Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå III

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-06-12, 11:57   #841
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå III

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvilket garn strikker du i? Jeg har strikket flere sokker av Cookie A og de blir uten unntak ganske store, selv på pinne 2... jeg lurer på om jeg velge sånn ultratynt sokkegarn jeg altså.

Jeg bruker wollmeise og pinne 2,5 eller 3, men tar da den minste eller nestminste størrelsen. Og da blir de ganske fine.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 11-06-12, 13:47   #842
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg bruker wollmeise og pinne 2,5 eller 3, men tar da den minste eller nestminste størrelsen. Og da blir de ganske fine.

Wollmeise altså, hm. Jeg har hatt litt negative erfaringer med wollmeise, men har ikke prøvd på cookie A-sokker. Kanskje jeg skal prøve det

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 11-06-12, 13:53   #843
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruk pinne 2,5, og for all del ikke 100 % ull, så blir det fint.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 12-06-12, 10:28   #844
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Jeg strikker Oslo-anorakken, fra Pickles. Samme som under, bare med knall grønn i stedet for brun.

Den blir visst uten hette. Jeg VET jo jeg bør sjekke når ting er for stille, men det var så deilig å drikke kaffe i fred. Da jeg gikk inn i stua, hadde Punktum KLIPPET I STYKKER ET HESPE. Buhuuuu.

Gammel 12-06-12, 10:29   #845
Carrie
-

Carrie sin avatar

Hvor: Akershus
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Så mye fint dere strikker.

Jeg har flere prosjekt gående, men strikker mest på dette for tiden. Det blir så fint.

Carrie er ikke aktiv  
Gammel 12-06-12, 11:09   #846
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker du Lace, Carrie? Hvilken farge? Jeg lurer litt på å begynne på det sjalet etter at jeg er ferdig med de andre prosjektene mine - har ett nøste mint og ett nøste mørkeblå liggende.

Gammel 12-06-12, 12:20   #847
Carrie
-

Carrie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Bruker du Lace, Carrie? Hvilken farge? Jeg lurer litt på å begynne på det sjalet etter at jeg er ferdig med de andre prosjektene mine - har ett nøste mint og ett nøste mørkeblå liggende.

Ja, Lace. I lys grå/grønn.

Kan ta bilder i kveld.
Var ikke så godt å strikke med til å begynne med, men så kjøpte jeg meg en rundpinne med spissere tupper. Nå går det mye enklere.

Carrie er ikke aktiv  
Gammel 15-06-12, 21:31   #848
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Strikket ferdig forstykket på genseren til meg selv.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 15-06-12, 21:52   #849
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg småstrikker litt på bestilling for tida, det går i Bella's mittens, Bella lue, ugleskjerf og baskerlue.

Neste prosjekt blir "Tender", designet av Kim Hargreaves. Tenker en jeansfarget i Kid Silk Haze.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 16-06-12, 12:46   #850
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette må bli neste års karnevalkostyme for snuppa tror jeg.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 16-06-12, 14:55   #851
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Den blir visst uten hette. Jeg VET jo jeg bør sjekke når ting er for stille, men det var så deilig å drikke kaffe i fred. Da jeg gikk inn i stua, hadde Punktum KLIPPET I STYKKER ET HESPE. Buhuuuu.

Åh. Den kjente jeg langt inn i margen!

Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 16-06-12, 16:31   #852
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har kjøpt inn garn for hekle denne, skal bruke Lerke fra Dalegarn (50/50 ull bomull).

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv  
Gammel 17-06-12, 18:43   #853
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg holder på med litt forskjellig.
Strikker ferdig en AAfk (fotball)genser str. 10 år for en venninne.
Votter i 40-årsgave til ei venninne. Disse.
Har akkurat begynt på Umaro, teppe som skal bli bryllupsgave i august.

Gammel 17-06-12, 19:02   #854
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Denne modellern her som genser til meg

I off white, beige og brun.

Snart ferdig med genseren og i går kjøpte jeg jaggu garn til jakke og. Den blir i lys grått, mørk grått og petrol. Halv pris p garn er supert! Snart har de visst 70% og.

Jeg klarer jakke når jeg klarer genser?!

Gammel 18-06-12, 01:39   #855
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har akkurrat begynt på denne halsen etter å ha strikket to melkers-jakker

Den skal altså surres to ganger rundt halsen - hvor bred bør den være da?

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 18-06-12, 22:06   #856
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg hekler babyteppe:

Hvor stort bør det være, tro?

Gammel 18-06-12, 22:14   #857
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg har begynt på et par Bella Mittens.

Men jeg aner ikke strikkefasthet på dette garnet, så det blir spennende å se. Mistenker garnet for å være litt tykkere enn oppskriften.

Er i Riga og har vært i en aldeles deilig butikk. Garnet jeg kjøpte sto på toppen av noen hyller i svære nøster, og de lagde to hesper på 150 gram hver til meg.

Håper de holder til tre par Bella Mittens (strikker de litt kortere enn oppskrifta, så det bør holde håper jeg)

I tillegg hadde de masse håndlagde saker i samme type ull. Jeg kjøpte til meg selv votter og skjerf. I en slags hekling som ingen helt visste hvordan man gjorde, bortsett fra hun dama som lagde dem. Hun hadde lært det av sin mor. 400 kroner for skjerf og votter. Det synes jeg ikke var så verst altså.

Her er et bilde hvor en ser mønsteret. Noen som har sett noen sånt før? Det lages med heklekrok mener jeg dama sa.

Butikken heter Hobbywool om noen skal til Riga en gang. De hadde ikke kjempestort utvalg i garn, men likte godt det garnet de hadde.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg skjerf.jpg (32,6 KB, 280 visninger)
Gammel 18-06-12, 23:20   #858
Carrie
-

Carrie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg hekler babyteppe:

Hvor stort bør det være, tro?

Wow - Vi hekler samme lapper og har lik sofa. Kanskje du hjelper meg med et par lapper...

Carrie er ikke aktiv  
Gammel 19-06-12, 11:28   #859
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

mkj; jeg synes det ser ut som Daisystrikk?

Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 19-06-12, 22:10   #860
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrie, her.

Wow - Vi hekler samme lapper og har lik sofa. Kanskje du hjelper meg med et par lapper...

Kanskje heller omvendt - jeg må være ferdig om 1,5 uke og har bare disse 9 lappene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.