Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-21, 11:12   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi som fascineres av FINN (versjon IV)

Jeg er blitt forsøkt sjekket opp på Quizkampen, så absolutt ALT kan være en sjekkearena visstnok.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 30-04-21, 11:17   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det fascinerende med meldingene på ufinnsta, er at mange av avsenderne tror at "komplimentene" deres vil være velkomne, og at mottakerne bør være takknemlige for dem.

Det er en sånn absurd feilvurdering, overvurdering av egen betydning, og så mye annet galt.

Gammel 30-04-21, 11:20   #3
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg blir, som nenne, jevnlig sjekket opp på Quizkampen så det overrasker meg ikke at noen synes Finn er rette stedet for sånt også.

Gammel 30-04-21, 13:11   #4
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det fascinerende med meldingene på ufinnsta, er at mange av avsenderne tror at "komplimentene" deres vil være velkomne, og at mottakerne bør være takknemlige for dem.

Det er en sånn absurd feilvurdering, overvurdering av egen betydning, og så mye annet galt.

Ja sånt er det altfor mye av på ulike sjekkearener. Og om man avviser noen på en høflig måte risikerer man å bli skjelt ut og blokkert.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 30-04-21, 13:08   #5
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Jeg lever visst ganske isolert for jeg hadde ikke hørt om ufinnsta.
Det er forøvrig første gangen jeg opplever noe sånt på Finn.

frukt er ikke aktiv  
Gammel 02-05-21, 07:50   #6
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Når man bruker et uttrykk som «arkitektonisk mesterverk» i overskriften, er det jo det man
blir mål på.

Tror jeg ville valgt et annet ord. «Unik», «maritim» elns.

Siden jeg er en praktiker som er veldig opptatt av funksjon, synes jeg den baugen ødelegger utsynet fra rommene som burde hatt supert utsyn, og er fascinert av at boblebadet inne er valgt og plassert slik at man ser rett mot avtredet.

Beliggenheten er amazing, altså. Den kunne vært makset bedre.

https://www.finn.no/215743349

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 02-05-21, 10:09   #7
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har sett på skipet også, etter å ha vært i kontakt med arkitekten. Det er virkelig et unik sted, men jeg falt ikke for interiøret spesielt.

Gammel 04-05-21, 10:32   #8
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Et lite krypinn på Frogner her. Overraskende lite bilder synes jeg.

https://www.finn.no/216923644

frukt er ikke aktiv  
Gammel 04-05-21, 11:15   #9
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Dette huset trur eg var location i Hvite gutter?

Gammel 04-05-21, 12:19   #10
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn kunne jeg faktisk aldri bodd. Altfor mørkt og tungt og trist og overlesset.

Gammel 06-05-21, 21:06   #11
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er Mona Høiness som selger, det er det huset hun arvet og som det har vært så mye styr rundt. Jeg regner med at hun/megler håper på en ambassade som kjøper (?).

(info fra et annet sted på internett).

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 06-05-21, 21:08   #12
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Det er Mona Høiness som selger, det er det huset hun arvet og som det har vært så mye styr rundt. Jeg regner med at hun/megler håper på en ambassade som kjøper (?).

Takk for forklaringen. Det ante meg at dette var noe utenom det vanlige … prisen var jo en klar indikasjon.

Gammel 07-05-21, 15:24   #13
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Men er det det huset som rollefiguren som Hege Schøyen spilte i Hvite Gutter som bor der? Blir heilt sprø av å lure

Gammel 07-05-21, 17:26   #14
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Men er det det huset som rollefiguren som Hege Schøyen spilte i Hvite Gutter som bor der? Blir heilt sprø av å lure

Haha, det vet jeg ikke.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 04-05-21, 13:25   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker vi noen ganger denne tråden til å diskutere prising av boliger?

Jeg kom over denne: https://www.finn.no/realestate/homes...kode=214023515. Jeg kan ikke forstå at en bolig som ser så vanvittig gammeldags ut skal selges for 4-5 millioner mer enn nyoppussede boliger av samme størrelse i samme nabolag. Er det såååå mye verdt at den er "arkitekttegnet"?

(Altså - er ikke alle boliger tegnet av arkitekter?)

Gammel 04-05-21, 13:29   #16
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Arkitekttegnet betyr vel at det er unikt og ikke et ferdighus fra en eller annen produsent. Jeg har heller aldri helt forstått hvorfor dette skal øke prisen. At det er tegnet etter eierens ønsker betyr jo ingenting for andre, det er jo ikke kjøpers ønsker det er bygget for, men det kan jo være at det at det er unikt er verdt veldig mye for noen, at de er villige til å betale ekstra for et hus som ingen andre har.

Gammel 04-05-21, 13:41   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det virker totalt feilpriset, men hva vet jeg. Jeg syns jo alt er dyrt. Det burde ha en fantastisk tomt eller fantastisk utsikt, for å forsvare den prisen, burde det ikke?

Gammel 04-05-21, 13:42   #18
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv

Cauchy sin avatar

Medlem siden: Jul 2012
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har de andre boligene like stor tomt? Antar det kan være muligheter for å skille ut tomt og sette opp flere hus.

Cauchy er ikke aktiv  
Gammel 04-05-21, 13:44   #19
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Det var ikke noe spesielt med den boligen som forsvarer prisen synes jeg. Men jeg vet ingenting om området da

frukt er ikke aktiv  
Gammel 04-05-21, 13:46   #20
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ah, det er 1,5 mål tomt. Da har jeg en anelse om at det selges med tanke på utbyggere. Mulig huset rives og så smokkes det opp 4-5 eneboliger der.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.