Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-10, 16:35   #821
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva leser du nå?

Jeg har nettopp begynt på Øya av Victoria Hislop. Også er jeg nesten ferdig med Taushetens konsekvenser av Linda Olsson.

Den siste uka har jeg også avsluttet Min Kamp 1 av Karl Ove Knausgård og Drømmehjerte av Cecilia Samartin.

Gammel 25-07-10, 20:57   #822
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg skal ikke påstå at den er genialt briljant, altså, og om man liker den eller ikke har sikkert mye med smak og behag å gjøre.

Det krever jeg heller ikke av den, håper jeg sitter med samme inntrykk når jeg engang får kommet meg gjennom den. Mulig jeg ikke var motivert da jeg begynte på den. Leser veldig mye ungdomsbøker i samme sjanger, så kanskje jeg har blitt litt mettet for en stund.

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 21:07   #823
Lilith
Hulder

Lilith sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har kjøpt meg Hotellet på hjørnet av Bitter og Søt, begynner på den i kveld og er spent

-02
-06
Lilith er ikke aktiv  
Gammel 25-07-10, 22:54   #824
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har jeg nettopp startet på Shantaram - herregud for en murstein av ei bok!! Noen som har lest den? Føler jeg blir litt usikker på om jeg orker starte på ei så lang bok med så liten tid til å lese som jeg tross alt har.

http://www.amazon.co.uk/Shantaram-Gr.../dp/0349117543

Gammel 26-07-10, 12:01   #825
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Nå har jeg nettopp startet på Shantaram - herregud for en murstein av ei bok!! Noen som har lest den? Føler jeg blir litt usikker på om jeg orker starte på ei så lang bok med så liten tid til å lese som jeg tross alt har.

Jeg sier: IKKE GJØR DET! Men meningene er delte:

http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=shantaram

http://www.foreldreportalen.no/forum...ight=shantaram

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv  
Gammel 26-07-10, 15:48   #826
Frantzen
Passiv

Standard

Akkurat ferdig med Gåten av Marianne Fredriksson. Ikke noe jeg vil anbefale, igrunnen.
Nå skal jeg lese Guernsey forening for litteratur og potetskrellpai av Mary Ann Schaffer. Aner ingenting om den, men den virker litt artig av det som står på coveret. Spent!

Gammel 26-07-10, 18:36   #827
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Nå i ferien har jeg lest
Historien om Hr Roos av Nesser - leste den på svensk. Synes bøkene var litt 'trege' til å begynne med, men nå gleder jeg meg til å lese bok nummer 4 når jeg kommer hjem.

Nå har jeg lest Senskade av Knut Faldbakken og skal i gang med Totem, som er neste bok i serien.

Gammel 26-07-10, 19:16   #828
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Skinndød av Thomas Enger.

Turte er ikke aktiv  
Gammel 27-07-10, 09:49   #829
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har knauset meg frem til enden av bind 4, så nå må jeg vente til jeg får kjøpt meg Min Kamp 5. Derfor har jeg nå lest Hjemkomsten av Victoria Hislop og har nå nettopp begynt på Hotellet på hjørnet av bitter og søt. Etterpå venter Shantaram, jeg må bare lese den etter å ha fulgt med på debatten mellom elskere og hatere.

Gammel 27-07-10, 11:13   #830
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Etterpå venter Shantaram, jeg må bare lese den etter å ha fulgt med på debatten mellom elskere og hatere.

Jeg likte den veldig godt, og måtte stadig lese deler høyt for min kjære. Han synes det var litt slitsomt i grunnen. (Altså, han kunne jo vært litt blidere når jeg vekket han tre om natta for å lese to-tre setninger liksom...)

Hva synes du om hjemkomsten?

Krem er ikke aktiv  
Gammel 27-07-10, 11:48   #831
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har akkurat begynt på Krysantemum av Rune Christiansen. Gleder meg, det virker som en riktig så fin liten bok.

Gammel 27-07-10, 12:49   #832
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Barneregjeringen begynte jeg på i går, er vel en ungsomsroman det også tror jeg.

Avelonia er ikke aktiv  
Gammel 27-07-10, 12:53   #833
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Lyden av noen som dør - Brynjulf Jung Tjønn

Savn - Karin Alvtegen

Gammel 27-07-10, 13:31   #834
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Jeg likte den veldig godt, og måtte stadig lese deler høyt for min kjære. Han synes det var litt slitsomt i grunnen. (Altså, han kunne jo vært litt blidere når jeg vekket han tre om natta for å lese to-tre setninger liksom...)

Herlig! Så sær han er som blir lei av det, liksom.

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Hva synes du om hjemkomsten?

Jeg likte den veldig godt. Å lese en roman samtidig som det er ispedd litt historie er gull, synes jeg. Inniblant måtte jeg slå opp for å sjekke om hun hadde detaljene riktig og jeg har ikke kunne ta henne på noe. Jeg synes historien var god og gripende.

Gammel 27-07-10, 14:12   #835
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Jeg likte den veldig godt. Å lese en roman samtidig som det er ispedd litt historie er gull, synes jeg. Inniblant måtte jeg slå opp for å sjekke om hun hadde detaljene riktig og jeg har ikke kunne ta henne på noe. Jeg synes historien var god og gripende.

Det høres ut som noe for meg. Da får jeg skrive den opp på lista over bøker jeg skal ha.

Krem er ikke aktiv  
Gammel 28-07-10, 20:18   #836
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært på ferie og lest ferdig Blodleie, de i bokhandleren som sa at den var bedre enn de to første, er ikke jeg enig. Helt grei.
Så har jeg lest Drageløperen og Tusen strålende soler.
Nå skal jeg begynne på Hjemkomsten.

Gammel 28-07-10, 20:32   #837
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Jeg er skeptisk til Blodleie, men skal lese den. Jeg synes den første var veldig bra, litt mer skeptisk når det ble litt overnaturlig i bok nummer to. Er det ikke sånn at det blir enda mer av sånt (som jeg hater) i Blodleie?

Gammel 28-07-10, 20:48   #838
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Det er litt, men ikke for mye.
Jeg syns både nr en og to var bra og ventet i spenning på denne.

Gammel 28-07-10, 21:03   #839
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er skeptisk til Blodleie, men skal lese den. Jeg synes den første var veldig bra, litt mer skeptisk når det ble litt overnaturlig i bok nummer to. Er det ikke sånn at det blir enda mer av sånt (som jeg hater) i Blodleie?

Det synes jeg i grunnen ikke. (Når det er sagt, må jeg likevel tilføye at jeg likte den boka dårligst av de tre. )

Bluen er ikke aktiv  
Gammel 28-07-10, 22:04   #840
kiddo
På flyttefot.

kiddo sin avatar

Hvor: Oslo
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Akkurat lest ferdig The Carrie Diaries av Candace Bushnell, søt og småmorsom, og Midtvinterblot av Mons Kallentoft, bra skrevet og litt uhyggelig. Nå har jeg startet på Committed av Elizabeth Gilbert for andre gang, mens jeg venter på å få Blodleie på svensk i posten. Da kommer også I Think I love you av Allison Pearson. Og så tenkte jeg å kjøpe de tre andre bøkene til Kallentoft i Sverige i morgen

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:58.