|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg er veldig spent på hvor lang tid juryen vil bruke før de kommer med et svar.
|
|
#3 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Åh, djiizes, kommentarfeltet på VG, altså. En artig fyr funderer over at statsadvokaten virker til å være ute etter å "ta" Øygard, og lurer på om dette er vanlig i norsk rett. |
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)
|
|
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg lurer på om jeg skal droppe å lese om MYL sin prosedyre, jeg blir opprørt bare av å tenke på det.
|
|
|
#10 |
|
Panzerekstremfeminist
|
jeg også. Samtidig må jeg liksom lese det også - selv om jeg garantert kommer til å bli rasende og oppgitt og opprørt og lei meg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#11 |
|
Off the map.
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg tror ikke jeg orker å lese det, for tenk om han blir frikjent. Han KAN jo ikke bli det? Hans troverdighet er lik null.
|
|
#12 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg gruer meg også. Men hva hadde dere svart, da -hvis dere satt i juryen? Jeg har lest omtrent samtlige avisreferater, tror jeg, og vet godt hvem jeg tror på. Jeg er ikke ett øyeblikk i tvil om at han er skyldig, og ville derfor ha svart det om jeg var jurynmedlem.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Etter mitt syn er det katastrofe om han ikke blir dømt. Svært, svært sjelden har vi mer tydelige og konkrete indisier enn i denne saken og blir han frifunnet vil det gjøre det så utrolig vanskelig for andre å anmelde i ettertid. Det er allerede en utbredt holdning at det ikke er vits å anmelde i overgrepssaker, det er trist om denne skal forsterkes.
|
|
|
#14 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Dette er jeg helt enig i. Hvis han blir frikjent, er det katastrofe. Man får ikke mer bevis i slike saker enn det man har her. Med mindre noen setter opp en felle.
|
|
|
|
#15 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Det har jeg også tenkt på. Hvis ikke Øygard blir dømt i denne saken kan jeg ikke se hvordan man skal kunne dømme skyldig i andre overgrepssaker uten at det blir lagt opp en felle mens overgrepene skjer. Det vil det være svært få offer som er i stand til å gjøre, tror jeg. |
|
|
|
|
#16 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette er et virkelig godt poeng. Det, og at ekteparet Øygard har tilpasset forklaringene sine til bevisene som er lagt fram i retten.
|
|
#17 |
|
Smugleser
|
Hjelpes. Men hun har en tung jobb foran seg nå, hun har det.
|
|
#18 |
|
|
Sv: Ordførersaken (gaflet fra gammel tråd)Jeg er dypt sjokkert. Virkelig. Fra prosedyren: |
|
|
|
|
#19 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
#20 |
|
Mother of Dragons
|
Enig i første avsnitt.
![]() |
|
|