Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-11, 20:06   #821
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Frokost: To skiver hjemmelaget lavkarbobrød med smør, skinke og tomat.
Lunsj: Kyllingsalat (og et enormt stykke sjokoladekake, vel og merke med lite mel i ).
Middag: Svinekoteletter fylt med fetaost, blomkål- og brokkolistuing, tomatsalat.
Kvelds: Aner ikke, kanskje litt nøtter.

Madicken er ikke aktiv  
Gammel 29-09-11, 21:35   #822
Ema
Bør lage seg en tittel selv

Ema sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Frokost: skinkeomelett
Lunch: cc med mandler
Middag: biffstrimler, fløtesaus, blomkålmos, salat
Kvelds: jordbær og fløte

Oi, oi jeg er mett!

Ema er ikke aktiv  
Gammel 10-10-11, 21:35   #823
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Møllerens lavkarbobrød inneholder 12 karbohydrater pr. 100 gram. Jeg baket brødet og fikk et tungt brød, så en skive var hele 40 gram! Ergo ble det for mye karbohydrater for meg, men grei smak og kanskje aller best etter en runde i brødristeren.

For et vanlig stort brød måtte jeg lage to poser sammen, så brødet ble veldig dyrt.

Greit å vite, da kjøper jeg IKKE den pakka!

Amelie er ikke aktiv  
Gammel 10-10-11, 22:15   #824
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Møllerens lavkarbobrød inneholder 12 karbohydrater pr. 100 gram. Jeg baket brødet og fikk et tungt brød, så en skive var hele 40 gram! Ergo ble det for mye karbohydrater for meg, men grei smak og kanskje aller best etter en runde i brødristeren.

For et vanlig stort brød måtte jeg lage to poser sammen, så brødet ble veldig dyrt.

Jeg lagde det i en ildfast form andre gangen, det blir ikke høyt, men det blir bedre stekt. Jeg synes brødet blir altfor rått inni.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 10-10-11, 22:18   #825
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

En rar dag på matfronten i dag. Hadde ribbe til middag i går og har spist ribbe to ganger i dag. Har hatt fløtekokt kål og rosenkål til, samt brun saus laget på lavkarbovis. Ble så glad for at jeg fikk til en svært god saus og nå vet at sausen til jul er reddet!

Gammel 10-10-11, 22:24   #826
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan lager du brunsausen amor?

Mannen min har bakt to slag rundstykker i helgen. Fra den siste hexebergboka. Har smakt på den ene typen, og den var grei nok. Bedre enn de andre forferdelige brødene (f.eks Karins brød) jeg har prøvd meg på. Problemet er at jeg ikke er så begeistret for solsikkefrø. I kveld tenkte jeg at jeg skulle smake på den andre typen rundstykker som ble bakt. *spent*

Gammel 10-10-11, 22:34   #827
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg har laget noen enkle lapper i kveld, ble ganske gode og ikke fuktige.
4 egg
4 ss smeltet smør
bittelitt salt
litt søtt (jeg bruker 50/50 Splenda og Sukrin)
4 ss fløte
4-5 ss kokosmel

Alt blandes og stekes i smør på middels varme.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 10-10-11, 22:36   #828
amor
Den som gir seg...

amor sin avatar

amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Hvordan lager du brunsausen amor?

Jeg brukte stekesky fra ribbestekingen, tilsatte kjøttbuljong og fløte. Lot det koke en god stund. Jevnet med litt johannesbrødkjærnemel som jeg rørte ut i litt stekesky før jeg tilsatte. Tilsatte litt pepper. Ble veldig, veldig bra!

Gammel 10-10-11, 22:36   #829
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for svar amor! Må prøves.

Hørtes godt ut, Benzo. Vi hadde hjemmelaget tomatsuppe med lappene til 4M-klinikken som dessert i dag. En blanding av havremel, cc, egg og smør. Ikke ketosevennlige med andre ord, men ganske gode.

Gammel 10-10-11, 22:39   #830
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Jeg har i grunn gitt opp brødbaking for alt smaker høgg, svampete og ekkelt. Lapper er lettere å få til.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 10-10-11, 22:40   #831
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil anbefale lavkarbobrødet til Funksjonell Mat! Kjempegodt! Men det koster jo en del (59,-) for et ganske lite brød, så jeg bruker det bare i de periodene der jeg ikke gidder å lage noe annet til frokost enn brødskiver. Og brødene fra SDS. De er like dyre, men også gode.

Gammel 10-10-11, 22:43   #832
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Brødet fra FM blir også svampete inni, jeg stekte mitt i 20 min lengre enn tiden som var oppgitt, men like forbannet var det som å klemme på en svamp.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 10-10-11, 22:50   #833
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

De eneste brødene som har funket for meg er mandelbrødet fra SDS og "loffen" fra Carb Zone som jeg kjøper i Sverige. Problemet er at jeg er drittlei begge deler.

Gammel 10-10-11, 22:55   #834
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Mandelbrødet har jeg ikke smakt, kanskje verdt et forsøk.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 10-10-11, 23:02   #835
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Mandelbrødet er ikke svamp. Jeg hater svampebrød.

Gammel 11-10-11, 19:30   #836
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Frokost: omelett av 1 egg, ost og grønnsaker
Lunsj: 2 lapper med salat, ost, paprika og agurk
Middag: hjemmelagde kyllingnuggets og salat

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 12-10-11, 12:08   #837
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Jordbær med fløte og natreen til frokost.... Min absolutte favoritt.
Jeg har tatt ut kyllinglår fra fryseren og vurderer noe med kylling eller kjøttdeig og spaghetti, uten spaghetti til meg og han far.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 13-10-11, 22:31   #838
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Frokost: omelett og chillikreps i aioli
Lunsj: lavkarbo pizza
Middag: Middagspølser med blomkålgrateng

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 14-10-11, 21:13   #839
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: ostesneier med rekesalat
Lunsj: salat, ost, skinke.
Middag: "wok" med lammepølse, løk, hvitløk, sopp, paprika og brokkoli. Dæsj med rømme på toppen.

Señora er ikke aktiv  
Gammel 14-10-11, 22:30   #840
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Frokost: lapper med "lavkarbo" sirup
Lunsj: resten av gårsdagens middag
Middag: to lavkarbo pizzastykker med blandet salat
Kvelds: 1 glass rødvin og bacongull med rømmedip

Benzo er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:39.