpulver etc.

Nå har jeg prøvd meg på mandelbrødet deres. Det var veldig godt. Etter tips på LK stekte jeg det litt i panna først, og så prøvde jeg meg på jordbærsyltetøyet derfra. Det smakte også helt ok, og kun 5 komma ett eller annet i karboinnhold. Vanlig sukkerfritt syltetøy bruker vel å ligge rundt 16-20 hvis jeg husker riktig.

Har de bra utvalg i butikken? Gjett om jeg skal dit i morgen!

 
Gammel 14-07-10, 21:32   #882
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Har de bra utvalg i butikken?

Nei. Ikke så mye mer enn det jeg nevnte tror jeg. Det er mer et lagerlokale enn en butikk. Men det kan sikkert være verdt turen i seg selv med litt påfyll av brød, brownieblanding og syltetøy. Hvis du vil bestille noen frysevarer og gjør det i kveld, så står det sikkert klart til deg i morgen. Jeg bestilte nå i allefall sent i går kveld, og hentet i dag.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 14-07-10, 21:38   #883
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nei. Ikke så mye mer enn det jeg nevnte tror jeg. Det er mer et lagerlokale enn en butikk. Men det kan sikkert være verdt turen i seg selv med litt påfyll av brød, brownieblanding og syltetøy. Hvis du vil bestille noen frysevarer og gjør det i kveld, så står det sikkert klart til deg i morgen. Jeg bestilte nå i allefall sent i går kveld, og hentet i dag.

Jeg er mest interessert i brød, knekkebrød og syltetøy, samt kanskje pizzamix og div. i samme gate - basisvarer.
Må jeg bestille brød også, eller er det noe de har der?

 
Gammel 14-07-10, 21:46   #884
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Brødet har de i frysere ved kassa. Men ikke knekkebrødet. Pizzamix så jeg heller ikke, men det er godt mulig at det sto med de andre tørrvareboksene. Sannsynligvis gjør de det.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 14-07-10, 21:47   #885
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Brødet har de i frysere ved kassa. Men ikke knekkebrødet. Pizzamix så jeg heller ikke, men det er godt mulig at det sto med de andre tørrvareboksene. Sannsynligvis gjør de det.

Ok - da tar jeg sjansen på at de har brød, uten at jeg bestiller.

 
Gammel 14-07-10, 22:23   #886
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Hvor ligger denne sjappa? Jeg sitter på hytta uten pc, derfor alle spm jeg kunne funnet ut av selv.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 14-07-10, 22:27   #887
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

I Industriveien 20 på Skedsmokorset. Jeg soset litt før jeg skjønte hvor butikken var, det framstår ikke som en butikk for å si det sånn. Den er på baksiden av bygget, nede i kjelleren. Til høyre rett innenfor døra. Man kan kjøre bilen ned en bakke og foran døra hvis man skal handle mye.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 14-07-10, 22:48   #888
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Ok, jeg er ikke kjent i området, men får slå opp kjørerute

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 15-07-10, 00:29   #889
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Var inne på den siden nå, og lurer på om jeg rett og slett skal gå for en slik ferdigløsning etter ferien. Jeg er så matlei og eier ikke overskudd til å planlegge og forberede, men å dra å hente mat for 14 dager og putte i fryseren skal jeg nok klare. Men det blir veldig tydlig for barna da, at mamma spiser spesiell mat...?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 15-07-10, 08:42   #890
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Tror også jeg skal gå for ferdigmat etter ferien.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 15-07-10, 11:40   #891
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Var inne på den siden nå, og lurer på om jeg rett og slett skal gå for en slik ferdigløsning etter ferien. Jeg er så matlei og eier ikke overskudd til å planlegge og forberede, men å dra å hente mat for 14 dager og putte i fryseren skal jeg nok klare. Men det blir veldig tydlig for barna da, at mamma spiser spesiell mat...?

Jeg synes også at den biten der er litt utfordrende og kamelaktig, siden jeg alltid har syntes at ekstremslankekurer med egne små suppeboller er ugreit når man skal være et forbilde for sine barn. Nå kjører ikke jeg full pakke da, jeg tenker hovedsaklig å spise samme mat som familien til middag. Jeg tror jeg kommer til å gå for varianten "Mamma prøver ut litt ny mat, fordi det ikke all mat hun tåler". Dvs. jeg har i grunn allerede sagt noe slikt til eldstemann. Løgn er det heller ikke, for jeg har påvist insulinresistens - og dette kostholdet kan være "medisinen" for å behandle dette. Slanking og vekt har aldri blitt nevnt med et ord, og det kommer heller ikke til å skje i sammenheng med lavkarbokostholdet. Nå er jeg av typen som liksom ikke slanker meg av prinsipp også da. :sær:

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 15-07-10, 13:44   #892
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Irma: setter pris på vurdering av de ulike brødene du prøver. Nå synes jeg alt av hjemmebakt lavkarbo smaker blæh.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 15-07-10, 15:46   #893
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Da har jeg og sjugger vært på LK-shopping.

I følge en fyr vi kom i prat med der var mandelbrødet best. Han anbefalte også å kjøpe ferdigboksene, og bake opp selv. Da blir det 6 små brød, eller 3 store. De ble visst luftigere og finere sa han. Dessuten vil jeg tro at det lønner seg økonomisk, for da kan man fryse ned i skiver. Brødet man kjøper ferdig er nedfryst, og vanskelig å få delt opp. Tror forresten at jeg regnet ut at det blir 37,- per brød bakt selv, også koster de rundt 59,- i butikken.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 15-07-10, 17:14   #894
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Når ferien er over, skal jeg raide butikken også. Har du smakt noen av middagene, Irma? Har endelig fått logget meg på pc via mobilen, så nå sjekker jeg ut sidene til Spis deg slank.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 15-07-10, 17:15   #895
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.103
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Var forresten på harryshopping i dag og ingen av butikkene hadde kokos/mandelmel.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 15-07-10, 17:22   #896
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg har smakt Mexicansk gryte og Lasagne. Godt begge deler. Men det er forholdsvis små porsjoner, så i dag tok jeg litt friske grønnsaker ved siden av.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 15-07-10, 22:01   #897
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost:
Eggepolarbrød (3 eggehviter stivpiskes m litt salt og blandes i 150 g cottage cheese/3 eggeplommer + oregano og pepper - stekes i ovn) med smør og gulost. De var veldig gode, neste gang skal jeg prøve en søt-variant med sukrin/vanilje/kanel). Barna likte også disse veldig godt!
Min sedvanlige cottage cheese med sesamfrø, fløte og jordbær kommer jeg ikke unna (avhengig)
Kaffe med fløte

Lunsj:
2 Eggepolarbrød m Baconost
1/4 lefse...bittelitt potetgull (var på lekeland m barna)

Mellommåltid:
2 Klibrød med leverpostei (2,5 karb pr knekkebrød)
1/2 Atkinsbar

Middag:
Kylling
Blomkålpure (min nye storfavoritt med smør, fløte, sennep, salt & pepper)
Bernaisesaus (ekte)
Kaffe med fløte
Brownies fra naboen (doh!!)

Kveldskos:
Blir vel straks litt jordbær med fløte.
Mulig jeg baker en Pavlova med jordbær til mamma kommer i morgen.

Ellers: Må bli flinkere på grønnsakene!!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 15-07-10, 22:29   #898
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Omelett med bacon og revet ost, laget av 3 egg

Mellom: Kaffe og Cola Light på IKEA

Lunsj: Atkinsbar - og den var ikke spes. god heller.

Mellom: Enda mer Cola Light mens jeg så på lillebror som spiste chicken nuggets.

Middag: Litt finstrimlet svinekjøtt og kinakål woket i panne med karri, pepper og hvitløk En brødskive av nyinnkjøpt mandelbrød med masse smør og skogsbærsyltetøy på. Åh..... jeg sier ikke mer! Har ikke spist skikkelig brød siden tidenes morgen - det kjennes i hvert fall slik ut.

Mellom: En neve peanøtter og en Atkins sjokolade - den var veldig god. Kjøpt på den Spisdegslanksjappa på Skedsmokorset.

Kvelds: 2 vafler laget med fløte, egg, fiberhusk, litt kruskakli og Aman Prana, Splenda og kardemomme med Skogsbærsyltetøy på. Det syltetøyet blir det ikke siste gang jeg kjøper, det var kjempegodt. Friskt og med naturlig bærsmak.

 
Gammel 15-07-10, 22:46   #899
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: 2 ryvita med masse kinakål, kalkunpålegg og ost, samt litt majones
Lunsj: Et eple
Middag (har feiret forlovelsen hos mamma og pappa):
- Forrett: Vannmelon, feta og spekeskinke-salat
- Hovedrett: Lam indrefilet og grillede squash, rødløk, gulrøtter og sopp
- Dessert: Balsamicomarinerte jordbær
"Kvelds": En neve pistasjenøtter

Salt er ikke aktiv  
Gammel 15-07-10, 23:31   #900
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

sjugger, var det atkinsbaren du kjøpte stor pakke av som ikke var god? Håper ikke det. Hvordan funket vaflene da?

Her er min dag:

Frokost: 2 mandelbrødskiver m/ Graddeost. (Duste-firefoxen får ikke fram apostrofer og rare tegn. )
Lunsj: Salat med reker på IKEA.
Middag: 1 pakke Lasagne (SDS) + litt grønnsaker ved siden av
Kvelds: Havregrøt og CC 50/50

Jeg spiste forresten denne da jeg kom hjem fra IKEA. Royal dream. Det får man si.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no