Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-10, 12:30   #841
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: 2 kokte egg
Lunsj: 1,5 vaffel laget av 2 egg, 2 ss rømme og 1,5 dl soyaflokker. På hadde jeg litt rømme og bringebærsyltetøy uten tilsatt sukker.
Mellom: Spiste resten av den siste vaffelen.

Middag? Skal på jobb, så det blir antakelig biffstrimler med et eller annet grønt.

Kvelds?

 
Gammel 20-05-10, 12:47   #842
Halkatla
Fullverdig medlem
 
Halkatla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 82
Halkatla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost:
Nøtte- og frøblanding med Kesam iblandet litt Fun-saft.
Lunsj:
Ost- og skinkesalat

__________________
Det er farlig å lese bøker om helse, man kan dø av en trykkfeil...
Halkatla er ikke aktiv  
Gammel 20-05-10, 12:50   #843
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Nannahknekkebrød med makrell i tomat

Lunsj: Havregrynsgrøt med solsikke og sesamfrø søtet med stevia

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 20-05-10, 12:52   #844
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Frokost: Nannahknekkebrød med makrell i tomat

Lunsj: Havregrynsgrøt med solsikke og sesamfrø søtet med stevia

Stevia - funker det?

 
Gammel 20-05-10, 12:53   #845
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Funker- som i at det blir søtt ? Ja det gjør det. Jeg har kjøpt en sort med fransk vanilje i, og i grøt passer den veldig godt.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 21-05-10, 10:19   #846
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Gårsdagens lavkarbodag ble avlyst ved middagstid. Var i selskap og spiste pizza og kake og drakk brus, toppet det med kake når jeg kom hjem, siden jeg var så godt i gang. Ja ja, ny dag og nye muligheter.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv  
Gammel 21-05-10, 22:31   #847
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?



Startet godt med et kokt egg.
Lunsj var en karbosnill salat med egg, ost og skinke.
Men sååå var det slutt.

Middag: Cheeseburger med pommes frites OG is til dessert. Du verden det var godt!! BurgerKing er ikke akkurat det mest helsefrembringende jeg vet om, men det smakte perfekt i dag.

FERIE

 
Gammel 22-05-10, 02:37   #848
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.442
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Kjøttrester fra middagen i går, en South Beach bar
Tidlig lunch (etter trening): CC-lapper med rørte blåbær med Stevia
Og så spiste jeg noe mellom her som jeg har glemt bort, litt amerikanske blåbær og ...
Middag: T-Bone steak med salat
Kvelds: CC, philadelphiaost, blåbær og bananer

Pelen er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 16:47   #849
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Er splenda lov å bruker når man er på lavkarbo?

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 16:51   #850
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Honda- ja

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 16:53   #851
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Honda- ja

Flott, for det er en av de "sukkerne" uten om druesukker turbo tåler (han har fruktose ting :/)

Takk for svar

Mandag er lavkarbo start og driver og forbereder meg stor

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 16:59   #852
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Lykke til

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 25-05-10, 17:04   #853
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Lykke til

Takktakk.

Er bare middags tingene som kan skli ut.
Jobber litt rare skift men må bare bli flinkere å lage til middag dagen før når jeg eks er ferdig kl 16. Mann er og ferdig på jobb kl 16. Og da holder turbo på å dø av sult
De dagene jeg jobber 16- 24 så sprier jeg på jobb og der har vi en del som jeg kan lage som ikke er fy

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv  
Gammel 29-05-10, 12:59   #854
Halkatla
Fullverdig medlem
 
Halkatla sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 82
Halkatla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Frøknekkebrød med masse smør og skikkelig peanøttsmør (fra helsekost, inneholder kun peanøtter og salt)
Lunsj: Naturell yogurt med funsaft og frøblanding

__________________
Det er farlig å lese bøker om helse, man kan dø av en trykkfeil...
Halkatla er ikke aktiv  
Gammel 31-05-10, 10:08   #855
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.795
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

for 1,5 år siden eller så var jeg på ketolyse. Da laget jeg noen nydelige rundstykker/muffins som jeg ofte brukte som brød. Jeg lette rundt på LK etter oppskrift i dag, men fant de ikke. Klarer ikke å huske hva de het heller, men det var i alle fall smøreost i dem. Noen som vet hva jeg tenker på?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv  
Gammel 02-06-10, 21:12   #856
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Hmm, enten Oopsies eller disse? Oopsies kan varieres i det uendelige. Jeg er glad i den søte varianten fylt med krem og bær, minner veldig om vannbakkels.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 10:16   #857
Mayamor
Fullverdig medlem
 
Mayamor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 48
Mayamor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Vi skal legge om kosten vår til Lavkarbo og jeg lurer på om det går ann å spise frukt? Ser at dere spiser mye kjøtt og grønsaker + bær og nøtter. men hva med frukt? Er det helt forbudt eller kan man spise litt?

Og hva erstatter dere hvetemel med om dere skal lage vafler eller pannekaker osv?

__________________
Gutt~September 2000 Jente~Februar 2002 Gutt~Mars 2006

Sist redigert av Mayamor : 09-06-10 kl 10:25.
Mayamor er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 13:51   #858
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.870
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg har spist havregrøt kokt på vann til frokost og omelett med grønn salat til lunsj. Da har jeg forstått, sant?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 14:50   #859
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Blondie- ser bra ut, men enda bedre om du har litt CC, og/eller litt frø og nøtter/mandler i havergrøten for å få mer proteiner.

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 09-06-10, 15:49   #860
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Mayamor, her.

Vi skal legge om kosten vår til Lavkarbo og jeg lurer på om det går ann å spise frukt? Ser at dere spiser mye kjøtt og grønsaker + bær og nøtter. men hva med frukt? Er det helt forbudt eller kan man spise litt?

Og hva erstatter dere hvetemel med om dere skal lage vafler eller pannekaker osv?

Det er litt vanskelig å svare på siden lavkarbo er et så vidt begrep, det dekker så mye. På Lindberg kan man feks. spise frukt, på Ketolyse kan/bør man ikke det. Tenker du bare å kutte litt ned på karbene sånn generelt? Det er endel karber i frukt, sjekk hvor mye karbo den frukten du liker inneholder. Jeg spiser frukt men prøver å begrense det og holde meg mest til bær. Jeg skal ikke ned i vekt da, det skal mannen min og han holder seg unna frukt. Frukt bør uansett spises sammen med litt nøtter eller lignende siden det ellers gir svingninger i blodsukkeret. Jeg får søtsug av frukt.

Jeg lager pannekaker, brød og vafler og sånt etter oppskrifter her inne fra eller på www.lavkarbo.no.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no