Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Bursdagskaker (bilder)

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-13, 22:18   #861
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bursdagskaker (bilder)

Bursdags-cakepops

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 18-04-13, 22:21   #862
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

WOW! Fine!

Gammel 18-04-13, 22:22   #863
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å, hvordan har du gjort Spidermanen, m^2? :ser for seg Årets Mor-pris i juli:

Gammel 18-04-13, 22:22   #864
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:mmm:

Og konseptet er helt genialt - kake på pinne!!

Gammel 18-04-13, 22:22   #865
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempefine!

Gammel 18-04-13, 22:22   #866
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fantastiske m^2!

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 18-04-13, 22:25   #867
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Å, hvordan har du gjort Spidermanen, m^2? :ser for seg Årets Mor-pris i juli:

Jeg fikk tips av Allium om å bruke Candy Melts til slike cake pops, det fikk jeg tak i på Kitchn, men jeg så dem på Ultra også, og noe tilsvarende hos Panduro. Jeg lagde de jentete først, uten Candy Melts, og sjokoladen stivner ganske sakte så det tok endel lengre tid å holde i én og én og vente på at sjokoladen skulle størkne nok til at jeg kunne dyppe i strøssel uten at det bare ble klin. Det ble veldig mye mindre ventetid ift det med Candy Melts hvertfall.

Når jeg rullet til kulen så lagde jeg den litt oval ("hodeformet"). Jeg hadde også trykket ut to "innhull" til øyne og en liten nese men det forsvant ganske enkelt så det kunne jeg spart meg.

Så brukte jeg litt MMF til øynene (kan jo bruke marsipan, tykk melis) som jeg limte på med litt egehvite.
Også hadde jeg en matpenn som jeg lagde de sorte strekene på Spiderman med (Cacas har dem, sikkert andre også). Siden den gikk veldig fort tom lagde jeg noen med smeltet mørk sjokolade som striper også men de ble slett ikke like fine.

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 18-04-13, 22:27   #868
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, Candy Melt har jeg jo brukt, jeg tenkte på de sorte stripene og sånt. Matpenn, ja. Det er fortsatt mye jeg ikke kjenner til. Gleder meg til å prøve!

Gammel 19-04-13, 10:56   #869
Mamari
Med nebb og klør

Mamari sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Gurimalla så lekre de popsene var! Og lekkert pyntet - masse fin strøssel også.

Er det noen av dere som vet hvor man får tak i strøssel som smeller i munnen?

Mamari er ikke aktiv  
Gammel 19-04-13, 11:01   #870
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ohh. Lekre cakepops.
Lurer også på tips til stø som ikke er så hardt å bite i.

Gammel 19-04-13, 11:16   #871
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Hva med å bruke smeltet sjokolade i en annen farge bare da?

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 19-04-13, 18:24   #872
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse likte jeg!! Cake pops med litt mer kake.

Joika er ikke aktiv  
Gammel 19-04-13, 18:53   #873
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det må da være tørt og kjipt med kjeksene etterpå? Eller er de fyllt med kake?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 19-04-13, 18:56   #874
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men det må da være tørt og kjipt med kjeksene etterpå? Eller er de fyllt med kake?

Jeg ville i alle fall fylt de med noe. Men det er sikkert valgfritt.

Joika er ikke aktiv  
Gammel 20-04-13, 12:26   #875
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Fant ikke den andre tråden, så jeg poster denne linken her. Synes det var en verdig vinner av denne konkurransen, definitivt :
http://www.kk.no/902069/kk-kaarer-no...te-bakebilde#/

Ser ut som noe jeg kunne gjort.

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Her er Angry Birds kaken som ble bakt til en feiring tidligere i høst:

De fine figurene er kjøpt på lekebutikken, de andre er laget

Himmel. Den var grådig flott.

Jeg er helt imponert jeg over hva folk får til.

Jeg er ikke i nærheten av det der.
Smeller kaka oppi formen og kliner på krem og vips ferdig i min verden. Hver gang jeg har prøvd å imponere med noe pynting blir det seendes ut som takras.

Gammel 20-04-13, 12:27   #876
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sitat:

Svigermor fikk med seg det som ble igjen av kaken, hun sparte hodet til slutt. Aller sist hadde hun spart snuten. En uke og vel så det hadde gått før hun satte tennene i det hun trodde var en snute av sjokolade. Så oppdaget hun at det var en råtten halv drue! Tror svigermor hadde satt stor pris på om jeg kom meg på et bakekurs!

Priceless

http://www.kk.no/902069/kk-kaarer-no...te-bakebilde#/

Gammel 21-04-13, 15:28   #877
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi lagde tog-kake til toårsdagen til nevøen i går. Enkel og rustikk pynting - klæsjet på tykt med glasur uten å prøve å glatte det til. Mannen bygde og dekorerte mens jeg smurte glasur på og mellom stykkene, så vi var ganske effektive. Bursdagsbarnet var veldig fornøyd.

(Kaken var, etter forslag fra Pingis, denne, som var veldig fin konsistens på til å skjære i, og som i tillegg smakte godt.)

Gammel 21-04-13, 15:49   #878
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Veldig fin kake synes jeg.

Gammel 21-04-13, 17:29   #879
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Sjørøverskattekake med "hult" lokk og masse godteri inni lokket

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 21-04-13, 18:04   #880
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Wow! Dere er utrolig flinke med kaker til barn. Jeg blir så imponert. Det hule lokket, har du laget det av sjokolade?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.