Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-11, 10:38   #801
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Den holder jeg på med og! I alpakka/Silke.

Gøy! Jeg har såvidt begynt, håper jeg får den til. Jeg "krymper" den litt i forhold til oppskriften så den forhåpentligvis skal passe til nyfødt, men vi får se hvordan det går.

Gammel 19-03-11, 17:53   #802
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg "krympet" den ikke egentlig noe nevneverdig, men strikket den derimot lenger i stakken jeg.... for å få den passe slik jeg ville ha den til min nyfødte...

(forresten, jeg får ikke opp noe fornuftig på den siden tjorven linket til bare en 404-feil)

Jeg strikker fortsatt på det "hentesettet" jeg skulle strikke til min datter, søren at jeg ikke klarer skape sammen konsentrasjon til å gjøre den ferdig, det gjenstår bare kant rundt hals og skulderstropper, seks pinner eller noe sånn. Og montering. Og å skaffe de knappene jeg mangler (søren, der røk den potensielle planen om å gjøre den ferdig nå i helgen og bruke den på fireukerskontrollen på mandag... jeg har nemlig en knapp for lite til jakka, og ingen knapper til buksa (trenger to på hver skulder) Veeeel, jeg kan fortsatt strikke ferdig og montere, alt utenom de siste fem knappene....

Strikkinga stoppet liksom opp når jenta ble født...

Gammel 19-03-11, 17:54   #803
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Malama, jeg har bare tatt den ned 10 masker så det er en 0/2 mnd i stedet for 2/4, så jeg tror det blir greit. Passer den til din nå da?

Gammel 19-03-11, 17:58   #804
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Hun har bare brukt den et par ganger, og den er sånnsett muligens litt stor, men det er det meste av klær på denne jenta her... Jeg har jo strikket en variant av kråkemammas body (ikke som omslagsbody) til å ha under, samt ei ribbestrikka "strømpebukse" (vel, longs) og så strikket jeg de raggsokkene fra myk-start (de som der er oppskrift til både baby og mamma) i samme garn som kjolen.

Jeg strikket kjolen i drops alpakka, og jukset forresten såpass med oppskriften at den er strikket i glattstrikk.... for jeg strikket rundt og rundt. Og jeg reduserte vel masketallet litt gradvis oppgjennom kjolen også. så, ehh, egentlig er det vel nesten bare bærstykket som minner om den opprinnelige kjolen da...

Men der fikk jeg øyeblikkelig en ny plan til hva hun kan ha på seg på helsestasjonen i morgen. Jeg tar på den bodyen og longsen og sokkene, og utedress over når vi drar. Utedressen skal hun jo ikke ha på seg inne på kontrollen, så da får hun kjolen i stedet. Sånn siden den dressen jeg skulle strikke ikke er blitt ferdig enda. men den skal jeg ferdigstille til seksukerskontrollen. (Like bra jeg strikker den i 3-6 mnd i stedet for 0-1...)

Gammel 19-03-11, 18:06   #805
ingling

ingling sin avatar

Standard

Hehe, skjønner at du er hakket mer avansert enn meg, så mange tilpasninger får jeg ikke til å gjøre. Satser på at det blir bra som jeg gjør det nå, og at silkeull er lett nok til at vi rekker å bruke den pittelitt.

Gammel 19-03-11, 18:10   #806
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg er ikke innmari avansert altså, og det var ikke mye vanskeligere enn originalen, for å si det sånn.

Jeg har strikket den etter oppskriften en gang også, men jeg kan ikke fordra å montere, og da er det å sy igjen i sidene høydt bortkastet når jeg kan strikke rundt...

(Den er avbildet her forresten, men har vel linket dit tidligere i denne tråden en gang. Der er jo jakka til hentesettet også, som altså fortsatt ikke er montert sammen... for som sagt, jeg kan ikke fordra å montere...)

Gammel 19-03-11, 18:17   #807
ingling

ingling sin avatar

Standard

Kjempefint, alt sammen! Ser poenget med monteringen, ser ikke bort i fra at jeg tar med meg alt sammen hjem til påske og får litt hjelp av mamma.

Gammel 19-03-11, 18:39   #808
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg gjør stadig ting jeg egentlig ikke vet om jeg kan. Denne gangen har jeg kastet meg ut i to nye ting samtidig: Å strikke votter og å strikke mønster etter oppskrift. Det gå bra! De er egentlig i sort og lilla, men rødt og sort er mer meg. Dessuten hadde jeg passende restegarn i de fargene. Jeg har nemlig fått for meg at jeg burde bruke opp restegarnet mitt før jeg kjøper noe mer ...

Uansett: Disse strikker jeg nå!

Gammel 19-03-11, 18:48   #809
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje du skulle kaste deg ut i magic loop ( ) mens du først er i farta også
De blir kjempefine!

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 19-03-11, 19:14   #810
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Jeg har begynt på fuglemammas omslagsbody :shock:... Tipper jeg må be om eksperthjelp etterhvert

Gammel 19-03-11, 19:21   #811
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg strikker/syr summerlin til lillesøster. Eventuelt lillesøsters dukke, vi får se;

Også gikk jeg fullstendig amok i garnkjøp da jeg var i USA så jeg har uhorvelige mengder med lekkert garn i alle mulige slags farger og sjatteringer liggende. Nå må jeg bare finne de Perfekte Prosjektene.

Mei er ikke aktiv  
Gammel 20-03-11, 01:42   #812
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg må bare bidra med at jeg _hater_ å strikke genser-armer. Neste gang skal jeg strikke en før jeg begynner på bolen, for 2 på rappen er drepen.

Gammel 20-03-11, 10:24   #813
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har strikket et par babysokker, og er rimelig stolt av meg selv, som knoter med pinne 2,5 Nå har jeg begynt på det andre paret, som er mer selvkomponerte, men forhåpentligvis bedre i passformen

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 20-03-11, 16:54   #814
MoV
Aktiv

Medlem siden: Feb 2011
MoV har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nå hekler jeg mange oldemorsruter som skal være kant på en strikkejakke til min datter

MoV er ikke aktiv  
Gammel 01-04-11, 12:15   #815
Malama

Malama sin avatar

Standard

Da er "hentesettet" ferdig.

Så da tar jeg fatt på ei ullbukse, sperrelag over tøybleier, til lillejenta. Så snart jeg bestemmer meg for hvilken jeg skal strikke...

Gammel 01-04-11, 18:07   #816
ingling

ingling sin avatar

Standard

Jeg er ferdig med forstykket på kjolen jeg holder på med, og skal begynne på bakstykket. Har blitt litt lite strikking denne uken, men nå er det helg!

Gammel 01-04-11, 18:37   #817
Spoon
med mange baller i lufta

Spoon sin avatar

Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Snart ferdig med mariusgenseren min, bare litt igjen av siste arm

Gammel 02-04-11, 17:41   #818
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg har 8 cm vrangbord på pinnene mine, det skal visst være ni før jeg går over på rillestrikk. Ullbukse til tøybleiebruk ja.

Gammel 02-04-11, 17:51   #819
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er 10 cm unna for å felle av til armhulene på mariustunika, er litt lei av ensfarget glattstrikk, tynne pinner og tynt garn, men gir meg ikke før jeg er ferdig.

Tinka er ikke aktiv  
Gammel 02-04-11, 22:31   #820
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Strikker denne i lilla med hvit kant i str. 4 år til ei niese

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.