|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fortynnet
|
Sv: Konfirmant 2017Vi blir bare 23 (fått noen avbud med gode grunner), og har 7 kaker på lista hvis jeg regner med karamellpudding som en har tilbudt seg å lage. Det er et variert utvalg, selv om nøttefritt gjør at f.eks. marsipankake og kransekake utgår. |
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017Vi er ca 34 til kaker og har 5+ kransekake. Kjøper noen iskaker i tillegg trur eg.
|
|
|
#3 |
|
Sv: Konfirmant 2017Ca 30 stk til mat. Hvor mange tapasretter lages?
|
|
|
#4 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Konfirmant 2017Jeg har 9 kaker inkl kransekake til 28 gjester på min liste og tipper at det er kaker igjen i massevis til restelag dagen etterpå
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Konfirmant 2017Jeg kan bidra med noen ferske tall. Jeg var i konfirmasjon forrige søndag. 45 gjester, og 8 kaker, cupcakes, karamellpudding og noen skåler med salt snacks på kakebordet. Selv etter restefesten dagen etter var det mye kake igjen.
|
|
|
#6 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Konfirmant 2017Vi er 20 stk og har 9 kaker.
|
|
#7 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmant 2017Bunadsøredobbene min er forsvunnet. Lå ikke sammen med det andre sølvet og jeg klarer ikke å finne dem. Mellomste tulla skal plutselig ha festdrakt (som egentlig var kjøpt til konfirmantet i fjor, men som hun ikke vil bruke), så må få lånt et par søljer til henne også. Har akkurat vært ute og hasteshoppet en cape til festdrakta hennes da det plutselig ikke er meldt så fint vær på søndag allikevel. At den egentlig er 2 størrelser for liten spiller ingen rolle. |
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Konfirmant 2017Ovnen kom på plass på onsdag, så nå kan jeg få bakt. Jeg har en million ting å ordne i dag!
|
|
#9 |
|
Textrovert
|
Sv: Konfirmant 2017Vi blir 24 stykker og har et mer enn stort nok lokale. Jeg husker at i en annen tråd ble det sagt at langbord var koseligere enn hestesko. Så bør vi satse på det? Er det noen grunn til IKKE å velge langbord?
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Konfirmant 2017Jeg chiller. Jeg blir så dårlig dagen etter om jeg styrer for mye så jeg er føre var. Gikk på en skikkelig smell forrige lørdag etter en for lang arbeidsuke. Jeg vil jo delta i morgen!
|
|
#11 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Konfirmant 2017Vi skal ha hestesko til middagen. Det er ikke plass til langbord. Om vi skulle hatt langbord ville jeg kanskje hatt T-form? Jeg synes det er stas når konfirmanten sitter i midten, øverst med foreldrene.
|
|
#12 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Konfirmant 2017Jeg har vært så frem og tilbake på bordoppsett, men jeg tror vi går for en T. Vi har leid bord, så jeg må nesten se når de ankommer hvordan det blir best mulig. |
|
|
|
|
#13 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Konfirmant 2017Skal skal ikke bake en kake til? Har 5 (gulrotkake, suksessterte, ostekake, pavlova, sjokoladekake(r)). Bake noe gjærbakst i tillegg? Eller kjøpe en iskake? Vi blir 23-24 personer, yngste er 6 år. |
|
|
|
|
#14 |
|
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sv: Konfirmant 2017Vi var 32 på 5 kaker pluss kransekake. Var en del kake igjen men ikke altfor masse. Helt passelig tror jeg. Hadde 16 store brus og vi gikk nesten tom. Var på butikken på kjøpte mer men vi trengte ikke bruke de.
|
|
#15 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
Sv: Konfirmant 2017Kun få timer igjen her ...
|
|
#16 |
|
trøtt
|
Sv: Konfirmant 2017
. Jeg synes T er koselig, men vi sliter med å få plass til både det og hestesko. Jeg legger opp til en litt rar E, med påbygg. Om det heller ikke går må det bli småbord.
|
|
#19 |
|
Sv: Konfirmant 2017Lykke til alle som skal til pers i morgen. Her er alt klart og vi gleder oss til dagen med familien.
|
|
|
#20 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Konfirmant 2017Lykke til, alle sammen
|
![]() |
|