Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-21, 15:41   #841
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Hjelp, jeg driver og pakker inn nå, også har jeg lagt noen gaver ett lurt sted blant annet til min hemmelig nissevenn. Hører på julemusikk.

Gammel 15-12-21, 16:40   #842
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Mannen har akkurat kjørt av gårde med alle julegavene som skal sendes, for en lettelse! Nå mangler vi litt til svigerinne med mann og noe småplukk til ungene, men det er ikke hastverk. Har også litt gaver jeg må grave frem, håper jeg finner alle...

Gammel 15-12-21, 17:49   #843
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nå kom pinnekjøttet fra Idsøe på døren. Om en stund kommer det en og henter en seng. Det lokale senteret stenger kl 22 i dag, så jeg tar turen bort i kveld og får unna noe mer.

Gammel 15-12-21, 18:05   #844
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har begynt å innse at de siste julekortene snart må av gårde. Så nå har jeg satt meg ned med The happiest season og en bunke med kort mens mannen lager middag.

I morgen skal jeg benytte meg av hjemmekontor og fleksitid og avspasere midt på dagen for å kjøre masse ærender.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 15-12-21, 18:06   #845
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Tatt meg fri på fredag. Da skal det bli jul her og.

Gammel 15-12-21, 18:06   #846
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hjelp, jeg driver og pakker inn nå, også har jeg lagt noen gaver ett lurt sted blant annet til min hemmelig nissevenn. Hører på julemusikk.

Jeg fant jeg fant!

Gammel 15-12-21, 19:58   #847
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Idag irriterer jeg meg over Kristiania Magiske Tivoli Teater. Vi har sett 4 episoder sammenhengende nå, og det er så utrolig mye teit som skjer. Tipper det blir denne ene gangen vi ser denne kalenderen.

Gammel 15-12-21, 20:07   #848
millact

millact sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Idag irriterer jeg meg over Kristiania Magiske Tivoli Teater. Vi har sett 4 episoder sammenhengende nå, og det er så utrolig mye teit som skjer. Tipper det blir denne ene gangen vi ser denne kalenderen.

Vi elsker den alle tre.

Gammel 15-12-21, 20:31   #849
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Vi liker Kristiania Magiske Tivoli Teater, men jeg syns det er litt vel mye elendighet og lurer veldig på hva slags elendighet som vil ramme hun Erle til slutt.

Gammel 15-12-21, 20:33   #850
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Nå blir det jo litt forandring i planene på julaften, noe som faktisk gjør at det blir mindre arbeid på meg.

Broren og kona hans kommer, og bror har tinget å lage kalkun, potetstappe, saus, riskrem og sikkert enda en dessert.
Så det ble plutselig veldig enkelt for meg, jeg skal stille med grønnsaker og waldorf, haha.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 15-12-21, 20:34   #851
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi elsker den alle tre.

Det gjør vi også.

Gammel 15-12-21, 20:55   #852
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Her syntes vi bare det er helt utrolig at absolutt alle tror på/går på det Erle sier....
Dette går inn under dårligste julekalender ever, er jo heller ikke snev sv julestemning.
Selv nissene I bingen/på låven/over skog og hei/jul i blodfjell har mer, og det sier vel alt! Ja, vi har sett alt det flere ganger.

Sist redigert av Millen : 15-12-21 kl 23:59.
Millen er ikke aktiv  
Gammel 15-12-21, 23:18   #853
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Kiden syntes det var en dårlig Oliver Twist med dårlige skuespillerprestasjoner (skjønt kiden var tilgivende overfor barna, og forventet mer av de voksne ). Vi konsentrerer oss om Nissene i bingen i år. Sier sitt om vår gjeng, antar jeg….

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 16-12-21, 07:47   #854
kamp
ASD

Medlem siden: Mar 2010
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Noen små barn har problemer med å forklare barn at det er EN bit i adventskalender per i dag.

Hunden min har ikke fått adventskalender før men så fikk vixi av nabo hunden.

Vel, det funker veldig dårlig å forklare henne det også..

Hun lukter det jo…

Gammel 16-12-21, 12:42   #855
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Da slo jeg og broren oss sammen, også kjøpte vi en pakke med mat, godis og drikke på amazon.es, som blir levert hos mamma og pappa på lillejulaften. Så fikk vi løst hvordan i alle dager få julegaver nedover til de, når broren ikke reiste som planlagt.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 16-12-21, 13:03   #856
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Vi liker Kristiania Magiske Tivoli Teater, men jeg syns det er litt vel mye elendighet og lurer veldig på hva slags elendighet som vil ramme hun Erle til slutt.

Vi liker den også godt, og jeg gleder meg stort over hva slags skjebne Erle har i vente. :gnir meg i hendene:

Marla Singer er ikke aktiv  
Gammel 16-12-21, 13:07   #857
Marla Singer

Marla Singer sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her er vi syke hele tiden, men tenker følgende (i tillegg til Erles hevn):

* Må finne ut et system for hvilke få, utvalgte som skal få julekort neste år, siden jeg brukte halve lønna på porto i dag ()
* Må finne ut en måte å lage en MYE billigere julekalender på til neste år ()
* Blir stressa over de som snakker om gleden de små har over forvandlingen til JUL fra 23. til 24. siden vi ikke har den inne, men det hadde jeg jo da jeg var liten, og det MÅ JEG KANSKJE BARE FÅ PÅ PLASS! ()

Marla Singer er ikke aktiv  
Gammel 16-12-21, 13:08   #858
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ferdig med å handle gaver. Venter fremdeles på noe som er på vei i posten, men alt er bestilt og kjøpt. Det var deilig.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 16-12-21, 13:33   #859
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet og skjønner at det bare er skuespill altså, men humrer litt over at Erle i Kristianias og Steven i Bingen er et par sånn på ekte. (Jada, så neida, jeg har ikke så mye å bruke hjernen på om dagen kan man si.)

---

Har ellers kommet frem til at det meste av baking skal utgå, det samme med innkjøp av allverdens fantastiske pålegg. Det blir vi fire i jula og de jeg bor sammen med er ikke så veldig eventyrlystne på matfronten. Da ender det opp med at jeg trykker i meg alle kakene, en halv side røkelaks, tre glass sursild, julesylte, roastbiff (med remulade) og i tillegg alt det andre som alle vil ha. Det går bare ikke. Det blir jo uansett rikelig nok av god mat, og sild og røkelaks får jeg sørge for å spise de dagene vi er hos foreldrene mine.

Gammel 16-12-21, 13:37   #860
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Har ellers kommet frem til at det meste av baking skal utgå, det samme med innkjøp av allverdens fantastiske pålegg. Det blir vi fire i jula og de jeg bor sammen med er ikke så veldig eventyrlystne på matfronten. Da ender det opp med at jeg trykker i meg alle kakene, en halv side røkelaks, tre glass sursild, julesylte, roastbiff (med remulade) og i tillegg alt det andre som alle vil ha. Det går bare ikke. Det blir jo uansett rikelig nok av god mat, og sild og røkelaks får jeg sørge for å spise de dagene vi er hos foreldrene mine.

HAHAHA - I KNOW!!

Charlie er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.