Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-10, 23:16   #821
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Dagen begynte så bra med lavkarbofrokost, lunsj og middag, men i kveld har jeg klart å putte inn to hveteboller og et brownies-stykke

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 16-05-10, 23:32   #822
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Dagen begynte så bra med lavkarbofrokost, lunsj og middag, men i kveld har jeg klart å putte inn to hveteboller og et brownies-stykke

I morgen er det atter en dag, eller skal vi kanskje si tirsdag?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 17-05-10, 09:08   #823
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg har vært på høykarbokjør et par uker. Var så møkklei all mat at jeg sluttet og spise, og gikk skrubbsulten - og det er ikke spesielt smart. Jeg trengte en pause. I morgen er det tilbake til lavkarbo igjen. Har for øvrig ikke spist en eneste brødskive i løpet av disse ukene, men det har gått mye havreknekkebrød og havregrøt med cc + at jeg har skeiet ut med potetgull og brownie etc.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 17-05-10, 19:15   #824
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jo det skal jeg fortelle dere gitt

Frokost: Eh det ble visst en kopp kaffe, i kaoset med unger som skulle stelles og kles på bunadstyr, og som måtte få i seg litt mat før vi skulle dra.
Lunsj: En liten bit sjokoladekake, kaffe og en Wienerpølse med vanlig lompe. Siden jeg skippa frokosten var jeg såå sulten.
Mellom: En neve paranøtter
Middag: Nakkekoteletter stekt i langpanna på langstek, sopp og løkstuing, salat. (Karbosnill middag om ikke annet)
Mellom: Bløtkake med vanlig sukkerbrød og masse frukt.
Kveldsmat? Tja, jeg vet ikke om jeg burde spise noe mer i dag...

Ja ja, jeg klarte å la være å spise is i dag, så det kunne nok vært verre.

 
Gammel 17-05-10, 20:28   #825
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

I dag har det vært helt krise. Kringle, bløtkake, ost og kjeks, og ja, alt har bare vært helt feil. -Men det har vært en veldig koselig dag

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 17-05-10, 21:22   #826
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.254
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg er veldig stolt. Eneste utskeielsen i dag var en lompe på en kalkunpølse til lunsj, ellers har jeg holdt meg helt lavkarbo. Desserten ble kesam med friske bær, og ikke kake eller is.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv  
Gammel 17-05-10, 21:37   #827
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.640
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg har spist dessert og is! Veldig planlagt og veldig OK; jeg har jo vært helt uten karber siden primo mars, og syntes det var på tide med en bitteliten forandring. Og amnestiet varer til kl 2400, så nå skal jeg snart ha bittelitt is til!

Men fy så rart det var å plutselig gå i kjelleren energimessig og bli helt flat og punktert en halvtime etter den halve bollen og den halve iskremen. Jeg hadde glemt hvordan blodsukkersvingning kjennes, og det var nesten litt godt med tanke på videre innsats fremover.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv  
Gammel 17-05-10, 22:48   #828
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg har spist dessert og is! Veldig planlagt og veldig OK; jeg har jo vært helt uten karber siden primo mars, og syntes det var på tide med en bitteliten forandring. Og amnestiet varer til kl 2400, så nå skal jeg snart ha bittelitt is til!

Men fy så rart det var å plutselig gå i kjelleren energimessig og bli helt flat og punktert en halvtime etter den halve bollen og den halve iskremen. Jeg hadde glemt hvordan blodsukkersvingning kjennes, og det var nesten litt godt med tanke på videre innsats fremover.

Første utskeielsen min også, og jeg bare kjenner at jeg ikke skal streve så veldig med å holde min sti ren fremover! Men det var veldig godt med kake altså, så no regrets.

 
Gammel 18-05-10, 07:42   #829
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Ny start på en tirsdag, kanskje det går bedre enn det pleier å gjøre på mandager?

Frokost: Omelett av 2 egg, fløte, salami og jalapenoost
Lunsj: Nannahknekkis m/makrell
Middag: Nannahknekkis m/makrell (skal jobbe kveld)
Kvelds: Vet ikke enda...

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 09:01   #830
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Jeg har vært flink i flere uker nå ( ), så 17 mai var det lov å kose seg. 17. Mai var bespisningen som følger:; frokost: et halvt eple, lunsj: rundstykke med laks og spekemat, eggerøre og potetsalat samt to skåler fruktsalat, til middag: kjøtt, blomkål- og brokkoli-salat, stekte grønnsaker og bjarnesaus. Dessert ble den totale utskeielse med jordbær, is og brownie (x3).

Nå er det ny uke og nye muligheter, men utsiktene ser ikke bra ut, med to bursdagsfeiringer i sikte, vi får se hvordan det går...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 09:30   #831
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: To stekte egg og noen kjøttboller

Mellom: 1 banan

Mellom2: Russel stover bar

Sen lunsj: 5-6 kyllingvinger og nesten en hel pose med pistasjenøtter

Middag: Grillskiver med waldorfsalat og grønn salat


Sist redigert av gnuri : 18-05-10 kl 20:15.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 18:53   #832
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Frokost: Utgikk
Lunsj: Rester etter gårsdagens middag. 1 nakkekotelett med sopp og løkstuing, litt salat.
Middag: En fiskeburger med salat og Oopsieroll.
Kvelds? 1/2 omelett med ost + litt salat.


Sist redigert av Left : 18-05-10 kl 21:47.
 
Gammel 18-05-10, 21:08   #833
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Hm. Waldorfssalat, lager du den selv gnuri - eller kjøper du ferdig?

Jeg fikk et megavondt magesåranfall i dag, og lavkarbo a la ketose har derfor utgått. Fikk anfallet rett etter å ha spist egg og bacon, og lurer på om jeg noen gang kommer til å spise det igjen. Orker nesten ikke å skrive om det.

Frokost: 2 nannahknekkebrød m/ leverpostei og agurk
Lunsj: Eggerøre, litt tomatbønner, rømme og baconhakk
Middag: Havreknäcke med en halv banan
Kvelds: ?

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 21:21   #834
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Irma- jeg lager den selv
Den er sikkert ikke så super-lavkarbo, altså...Det er ananas fra boks i den.
Bare si ifra dersom du vil ha oppskrift. Den er veldig god

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 21:21   #835
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Det hørtes godt ut. Har aldri spist noe særlig av det, men det er vel egentlig fordi jeg har foretrukket potetsalat. Må prøves.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 21:23   #836
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Vil du ha oppskrift ?

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 21:24   #837
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Gjerne!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 21:33   #838
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Waldorfsalat

1 bit sellerirot
1-2 sure epler
1 boks ananas (liten)
stenfrie druer
1 liten boks walnøtter
(evnt rosiner)

Frukt grønnsaker skjæres fint.
Bland så i:


1 bx kremfløte piskes stivt
4 ss majones has i
litt sitronsaft has i kremen/majonesen til slutt.


enjoy

gnuri er ikke aktiv  
Gammel 18-05-10, 21:41   #839
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Takk!

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv  
Gammel 20-05-10, 10:21   #840
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Tirsdag:
Lavkarbobrødskiver med ost og skinke til frokost og lunsj, spekemat med blomkål og brokkolisalat til middag, jordbær med fløte til kvelds.
Onsdag:
Lavkarbobrødskiver med ost og skinke til frokost og lunsj, et eple, fløyelsgrøt til middag og nystekte knekkebrød til kvelds. Utrolig snop sugen etter mandagens utskeielser så jeg spiste noen jordbær innimellom og 2 stk ostechips utpå kvelden en gang.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no