Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-11, 18:50   #841
Kohana
Nybegynner

Kohana sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østfold
Kohana er litt kul
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Jeg holder på med en tunika str. 2 år i 2 tråds merinoull etter oppskrift fra Nøstebarn.

Kohana er ikke aktiv  
Gammel 30-04-11, 19:09   #842
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg er igang med denne vakre lille saken i en nydelig rosa, med mosegrønne blonder, og de vakreste knapper til (knapper istedetfor sløyfer).

Lekker! Har du lyst til å dele hvor oppskriften finnes?

Jeg ble ferdig med en rillestrikket jakke fra Nøstebarn i går, strikket i Duett fra Sandnes. Den er i str 6 mnd, og skal overrekkes en venninne som snart har termin. Veldig grei og enkel oppskrift, så jeg tenkte jeg skulle lage en til Lillebror også.

Gammel 30-04-11, 20:21   #843
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Lekker! Har du lyst til å dele hvor oppskriften finnes?

Jeg ble ferdig med en rillestrikket jakke fra Nøstebarn i går, strikket i Duett fra Sandnes. Den er i str 6 mnd, og skal overrekkes en venninne som snart har termin. Veldig grei og enkel oppskrift, så jeg tenkte jeg skulle lage en til Lillebror også.

Får ikke linket fra iphone men oppskriften heter victoria, på ravelry

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 30-04-11, 21:26   #844
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da finner jeg den, tusen takk!

Gammel 01-05-11, 17:28   #845
MoV
Aktiv

Medlem siden: Feb 2011
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

"Bunadstakk" til minsten. Smekke og belte og forkle fra i fjor kan brukes

MoV er ikke aktiv  
Gammel 01-05-11, 17:29   #846
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

heldress i nøstebarngarn til tantejenta som kommer i sommer.

Gammel 03-05-11, 15:30   #847
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ferdig strikket mariustunika, så nå er det en kvikklunsjlue på pinnene som skal gies bort til lørdag til ei jente på ni år som ønsker seg slik lue.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 03-05-11, 15:33   #848
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Pannebånd av restgarn. Plutselig måtte de små ha noe annet enn lue, og alt av pannebånd var helt borte. Men det er jo fint å rydde litt i restlageret, da.

Gammel 03-05-11, 15:58   #849
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat nå holder jeg på med et tovet babyteppe fra Sandnesgarn.

Jeg har nesten ferdigstilt et, til ei kollega som skal ha baby, og så lager jeg et til, til svigerinna mi som venter barn nr 6 i august. Jeg har brukt/bruker andre farger.

Har ikke fått tovet det som er ferdig ennå, så jeg er spent på hvordan det blir helt til slutt.

Gammel 03-05-11, 20:07   #850
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ferdig med genseren som skulle gi meg grønt mens jeg ventet på våren... kombinasjonen tidlig vår og langsom strikking gjorde at det skar seg, men det kommer en vår til neste år også.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 03-05-11, 20:14   #851
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Akkurat nå holder jeg på med et tovet babyteppe fra Sandnesgarn.

Jeg har nesten ferdigstilt et, til ei kollega som skal ha baby, og så lager jeg et til, til svigerinna mi som venter barn nr 6 i august. Jeg har brukt/bruker andre farger.

Har ikke fått tovet det som er ferdig ennå, så jeg er spent på hvordan det blir helt til slutt.

De er sååå fine. Ikke gjør som meg. Jeg tovet for hardt og ødela teppet jeg hadde strikket så lenge på. Endte opp som pynteteppe på vogna, ikke noe fint og mykt babyteppe.

Gammel 03-05-11, 20:20   #852
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa - hvor mange grader tovet du på da? :livredd for å ødelegge:

Gammel 03-05-11, 20:23   #853
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Ferdig med genseren som skulle gi meg grønt mens jeg ventet på våren... kombinasjonen tidlig vår og langsom strikking gjorde at det skar seg, men det kommer en vår til neste år også.

Den var skikkelig fin, allium!

Gammel 03-05-11, 20:54   #854
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Mener jeg tovet det på 60 med en god del grønnsåpe Utålmodig sjel og DA veldig uerfaren med toving.

Nå hadde jeg valgt å tove på 40 med en liten skje grønnsåpe og muligens en klut eller to.

Gammel 03-05-11, 21:14   #855
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Takk for tips, Snuppa - da tror jeg at jeg holder meg på 40° ja.

Gammel 04-05-11, 11:08   #856
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Er det bare jeg som får strikketørke når sola kommer frem?

Eller muligens fordi jeg har to sånne "nøstebarntepper" på planen og et av dem er jeg drittsur for, det er ne økt til Mikro, IGJEN, fordi hun spydde tran på sitt og jeg får ikke ut lukta! Det andre er fordi jeg skal bli tante igjen, så det er kos. Om jeg da bare hædde fått Mail fra 123knit med nytt passord siden jeg har glemt det, og den der få-nytt-passord-funksjonen ikke funker og jeg ville ha bestilt garn for et par uker siden... Eller før påske...

Gammel 04-05-11, 11:42   #857
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg har også litt strikketørke, Malama. Håper jeg får inspirasjonen tilbake, er en del jeg har tenkt å strikke til knøttet, og mistenker at jeg har mer tid til det nå enn om et par måneders tid.

Gammel 04-05-11, 13:28   #858
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da er lunsj strikket og luen begynner å ta form;-)

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 14:17   #859
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er igang med flere prosjekter på en gang, visst
Dette skal bli hettegenser til lillegutt, med petrolblå kant rundt, og dinosaurknapper.

Garnet er farget opp spes til meg, basert på et sokkegarn jeg likte så godt fargene på (brunfargen er mørkere irl)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg jakke til magnus.jpg (41,5 KB, 266 visninger)
m^2 er ikke aktiv  
Gammel 04-05-11, 14:31   #860
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Åh, fine farger m^2!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.