|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#801 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juletråden 2021Fordi lille julaften skal bare være kos, og småtterier igjen.
#802 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2021
Stresser ikke. Skal ikke ha mye besøk, kun julaften, så gjør bare vanlig rent noen dager før. Det blir jul i år også.
#803 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Juletråden 2021Nei, man kan jo ikke vaske ned huset lille julaften OG pynte og styre. Vaske hus og rydding må skje før. Det hender vi pynter på kvelden den 22.desember i stedet for den 23. - i alle fall begynner litt. Skal jo pynte juletre og.
#804 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Juletråden 2021Lille julaften er en jobbedag, det er da magien skjer, sånn at unger som står opp med julestrømpene sine julaften nesten tror på mirakler når de står opp og ser at alt er klart.
#805 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg vil ha HELT fri lille julaften. Helt. Så alt skal være klart senest 22. |
![]() |
![]() |
#806 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Juletråden 2021Vi har lille julaften som delvis kosedag. Vi har som regel allerede fått besøk og spiser grøt. Jeg forsøker være ferdig med det meste innen den dagen. Noe pynting står gjerne igjen. Og pakking av gaver, der er jeg kronisk sen. Jeg tar alltid fri lille julaften, tar minst en fridag til den uka i år. Jeg har mange fridager igjen. Det er så deilig å a stresset ned litt før jul, da er det Love actually og cognac på meg.
#807 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Juletråden 2021Vi pynter sikkert i helga når eldste har kommet hjem på juleferie. Akkurat nå er det bare rot over alt her. Men jeg stresser over hodet ikke. Vi skal ikke ha noe besøk, så det er bare for vår egen del at vi skal pynte. |
![]() |
![]() |
#808 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Juletråden 2021Besøket er i karantene og kan trolig ikke komme lille julaften. Jaja, da får vi kose oss uten dem.
#809 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Enig med deg. Har også hørt noe om at de som pynter tidlig til jul er lykkeligere, men om det er sant vet jeg ikke.
#810 |
Drømmer
|
Samme erfaring her, så pynting skjer lenge før lille julaften |
![]() |
![]() |
#812 |
søt
Pynt i vei hvis man blir lykkeligere, jeg blir lykkeligere av å slippe ha stua full av nisser og julepynt før jeg må.
#813 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Juletråden 2021Jeg blir lykkelig av å pynte lille julaften, når alt annet er rent og ryddig. Det er uansett ikke snakk om enorme mengder pynt, det har vi ikke plass til, så det er ikke noe stress. Duker stryker jeg noen dager i forveien, så dem er det bare å slenge på. Begynner på treet først på kvelden, for ungene vil ikke se det ferdig pyntet før neste morgen. Men det koser jeg meg med, mens jeg nipper til et glass vin og har på julemusikk eller TV i bakgrunnen. Legger også alle pakkene under treet og henger opp julestrømper, og det siste jeg gjør før jeg legger meg er å dekke frokostbordet. Elsker å pusle rundt med dette, det er det som er lille julaften for meg.
#814 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Juletråden 2021Et av de sterkeste juleminnene fra da jeg var liten var lillejulaften med passe kaos. Gulv uten tepper, bord uten duker, vaskebøttas sterke tilstedeværelse hele dagen, esker med julepynt og et stusslig tre uten pynt og lys og så bortetter.
#815 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Juletråden 2021Dette er et punkt der vi nok aldri blir enige, fordi det er en preferanse. |
![]() |
![]() |
#816 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juletråden 2021Her er også lille julaften kos og det skal i alle fall ikke vaskes den dagen. Nå driver vi generelt ikke med noen stor julevask da, men den ville uansett ikke blitt gjort den dagen. Vi pynter litt 1. desember, noen småting her og der, men det aller meste + juletreet kommer fram lille julaften. Det er så utrolig hyggelig på lille julaften når vi finner fram kassene med julepynt, setter på julemusikk og alle pynter juletreet og huset sammen. Og etterpå synker vi ned i sofaen med litt god mat og drikke og ser Kvelden før kvelden. Den følelsen da er nesten bedre enn selve julaften.
#817 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Juletråden 2021Desember på jobb er den aller travleste tiden på jobb, så å pynte tidligere enn 23. er uaktuelt. Det er travelt nok fra før av med resten som må ordnes i tillegg til lange dager på jobb. I år er det ekstra ille og det ser ut til å gjelde for våre kunder og rederier også.
#818 |
Drømmer
|
![]() Sv: Juletråden 2021Juletreet vårt kommer også opp før julaften , vi er ofte borte i jula og jeg vil nyte å ha juletre før vi reiser, pakkene kommer under natt til julaften både hjemme og når vi er borte. All pynt tas ned igjen 1 januar for da er julen over min for min del. |
![]() |
![]() |
#819 |
Drømmer
|
Den linken deles på julesider hvert år, vi som pynter tidlig får mye negativt rundt på diverse forum , aldri skjønt hvorfor man skal mene så mye om når andre pynter, alle er vi forskjellige og man gjør det man selv ønsker tenker jeg. |
![]() |
![]() |
#820 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Juletråden 2021Jul blir det lell, på en eller annen måte for alle. |
![]() |
![]() |
|
|