Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-11, 20:25   #801
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.220
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Jeg er ekstremt imponert (over Nextlife, siden Mindy postet i mellom. Men salat med bær høres fortreffelig ut!).

Neste gang jeg sier ja til et slik prosjekt, kan du venligst minne meg på denne dagen, og helst slå meg i huet også. Takk.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 10-04-11, 21:35   #802
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Neste gang jeg sier ja til et slik prosjekt, kan du venligst minne meg på denne dagen, og helst slå meg i huet også. Takk.

Knegg. Akkurat det tenkte jeg også, da jeg til minstemanns dåp laget hele koldtbordet selv, + alle kakene (9 stk). Jeg stod hele helgen og laget alt, og selv om det var gøy og jeg tross alt gjorde det frivillig, var det stunder der jeg bare måtte sette meg ned og telle til 15 og lure på hva i helsike jeg hadde begitt meg ut på.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 10-04-11, 21:41   #803
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.370
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Lasagne med ciabatta og salat til.

Sissel er ikke aktiv  
Gammel 10-04-11, 21:52   #804
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Neste gang jeg sier ja til et slik prosjekt, kan du venligst minne meg på denne dagen, og helst slå meg i huet også. Takk.


Selvsagt. Men noe sier meg at det ikke vil hjelpe.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 10-04-11, 22:16   #805
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.220
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Knegg. Akkurat det tenkte jeg også, da jeg til minstemanns dåp laget hele koldtbordet selv, + alle kakene (9 stk). Jeg stod hele helgen og laget alt, og selv om det var gøy og jeg tross alt gjorde det frivillig, var det stunder der jeg bare måtte sette meg ned og telle til 15 og lure på hva i helsike jeg hadde begitt meg ut på.

Jepp, jeg kjenner følelsen

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Selvsagt. Men noe sier meg at det ikke vil hjelpe.

Nei, det var det da

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 12-04-11, 23:29   #806
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I går var det dagen-før-lønn-dagen, så da hadde vi omelett med grønnsaksrestene fra kjøleskapet, masse ost på toppen og ristet brød ved siden av. I dag har vi hatt laksecarpaccio av salmalaks med sushiris og avocadosalat til. Nydelig rett med masse chili, vårløk, frisk koriander, hvitløk og ingefær. Jeg anbefaler!

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 12-04-11, 23:34   #807
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Falafler med soyayoghurt-dressing og Go Green couscous med krydder og aprikos. Kjempedigg!
I morgen blir det nok indisk med quorn-filet (er litt økologisk eggehvite i det, men jeg spiser det heller enn å kaste det, altså).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv  
Gammel 13-04-11, 11:05   #808
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.909
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Vi fikk servert lasagne, hjemmelaget rundstykker med hjemmelaget hvitløkssmør på hos svigers i går.

I dag blir det noe fisk tenker jeg.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 13-04-11, 11:10   #809
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.014
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I går hadde vi rett og slett stekte fiskekaker (kjøpt, men fra lokal produsent), servert med gulrot- og ingefærmos med hvitløk, spisskummen og koriander, og en klatt naturell yoghurt ved siden av.

I dag blir det stekt kyllingfilet, couscous med tomater, fetaost og friske urter (har en diger koriander stående på kjøkkenbenken), og en eller annen dressing på yoghurtbasis; muligens med lime og nevnte koriander.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 13-04-11, 12:16   #810
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Laks med rotgrønnsaker toppet med fetaost og gresskarkjerner i dag.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 13-04-11, 12:21   #811
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.967
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Pannekaker.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv  
Gammel 13-04-11, 12:39   #812
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.220
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Djeez, jeg har slitt med koldtbordrester i mange dager, og nå er det nok. Derfor blir det burgere med brød, salat, dressing og ovnsbakte staver av mandelpotet til i dag.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 13-04-11, 13:00   #813
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Pannekaker.

Kan vi komme på middag?

Nip er ikke aktiv  
Gammel 13-04-11, 21:24   #814
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

Laks med rotgrønnsaker toppet med fetaost og gresskarkjerner i dag.

Her er dagens middag

Nip er ikke aktiv  
Gammel 13-04-11, 21:51   #815
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.014
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

I dag blir det stekt kyllingfilet, couscous med tomater, fetaost og friske urter (har en diger koriander stående på kjøkkenbenken), og en eller annen dressing på yoghurtbasis; muligens med lime og nevnte koriander.

Jeg kan opplyse om at det ikke var det minste godt. Men jeg sliter fortsatt litt med kvalme og dårlig matlyst etter helgas omgangssyke, så kanskje det hadde vært annerledes dersom jeg var 100%.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 13-04-11, 22:47   #816
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I dag spiste vi laks med sesamfrø, soya- og limesjy, i wrap med salat, tomat, agurk, oliven, paprika og rømme i. Tok 15 minutter å lage og føles som luksus.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 00:18   #817
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

I dag har vi hatt spaghetti.

I morgen blir det grove pitabrød med tacokylling i creme fresh, salat, agurk, mais og salsa.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv  
Gammel 14-04-11, 08:08   #818
Curly
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.275
Curly er litt kulCurly er litt kul
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Pannert hysefilet (hjemmelaget åff kårs!) med poteter, salat og rømme

__________________
Jau
Curly er ikke aktiv  
Gammel 19-04-11, 15:49   #819
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 7.014
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Jeg er på suppekjøret, så i dag ble det kikertsuppe med grillet paprika, chorizo og revet parmesan. Jeg pleier å bruke manchego, men hadde ikke det tilgjengelig akkurat i dag. Suppen er kjempegod, og veldig enkel å lage, og til og med frøken kresen smakte på den.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv  
Gammel 19-04-11, 15:50   #820
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag?

Vi hadde sushi i går, samt elgbiff med rødkål til kveldsmat

I dag skal vi ha chili con carne

Nip er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no