Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-13, 21:37   #801
Maysen
Nyter et nytt liv
 
Maysen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Lillehammer
Innlegg: 1.229
Blogginnlegg: 45
Maysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populærMaysen er populær
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

er det noen som vet hvor lang tid det kan ta før vi vet om saken kommer opp i høyesterett?

__________________
Mamma til tvillinger født august 07.
Maysen er ikke aktiv  
Gammel 13-06-13, 23:10   #802
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.982
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Maysen, her.

er det noen som vet hvor lang tid det kan ta før vi vet om saken kommer opp i høyesterett?

Ingen faste frister. Anken kan også bli avvist fra prøving om Høyesteretts ankeutvalg mener det er åpenbart at anken ikke vil føre frem.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv  
Gammel 14-06-13, 08:34   #803
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

MYL: Det kommer hele tiden nye opplysninger i Øygard-saken.
Og hvorfor i hule... sto de ikke fram når saken gikk i Tingretten Og Lagmannsretten? Feige slarvekjerringer (av begge kjønn) som vet de vil bli latterliggjort hvis de viser ansikt til slarvet sitt. Men det er klart, det gjør seg å hinte litt.
http://www.bt.no/nyheter/innenriks/L...n-2914736.html

En av grunnene til at jeg er hissig i denne saken, er at jeg venter på at dette skal slå ut negativt for RØ. Jeg føler at 1 år og 3 måneder ikke tilsvarer den konstante strømmen av bakvaskelse, løgn og hinting som har pågått i årevis.

Men jeg vet at Høyesterett kan avslå begge ankene.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 14-06-13, 08:42   #804
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.340
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Ikke skyldspørsmålet.

Men om det gjøres nye relevante saksbehandlingsfeil i eventuell ny runde så mener jeg svaret er ja.

Jeg har forstått det slik at hvis Øygards anke godkjennes av høyesterett blir det ny runde i lagmannsretten, helt ny runde der med ny jury, og han risikerer i verste fall å bli dømt skyldig i begge tiltalepunktene.

Hvis bare påtalemyndighetenes anke tas til følge er det bare straffeutmålingen som vurderes på nytt av høyesterett.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 14-06-13, 08:53   #805
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.982
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av skyfri, her.

Jeg har forstått det slik at hvis Øygards anke godkjennes av høyesterett blir det ny runde i lagmannsretten, helt ny runde der med ny jury, og han risikerer i verste fall å bli dømt skyldig i begge tiltalepunktene.

Hvis bare påtalemyndighetenes anke tas til følge er det bare straffeutmålingen som vurderes på nytt av høyesterett.

Riktig. Men først på Høyesteretts ankeutvalg beslutte at Høyesterett faktisk skal behandle anken. Det svaret du siterer her forutsatte at Høyesterett hadde tatt Øygards anke til følge, lagmannsretten behandlet skyldspørsmålet på nytt - og igjen fant Øygard skyldig.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv  
Gammel 14-06-13, 09:10   #806
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.272
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg håper de avviser anken og gir ham en sånn kverulantbot.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv  
Gammel 14-06-13, 09:29   #807
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.340
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Riktig. Men først på Høyesteretts ankeutvalg beslutte at Høyesterett faktisk skal behandle anken. Det svaret du siterer her forutsatte at Høyesterett hadde tatt Øygards anke til følge, lagmannsretten behandlet skyldspørsmålet på nytt - og igjen fant Øygard skyldig.

Ok, jeg tror bare jeg misforsto siden du skrev "Ikke skyldspørsmålet" på spørsmål om den kunne ankes enda en gang.

Kverulant- og tåkepratbot hadde passet fint her, ja.

skyfri er ikke aktiv  
Gammel 14-06-13, 10:06   #808
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.827
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg skjønner ikke helt hvorfor RØ sin psykiater skal anses som et viktig vitne?

Det er jo jenta som er offeret her, og derfor er det relevant at hennes psykiater vitner, men hvorfor skal overgriperens psykiater(venn) vitne? For å fortelle at han har tatt anklagene tungt?
Hvis det er dette de mener er skasbehandlingsfeil syns jeg anken henger i en tynn tråd.

Galathea er ikke aktiv  
Gammel 14-06-13, 12:21   #809
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.897
Blogginnlegg: 348
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

nå har jo uansett Weisæth erklært seg inhabil, så da kommerhan jo ikke til å vitne uansett, eller hvordan er det?

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 14-06-13, 18:30   #810
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg vet ikke. Hvis han er inhabil så er han vel ute av saken? Jeg skjønner heller ikke relevansen til det vitnet. Alle kan vel tenke seg selv at det er en påkjenning å være dømt for overgrep mot mindreårige, trenger ikke en psykiater for å fortelle det. Han er tiltalt og ikke offer.

Men er det noen som har lest noe om tidsperspektivet på disse ankene til Høyesterett? Når blir det avgjort hva som skjer?

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 14-06-13, 18:37   #811
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Psykiateren skulle visst forklare noe om oppførselen hans under første rettsak...

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv  
Gammel 20-06-13, 22:12   #812
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10111450

Forklar meg hvorfor han skal kunne levere en anke etter at fristen på 14 dager er gått ut? Spesielle regler for eks ordførere?

Sitat:

Tidligere har Øygard sendt inn en anke der han krever dommen mot ham opphevet, grunnet en rekke saksbehandlingsfeil.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 20-06-13, 22:27   #813
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.686
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Alle som er part i en sak får lov å komme med motanke etter fristen. Forutsetningen er altså at den andre parten har anket.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 20-06-13, 23:58   #814
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Alle som er part i en sak får lov å komme med motanke etter fristen. Forutsetningen er altså at den andre parten har anket.

Takk. Var det ikke RØ som uttalte at 13 måneder var en mild dom, hvis han hadde vært skyldig? Nå er det plutselig for strengt. Helgardering? Jeg skjønner ikke... men så er jeg kansje litt normal likevel. Hadde jeg forstått hvordan RØ er skrudd sammen så hadde det ikke vært håp.

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 21-06-13, 08:18   #815
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.686
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jo, men nå påstår han jo at krenkelsen mot jenta var så liten fordi hun mente de var kjærester. En 13-åring (og jeg er klar over at han ble frikjent for det samleiet, men han spurte om de var kjærester før hun fylte 14). Jeg kjenner at jeg blir fysisk kvalm, det er så ekkelt. Om anken hans får medhold, da griner jeg.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 22-06-13, 23:17   #816
Tyttebær
Ny-schmy
 
Tyttebær sin avatar
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Innlegg: 165
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Hvis det er dette de mener er skasbehandlingsfeil syns jeg anken henger i en tynn tråd.

Hva er det som IKKE henger i en tynn tråd i saken hans? At han ikke kan gi seg!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jo, men nå påstår han jo at krenkelsen mot jenta var så liten fordi hun mente de var kjærester.

Jeg ble koko da jeg leste det der. Enda mer koko. Hele fyren gjør meg gal.

__________________
Ikke tro alt du tenker
Tyttebær er ikke aktiv  
Gammel 22-06-13, 23:22   #817
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.736
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Det at han har fått henne til å tro at de var kjærester på et "likeverdig nivå" er jo en gedigen krenkelse i seg selv, så det der henger ikke på greip.

Men jeg lar ikke den mannen gjøre meg gal, jeg scroller kjapt forbi hver gang jeg ser et bilde av det sleipe gliset, og leser ikke stort om hva han sier og mener, det holder egentlig å lese denne tråden her.7

Mannen er klin kokkos gal, men han skal ikke få gjøre meg gal. Jeg er drittlei fyren, og at han ikke klarer gi seg er utenfor fatteevne, men jeg ignorerer ham etter beste evne, han fortjener ikke oppmerksomhet rundt maset sitt, tenker jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 25-06-13, 17:38   #818
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg er ikke så flink i photoshop, men jeg hadde det gøy.

Originalverk John Bauer, kilde Wikimedia Commons. Tillatt å bruke i henhold til Åndsverkloven. http://commons.wikimedia.org/wiki/Fi...auer_1915.jpg#

Mrs. S er ikke aktiv  
Gammel 06-08-13, 11:34   #819
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.961
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

Jeg har ikke fått fulgt med i ferien, men det er ingenting som tyder på at Høyesterett har avgjort om noen av ankene tas til følge. Eller tar jeg feil?

banana er ikke aktiv  
Gammel 06-08-13, 11:43   #820
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.212
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ordførersaken 3 (gaflet fra tråd 2)

I løpet av august, leste jeg et sted. Tar sin tid, nå er det vel gått to år siden han ble anmeldt.

Filifjonka er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no