Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-24, 16:14   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Har dere funnet et nytt sted nå?

Ja, fant en annen leilighet, til og med enda nærmere jentungens blokk, på veien fra henne til treningshallen faktisk. Men den koster over dobbelt så mye som den opprinnelige, så det ble en del dyrere enn vi hadde tenkt. Men vi ble enige om at det er verdt det, for å bo i nærheten. Særlig når hun fortsatt ikke er helt frisk, så det er begrenset hvor mye hun orker (kyssesjuka - et gruff i seg selv).

Gammel 04-10-24, 12:04   #2
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Hurtigtasten Ctrl + W (for å lukke faner) virker ikke. Tastene virker hver for seg, men ikke sammen. Jeg bruker "alltid" hurtigtaster, så dette er et voldsomt irritasjonsmoment!

Tre timer har jeg brukt på dette! Nå skulle jeg til å beskrive alle de forskjellige tingene jeg har prøvd (inkludert ørten restarter, søk på nett hvor jeg fant noen som hadde funnet løsning, men hvor dette ikke funka for meg, samt langvarig prat med ChatGPT), men for sikkerhets skyld, så testet jeg et annet tastatur. Det virket.

Så nå kan jeg ikke engang gruffe over dette? IGJEN!

Vent - det kan jeg. Jeg kan gruffe over at det var favoritt-tastaturet som hadde tull med seg.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 04-10-24, 16:20   #3
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og tenk så flaks at de fant vegglusa før dere kom og ikke etter!

Gammel 04-10-24, 18:03   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja DET er helt sikkert.

Gammel 04-10-24, 19:40   #5
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Lever opp til nicket ditt, si.

Gammel 04-10-24, 17:13   #6
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

I dag så gruffer jeg og er frustrert, sint og lei meg på andres vegne.

Gammel 05-10-24, 00:01   #7
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

At jobben min har fått ødelagt arbeidsmiljøet på bare noen få måneder, nå råder det en fryktkultur isteden.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 05-10-24, 01:32   #8
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Oi Chablis. Det høres langt fra okay ut. Ny ansatt som ikke klarer å te seg fornuftig?

Strå er ikke aktiv  
Gammel 05-10-24, 10:21   #9
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Oi Chablis. Det høres langt fra okay ut. Ny ansatt som ikke klarer å te seg fornuftig?

Ny sjef.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 05-10-24, 12:22   #10
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har tenkt ofte på hvor viktig sjefen er. Håper min nåværende aldri slutter. Klem til dere som har en møkka-sjef.

banana er ikke aktiv  
Gammel 06-10-24, 01:22   #11
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble oppringt av en ansatt på Mutter'n sin nye bolig. Mutter'n har hatt en hendelse. Det ser ut til å gå greit, men med den halsen og feberen jeg fortsatt hadde da, så ville den ansatte at jeg helst ikke besøker før i morgen. Av hensyn til de andre som bor der. Jeg skjønner hvilken vei det går. Jeg bare ønsker at hun skal ha de så bra som mulig så lenge som mulig. Og jeg skulle ønske at Helten var hjemme nå. Han kommer på tirsdag.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 10-10-24, 10:32   #12
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

På søndag bestilte jeg noe på nett som skulle leveres midt på dagen i går. Siden det var så rask levering (og tingen var billigere i nettbutikk) valgte jeg det framfor å gå ut og kjøpe det i fysisk butikk som jeg uansett ikke ville hatt tid til å gjøre før på ettermiddagen. I går fikk jeg beskjed om at den ikke ble levert da, men ville bli levert i dag. Og nå fikk jeg nettopp beskjed om at den ikke kommer i dag heller, men i morgen (får vi håpe....).

Den ble utsatt for tredje gang.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Varmepumpa virker ikke (dvs den slår seg på og åpner spjeldene, men det kommer ikke varme ut) og det er to uker til noen kan komme og se på den.

Utedelen er visst ødelagt, og den er bare tre år gammel. Jeg regner med det går på garantien, men det tar noen uker før vi får ny. Hvordan er det mulig? Installerer de ikke varmepumper hele tiden? Får bare være glad det skjedde nå og ikke midt i kaldeste januar i det minste. #sedetpositive

Gammel 05-10-24, 09:22   #13
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

At jobben min har fått ødelagt arbeidsmiljøet på bare noen få måneder, nå råder det en fryktkultur isteden.

Det samme skjedde hos oss. Ny rektor helt plutselig.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 05-10-24, 09:38   #14
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det samme skjedde hos oss. Ny rektor helt plutselig.

Her også. Utrolig trist.

Gammel 06-10-24, 01:30   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma"gruff" her også. Mamma`n min havnet på sykehus i kveld.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 06-10-24, 10:58   #16
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Klem til dere.

Gammel 06-10-24, 13:17   #17
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Mammabekymringer er ikke noe særlig. Stor klem.

Jeg tok et ribbein i morges. Passer særdeles godt når jeg hoster sånn.

Gammel 06-10-24, 15:17   #18
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor har fremdeles ikke blitt undersøkt for de store smertene hun har i magen. Han har ligget på morfin siden i går kveld og venter på CT.

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 06-10-24, 15:41   #19
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Takk for gode ord. Legen på pleiehjemmet sier hun antakelig er i terminal fase.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 06-10-24, 16:10   #20
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Takk for gode ord. Legen på pleiehjemmet sier hun antakelig er i terminal fase.

Karamell er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.