Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-13, 15:34   #861
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Men er ikke dommen rettskraftig nå? Når anken er avvist? Det er jo bare straffeutmålingen igjen.

Aktors anke er ikke ferdigbehandlet ennå.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 29-08-13, 16:23   #862
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg kommer ikke helt over at de har anket straffeutmålingen "fordi graden av krenkelse er liten", altså fordi "jenta var med på det" og var "forelsket" i ham. Og at anken av selve saken til høyesterett er på grunn av "saksbehandlingsfeilen" at Øygard ikke fikk innsyn i jentas psykologjournal (!?!) (altså at jenta og familien har HINDRET etterforskningen?!) og at hyttenabopsykiateren hans ikke fikk vitne om hvor trist det hadde vært for ham å bli dømt i en sånn sak?!


Sist redigert av Filifjonka : 29-08-13 kl 18:43.
Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 29-08-13, 18:21   #863
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Fyren er totalt skamløs.

__________________
Do you know why they call it 'PMS'? Because 'Mad Cow Disease' was already taken.
torsk er ikke aktiv  
Gammel 29-08-13, 18:44   #864
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Ja, og det er vel kanskje nettopp denne helt utrolige grenseløse skamløsheten som har fått ham til å tro at dette var noe han skulle slippe unna med.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 16-09-13, 08:05   #865
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

og hvem startet det med sin hjemme-hos-med-lusekofte-ekstremt-uskyldig-reportasje:http://m.aftenbladet.no/nyheter/inne...f-3253434.html

__________________
Kahlan er ikke aktiv  
Gammel 16-09-13, 08:07   #866
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Utrolig frekt, og svært spesielt at det er den dømte (som har stått for svært mye av mediedekningen selv) som liksom skal ha strafferabatt på grunn av dette.

Belastningen med stor omtale har jo vært minst like stor for offeret i saken.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 16-09-13, 08:23   #867
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.247
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Kunne aktor påstått det samme? Altså at krenkelsen ble ekstra stor i og med at Øygard i så voldsom grad har kommentert saken i media og i tillegg har kommet med løgnaktige påstander?

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 16-09-13, 08:37   #868
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.888
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Kunne aktor påstått det samme? Altså at krenkelsen ble ekstra stor i og med at Øygard i så voldsom grad har kommentert saken i media og i tillegg har kommet med løgnaktige påstander?

Det har han jo allerede gjort flere ganger, så jeg går ut fra at det blir et poeng fra ham også.



Jeg er så sjokkert over denne saken og hvordan et menneske som så tydelig er helt blottet for skamvett og anstendighet kan herje fritt med en hel bygd, medier og folk rundt seg.
Også er jeg sjokkert inn i margen av at de er frekke nok til å bruke mediedekningen som et argument for å få lavere straff - slik han til stadighet har brukt mediene til å prosedere og posere. :grøss: og

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Gammel 16-09-13, 08:41   #869
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.232
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg er HELT sikker på at den strategien der fyrer tilbake på ham selv.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 16-09-13, 08:57   #870
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg håper høyesterett er smartere en som så.


For en fjott!

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv  
Gammel 16-09-13, 08:59   #871
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.169
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Også er jeg sjokkert inn i margen av at de er frekke nok til å bruke mediedekningen som et argument for å få lavere straff -


Jeg er helt enig med dere - i at han får takke seg selv. Men sjokkert er jeg ikke, i og med at nettopp mediedekning og lavere straff de siste årene har vært et argument i en rekke saker - og ført frem.

Pelle er ikke aktiv  
Gammel 16-09-13, 10:11   #872
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg kommer ikke over frekkheten til Larsen.
"Hun mener dessuten skadevirkningene etter overgrepene, som ble tillagt stor vekt i lagmannsretten, er basert på muntlige vitneprov fra to av jentas behandlere og er for dårlig dokumentert."

Det er vel rimelig bevist på generelt grunnlag at overgrep mot mindreårige er svært skadelig. Og det er vel derfor vi har en lov som skal beskytte barn og ungdom mot gamle griser.

Jenta har diagnosen posttraumatisk stress, og det er vel ingen tvil om at denne saken kommer til å være en belastning for henne, antagelig hele livet. Det er så FREKT!

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 16-09-13, 10:25   #873
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.888
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Frekt og slemt og trist.

Jeg håper vi snart har hørt det siste om denne saken.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Gammel 18-09-13, 09:30   #874
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.816
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

I dag kommer høyesterett sin avgjørelse i denne saken.
http://www.gd.no/nyheter/article6868985.ece

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv  
Gammel 18-09-13, 09:38   #875
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nei, det er i morgen.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 18-09-13, 09:53   #876
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.816
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Nei, det er i morgen.

Ja, det er bare onsdag i dag ja..

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv  
Gammel 18-09-13, 11:14   #877
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.888
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg er helt enig med dere - i at han får takke seg selv. Men sjokkert er jeg ikke, i og med at nettopp mediedekning og lavere straff de siste årene har vært et argument i en rekke saker - og ført frem.

Det er jo sant. Det som jo er annerledes her, er jo at det den tiltalte som har regissert mediene, sendt ut pressemeldinger og invitert dem både hjem og på hytta og prosedert relativt vilt og uhemmet. Å i ettertid hevde at mediedekningen har vært en belastning når det er ham selv som har gått ut med skyhøy sigar- og lusekofteføring er jo forskjellen på eksordførerens sak og Rune Brynhildsens.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Gammel 18-09-13, 11:31   #878
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.169
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det er jo sant. Det som jo er annerledes her, er jo at det den tiltalte som har regissert mediene, sendt ut pressemeldinger og invitert dem både hjem og på hytta og prosedert relativt vilt og uhemmet. Å i ettertid hevde at mediedekningen har vært en belastning når det er ham selv som har gått ut med skyhøy sigar- og lusekofteføring er jo forskjellen på eksordførerens sak og Rune Brynhildsens.


Absolutt. Håper han går en sviende fremtid i møte og at straffen skjerpes.

Pelle er ikke aktiv  
Gammel 18-09-13, 11:36   #879
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Re: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Får han en mildere straff så mister jeg litt troen på rettferdigheten.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv  
Gammel 18-09-13, 16:38   #880
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg håper han snart må igang med soningen av denne dommen!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no