Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2020

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-12-20, 16:36   #1
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2020

Jeg snudde nettopp karamellpuddingen og den ser helt perfekt ut. Nå gjenstår bare å huske å ikke spise seg overmett på pinnekjøtt. Litt av en jobb, dette med jul.

Vi har en ordentlig rolig og fin dag her i dag. Nå er mann, barn og hund ute på oppdagelsesferd og jeg nyter fred og ro i tomt hus en liten stund.

I år har jeg virkelig fått kjent på julemagi. Vi har en tenåring som har det veldig bratt for tiden. Men desember og jul, det elsker hun. Så denne måneden har vært merkbart bedre enn "normalhverdagen". Hun har gledet seg og satt ordentlig pris på alt koselig som desember byr på. Og i dag var det hvitt ute, hvit jul har hun hatt et sterkt ønske om. Så ja, julestemningen kan være magisk. Rett og slett.

Gammel 24-12-20, 17:12   #2
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi er hjemme hos foreldrene mine. Vi startet dagen med felles frokost, og jeg kan ikke huske sist jeg spiste felles frokost med ungene.
Juleværet er trist, nordøst kuling og regn.
Vi kledde oss godt og var på kirkegården og tente lykter på gravene.
Nå begynner ribba å spre en deilig lukt og 15 åringen er like utålmodig på gavene som alltid.

Gammel 24-12-20, 17:40   #3
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Fin og fredelig julaften så langt. Arvingen og jeg har vært i stallen; hun med hesten, jeg tok en løpetur med hunden. Ellers har vi slapet av og spist litt snop Nå er kalkunen i ovnen, forretten preppa så langt det går. Jeg koser meg med et glass hvitvin og skal bare skifte klær. Våre to julegjester (mor og svigerfar) kommer om ca 20 min.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-20, 02:07   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig avslappende, fredelig og koselig her også. Meg, mannen og ungene. God stemning hele dagen. Strømpe, pysj og julemorgen, luksusfrokost, penklær, Askepott, grøt med mandel (funnet av 15-åringen), Disney, kortspill og guttekor, middag, pakker, dessert, pysj, kortspill, saltmat, kortspill, vin. Ungene fikk masse fint og var strålende fornøyd med alt, selv om en del av pakkene er koronafast hos svigers, som tar dem med hit på lørdag. Jeg er også strålende fornøyd og skal tusle meg i seng nå.

Gammel 25-12-20, 02:21   #5
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det var så utrolig flott, det juletreet lillebror hadde laget av et gammelt blad, sånn at storebror fikk juletre på rommet sitt. Han har nok brukt mange timer på å brette, male og pynte treet.

Ellers har det vært tungt å ha en i isolasjon på rommet sitt ikveld, han ble i tillegg dårligere i kveld, håper det snur imorgen.

Laget min første ribbe noen gang, falt i smak hos gutta mine. *stolt mamma* Og karamellpuddingen til dessert også.

Gammel 25-12-20, 09:34   #6
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det blir det ikke fra meg, det er vel det eneste som er sikkert.

Med det nicket? Nå ble jeg overrasket.
God jul!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-20, 10:19   #7
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Juletreet var flott, gjestene var knusegode, bordet var nydelig, samarbeid om julemiddagen var bra (tre ulike hovedretter på 10 folk!), besøket hos Mutter'n kjempekoselig, praten rundt bordet var livlig, magen for liten og avstanden til de to minste ødela smittevernet er jeg redd. Men det var en flott dag. Vi avsluttet, etter rydding, med at Helten, Yngste, Eldste og jeg satt på ryddet stue og pratet, så på små rare videoer, oppsummerte og koste oss.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-20, 11:49   #8
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde en kjempefin julaften, xen til kjæresten kom allerede i 10 tia på morgenen, og vi hadde en superfin dag sammen.

Ungene strålte over gavene, og har sjelden sett Lillesøster så glad på julaften. Alt var helt perfekt.

I dag er jeg bare veldig sliten.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-20, 11:51   #9
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde en rolig dag og kveld med bare moren min som gjest. Ungene er store, så det ble god tid til mat. Ungene gjorde store øyne da moren min utbrøt: Denne ribba er perfekt!

(hun skryter sjelden og aldri av meg).

Jeg skulle gjerne feiret med kjæresten, håper det går i orden neste år.

Gammel 25-12-20, 12:37   #10
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi hadde en fantastisk hyggelig julaften i går. Bare oss fire og hunden, på fjellet. Maten var god, og alle ble fornøyde med gaver og alt. Nå er gutta på slalåm, mens jeg og hunden tar det med ro.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-20, 16:35   #11
Fjols

Fjols sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Så fint å lese om deres fine julefeiringer, det er godt at man kan ha det så fint nå i denne rare tiden vi er i.

Vi hadde også en fin, rolig og behagelig julefeiring i går. Bare oss fire, men det var god stemning, nydelig mat og noe av det beste: vi kunne bare slenge oss på sofaen etter middag.

Fortsatt god jul til alle sammen her.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-20, 17:05   #12
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vi hadde en superkos kveld i går! Maten ble perfekt og alle spiste alt for mye.
Vi er bare oss fire og min mor er så det er ikke så mye gaver..men gutta ønsker å dra det lengst mulig ut, så de ville at vi skulle spille bingo om de første pakkene. Så vi hadde det ustyrtelig morsomt.
Vi starter sent så vi var ferdige med alt når klokka var 01.30...
Men jeg har sjelden sett gutta SÅ glad over hver eneste pakke, som i år!

Gammel 25-12-20, 17:14   #13
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så godt å høre om fine julefeiringer.
Vi feiret med barn, svigersønn og barnebarn. Også her var ungene så glade for hver eneste pakke,og særlig minste på 5.
Ullsokker.
Håndkle.
Nattlys:
Sengetøy.

Gammel 25-12-20, 17:36   #14
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi hadde det kjempekoselig vi og, og var skikkelig godt forberedt med maten i år. Småhektisk med 3 barn/ungdommer og 4 voksne og mange gaver, men alle var utrolig fornøyde.

Jeg var nisse.

Gammel 25-12-20, 17:48   #15
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Fin julefeiring igår, rolig 1. dag idag.
Nå ser jeg på Nøtteknekkeren på NRK ( ligger ute i appen), drikker gin og slapper av.
Deilig med sol og luftetur ut.

Eldste skal ha overnattingsbesøk av venninne før hun og familien skal på hytta tror jeg det var, så her blir det taco til middag etter eldste ønske.

Jeg tror seriøst dette er første dag i desember jeg har slappet helt av uten noen må gjøres/bør gjøres osv.

Riktig god jul alle sammen.

Gammel 25-12-20, 17:45   #16
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi hadde også en veldig koselig kveld.
Yngste hadde det som vanlig travelt og måtte holdes igjen.

Gammel 25-12-20, 18:28   #17
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Da har jeg vært vertinne i to døgn uten mulighet for introverttid og er så sliten. Det ene besøket har dratt så da er det i hvert fall mulig å få litt alenetid selv om resterende besøk krever mer rydding enn ungene.

Gammel 25-12-20, 19:04   #18
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nå er vi på siste karantenekveld, og gleder oss til full julefeiring i morgen!

Gammel 25-12-20, 19:08   #19
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Så godt IOA.

Gammel 25-12-20, 19:28   #20
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Nå er vi på siste karantenekveld, og gleder oss til full julefeiring i morgen!

Håper dere får en skikkelig fin julefeiring!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.