Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-13, 23:31   #861
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av emm, her.


De klarer jo ikke å realitetsorientere seg noen av dem, hva feiler dem egentlig? De fremstår som mindre begavede.

Altså...JA! Det er min reaksjon og. Hva ER det med disse menneskene, egentlig? De er jo hakke gale!

MsM er ikke aktiv  
Gammel 14-05-13, 23:53   #862
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.033
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Joda, det har stått i liveoppdateringene og jeg fant det også her: http://www.abcnyheter.no/nyheter/201...alen-dele-seng

En trenger ikke tulle i denne saken, det er allerede så mye tull!

Kjære vene! Akkurat når jeg ikke trodde det kunne blitt verre, seiler det nok en person opp i galleriet som oppviser navlebeskuelse av størrelse jeg aldri har sett makan til. Sette seg til å grine fordi jenta, som da var 12 år gammel, ikke taklet en sånn konfrontasjon?
Fortell meg akkurat hvorfor denne nabofeiden skal være nyttig for Øygards forsvar, sånn utenom å prøve og dra en da tolv år gammel jente gjennom søla for å virkelig få vist at vi har med et spesielt manipulativt barn å gjøre? Herregud for noen nedrige nek.

Jeg blir skikkelig muggen av denne saken.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015

Sist redigert av Vianne Rocher : 15-05-13 kl 00:57.
Vianne Rocher er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 00:00   #863
Effie
wizzzard
 
Effie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 958
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Eg trur at litt av grunnen til å krampaktig forsvare Øygard må vere litt sjølvforsvar. Så lenge dei benektar at han kan ha begått overgrep, så har ikkje dei gjort noko gale, i eigne auger, og dei slepp å innsjå at dei faktisk kan ha hatt ein overgripar nær seg. Slepp å innsjå at det er "vanlege" folk som gjer slikt.

Ekle ekle mannen. Og for ei modig jente som tør!

__________________
Det är ni som är dom konstiga, det är jag som är normal.
Effie er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 00:00   #864
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 652
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Ja, for dette kan da sammenlignes. Du milde og litt til.

P.K. er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 01:59   #865
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Joda, det har stått i liveoppdateringene og jeg fant det også her: http://www.abcnyheter.no/nyheter/201...alen-dele-seng

En trenger ikke tulle i denne saken, det er allerede så mye tull!

Nei, nei, nei! Det går ikkje an å vere så dum. Det burde nesten vore straffbart.

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 07:27   #866
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg tror mye av forsvaret baserer seg på at folk skal "glemme" alderen hennes. At de skal se på henne som en tøsete ungjente - og ikke helt se for seg at alt dette startet da hun bare var 13 år. Og det er det jeg tror mange tenker når de forsvarer han også. Det at hun var med på det selv. At hun påvirket og lurte han.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 07:31   #867
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Hun er fortsatt bare 17, og det nærmer seg to år siden saken ble anmeldt. Så jeg kan virkelig ikke tro at juryen går på denne taktikken. Å komme trekkende med en nabokrangel fra hun var 12 år er virkelig lavmål.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 07:33   #868
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Hun er fortsatt bare 17, og det nærmer seg to år siden saken ble anmeldt. Så jeg kan virkelig ikke tro at juryen går på denne taktikken. Å komme trekkende med en nabokrangel fra hun var 12 år er virkelig lavmål.

Nei, det tror (håper) ikke jeg heller. Men jeg ser liksom for meg at det er litt av taktikken likevel. Jeg har iallefall inntrykk av at en del idioter rundt omkring går på den.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 07:41   #869
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.650
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg blir fysisk kvalm av denne saken og alle idiotene som får lov til å uttale seg, og fortsette å tråkke på jenta.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 07:45   #870
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.664
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Men nå er det jo sånn at uansett hvor tøsete og "med på det" hun kunne ha vært, så er det forbudt for en voksen mann å ha sex med en trettenåring. Derfor skjønner jeg ikke den strategien. En innrømmelse av et kjærlighetsforhold med benektelse av sex hadde harmonert mer med de faktiske forhold. Men for all del, la dem kjøre på.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 09:26   #871
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.329
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg tror strategien er i denne gata her:
- Snill mann tar seg av stakkars jente
- Stakkars jente har det ikke så bra hjemme, og tar ut dette ved tøsete adferd, veldig eksplisitt språk og mye manipulering for å få ting som hun vil
- Snill mann vil gjerne "bonde" med stakkars jente, og prøver å henge med på hennes tøsete språk og griseprat - som hun innleder og holder i gang, mens han spiller med
- Jente forelsker seg i snill mann, kaller ham kjæreste osv., snill mann spiller med for at jenta skal føle at noen ser henne og er glad i henne
- Jente får kjæreste og begynner å henge med ham, lyve for foreldrene sine og generelt drive utagerende adferd. Snill mann prøver å hanke henne inn og få henne med på oppbyggelige aktiviteter, som tur med statsministeren, jente nekter og henger med kjæreste i stedet, snill mann blir streng, manipulerende jente hevner seg ved å utnytte tidligere nevnt griseprat til å anmelde snill mann for overgrep som aldri har skjedd.

Sånn ca.

Og det finnes jo faktisk ikke BEVISER som viser at det ikke er sånn omtrent dette som har skjedd. Selv om det er aldri så søkt og usannsynlig. Så det ER faktisk ord mot ord. Så jeg håper aktor veldig grundig viser mannens lave troverdighet ved å metodisk gå gjennom løgn for løgn han har kommet med.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 09:33   #872
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Men nå er det jo sånn at uansett hvor tøsete og "med på det" hun kunne ha vært, så er det forbudt for en voksen mann å ha sex med en trettenåring. Derfor skjønner jeg ikke den strategien. En innrømmelse av et kjærlighetsforhold med benektelse av sex hadde harmonert mer med de faktiske forhold. Men for all del, la dem kjøre på.

Poenget (for forsvaret) er vel at det ikke er beviser for sex.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 09:33   #873
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.329
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Poenget (for forsvaret) er vel at det ikke er beviser for sex.

Hvorfor klarer alltid folk å si det samme som meg på en brøkdel av plassen?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 09:36   #874
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.914
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor klarer alltid folk å si det samme som meg på en brøkdel av plassen?

Du er dame. Du bruker alltid så jævla mange ord. :naturlig forklaring:





(Jeg tøyser altså. Bare så det er sagt.)

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 09:37   #875
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.329
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 09:52   #876
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.715
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg får vondt helt innerst inne hjerterota mi av å lese om dette. Det er skremmende å se hva folk faktisk får til å fremheve her - og det aller verste er jo at de nok opplever det som sant og relevant i denne saken.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 10:09   #877
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Jeg prøver å se for meg en situasjon der mannen min fartet rundt med en 13-åring f.eks et vennepars barn. De sover over på hotell- på samme rom og jeg har en ledende stilling innen omsorg i kommunen. Dette bildet var utopisk allerede da jeg skrev 13 år.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 10:25   #878
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Og nå kommer ordførerbroren (som bare har lest bruddstykker av Skypeloggene, og mener det var jenta som begynte) og hinter om at han har sett jenta bruke Øygards telefon. Og antyder antagelig at hun har skrevet alle de tusenvis av meldingene til seg selv. Jeg har ikke ord.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 10:28   #879
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

Han er ordfører han også.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 15-05-13, 10:32   #880
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.215
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)

I know.

Filifjonka er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no