Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hobby-skrytetråd IV

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-12, 14:38   #841
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hobby-skrytetråd IV

Jeg hadde nok en gang klart å glemme hvor inderlig jeg hater å strikke med silke. Nå husker jeg det nok en stund igjen. Heldigvis er resultatet verdt det:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 11-03-12, 15:26   #842
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

allium- det var skikkelig fint

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 11-03-12, 15:29   #843
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

allium, knallflott!

amylin er ikke aktiv  
Gammel 11-03-12, 21:33   #844
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Strikkeveske til meg:

Gammel 15-03-12, 10:21   #845
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et nytt smykkerush, og av og til skulle jeg ønske smykkene kunne bæres på denne måten:

Er det ikke utrolig fint med en sånn bunt med farger og fjas?? Bunten består av tre klokker og et halskjede. Klokkene har fått et slags skogstema - jeg har kjøpt de fineste plastbladene og -blomstene.

Smykket har forøvrig skogstema det også, uhu. Veldig fornøyd - kuleste retrougla, og fargene ble akkurat passe uglete.

Gammel 15-03-12, 14:57   #846
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Åh, de var fiine!

Gammel 16-03-12, 14:39   #847
mina
Strikker

mina sin avatar

Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Jeg har strikka skjerf/sjal i 40-årsgave til ei venninne.

Det er et Dropsmønster, jeg har strikka det en rapport smalere enn i oppskrifta. Garnet er Drops Lace, naturfarget. Det inneholder alpakka og silke, og det er mjukt og lett.
Skjerfet er ca 2 meter langt og 30 cm bredt.

Gammel 16-03-12, 15:21   #848
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Så fint skjerf!

Gammel 16-03-12, 23:11   #849
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Fikk oppskrift på russesokker for ikke så lenge siden, og her er første par ferdig. Er godt i gang med et par til mannen også nå.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC_3226.jpg (47,6 KB, 21 visninger)
Filtype: jpg DSC_3227.jpg (62,4 KB, 12 visninger)
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 18-03-12, 12:01   #850
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

For et nydelig skjerf, og så russesokker
Hvor fikk du tak i oppskriften til de ?

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 21-03-12, 15:25   #851
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikket en liten finkjole etter oppskrift fra Pickles. Veldig fin, men desverre akk så liten. Jeg VET jeg strikker stramt, så jeg burde ha gått opp på pinnestørrelsen. Str. 3-4 ble mer som str. 2 gitt. Men jeg var litt ivrig etter å få brukt det aldeles fantastiske garnet. Silke og kashmir, det rant gjennom fingrene.

Desverre [COLOR=rgb(34, 34, 34)][FONT=verdana,geneva,lucida,'lucida grande',arial,helvetica,sans-serif]har [/font][/color]garnet gått ut av sortimentet, ellers hadde jeg strikket en ny (og større). Men jeg har et nøste igjen, så når denne virkelig har blitt alt for bitte liten, får jeg se om jeg orker å rekke opp og strikke ny.

Gammel 21-03-12, 15:29   #852
Sure Eplet
tradisjonell figur

Sure Eplet sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Blogginnlegg: 65
Sure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smartSure Eplet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Steike fin kjole, LilleRosin!

Gammel 21-03-12, 15:33   #853
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Standard

Gensere til Even og like luer til meg og Even:

Gammel 23-03-12, 15:38   #854
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Våren er her, og vi har gjort gjesterommene klare. Fuglehusene er kjøpt hos Søstrene Grene, og ungene har malt dem. Er de ikke fine!

Gammel 23-03-12, 15:59   #855
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Kule!

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 23-03-12, 20:41   #856
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Ferdig med en genser i str 4 år. La opp masker etter nøstebarngenseren, men strikket resten etter hodet.
2 tråds merino.

Gammel 24-03-12, 15:08   #857
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Den var fin Snuppa!

Gammel 24-03-12, 15:50   #858
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

Standard

Kule fuglehus, Rosinen, og kjempefin genser, Snuppa

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 24-03-12, 16:03   #859
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Tusen takk

I går kveld strikket jeg denne halsen. Fort gjort, enkel oppskrift, men akk så søt.
Merino Extra Fine på pinne 3.5. Går med kanskje 30 gram...

Halsen kan lukkes med knapp, knytes sammen, eller trekke ene enden gjennom et av hullene.

Oppskriften fant jeg her.

Gammel 24-03-12, 19:02   #860
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Så mye fint dere har laget!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.