Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-06-25, 23:53   #1
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd

Denne er bedre enn omo sport. Vi har kjøpt den på ica i sverige. Har en sønn som får lukt i klær på grunn av sykdom og denne redder oss.

Isolde er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 00:36   #2
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Takk for tips alle sammen!
Døra og luken til vaskepulver er alltid åpen etter vask.
Nå har jeg vasket samme klær på 60 gr.
Skal prøve å dele vasken opp i bomull, delikat, syntetisk imorgen og se om det hjelper.
Utfordringen er at jeg vet jo ikke hva som er årsaken.
Vasket mikrofiber kluterpå 90 gr. ikveld og de luktet jo ikke surt etter vask.

Gammel 16-06-25, 01:37   #3
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Lukter de når du tar de ut av maskinen, eller merker du det først når de henger til tørk?

frukt er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 02:02   #4
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Begge deler...

Gammel 16-06-25, 03:16   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Hva slags vaskemiddel brukes? Vi sluttet med Neutral og Änglamark pga lukt. Bruker vanligvis Blenda Sensitive, men med en dæsj Omo Color for å få bort lukt.

Gammel 16-06-25, 11:13   #6
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Hva slags vaskemiddel brukes? Vi sluttet med Neutral og Änglamark pga lukt. Bruker vanligvis Blenda Sensitive, men med en dæsj Omo Color for å få bort lukt.

Blenda Sensitive for farge. Jeg takler ikke OMO lukta.

Gammel 16-06-25, 11:19   #7
Galathea
Bør lage seg en tittel selv

Galathea sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har av og til lagt de klærne det har satt seg sur lukt i i eddikvann før vask, det pleier å løse problemet. Å henge til tørk i sola er også effektivt.

Galathea er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 08:29   #8
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Mer vaskemaskinrelatert gruff: Kjørte maskinen for første gang i ny leilighet, og avløpet klarte ikke å ta unna for vannet. Heldigvis var jeg rett ved og hørte at noe skjedde, og fikk brukt baljer til å ta unna til den var ferdig, men

Gammel 16-06-25, 09:35   #9
Serafin

Serafin sin avatar

Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Det er ikke helt gruff, mer bekymring.

Bonusgutten er inne for å forsterke hovedpulsåre og skifte hjerteklaff. Stor hjerte-operasjon. Jeg er veldig bekymret.

Mor og samboeren er i Tr.heim med han, jeg sitter hjemme og biter negler. Dette blir en laaaaang dag. Han kjøres ned litt over 09. Men de vet ikke helt når han legges i narkose.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 09:58   #10
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, Serafin, det høres tungt ut! Krysser fingre.

Gammel 16-06-25, 10:27   #11
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Åhh, det var "litt" over gruff ja. Krysser fingrene med deg

Gammel 16-06-25, 11:30   #12
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var heftige greier Serafin, krysser fingrene for bonusgutten

Gammel 16-06-25, 11:38   #13
Serafin

Serafin sin avatar

Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Det går helt sikkert bra, men er en heftig uke foran oss.

Han er inne til operasjon nå. Han har tatt det som en superhelt selv, og tror mye er at han er ikke helt klar over hvor heftig det er etterpå. Jeg er støttemannskap hjemme fra, og klar til å ta imot han her når han skrives ut, hvis han vil hit. Det bestemmer han selv.

Men bekymret, ja.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 11:40   #14
Serafin

Serafin sin avatar

Standard

Og pappa skal i morgen på samme avdeling for å ta siste undersøkelse før de bestemmer om han må ha hjerteklaff-operasjon. *svett*

Vi har snart klippekort på hjerte-lunge senteret på St.Olavs, haha. For samboeren hadde jo samme operasjon for en del år siden.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 15:19   #15
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tvi tvi,, Serafin!!

Jeg har vært på sykehuset og gruffer litt over at den fine legen min gjennom 20 år går av med pensjon i morgen. Det er faktisk litt trist!!

Sist redigert av Karamell : 18-06-25 kl 00:12.
Karamell er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 15:25   #16
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

... halv babysnegl å sommerkålen - andre halvdel av den er nå i magen min. Dampet og med smør og salt, men allikevel ...

Gammel 16-06-25, 15:29   #17
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

... halv babysnegl å sommerkålen - andre halvdel av den er nå i magen min. Dampet og med smør og salt, men allikevel ...

Stakkars deg.

Jeg fortsetter gruffet mitt over vasken fra igår. Nå har jeg kjørt den igjen med omo sport og fritid + eddik. Nå lukter det en kombinasjon av det +sur lukt. Nå prøver jeg å vaske det separat, for å prøve å finne synderen. Ellers vet jeg ikke hva gjør bortsett fra å klikke i vinkel snart.

Sist redigert av Millen : 16-06-25 kl 16:20.
Millen er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 17:36   #18
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Blæh fordi eg har avbestilt årets sommerferie i dag. Skulle reist til Nice om ei veke, men 14-åring med leddbandskade og avrive korsband er ikkje heilt kompatibelt med byvandring og badeliv.

Gammel 16-06-25, 20:02   #19
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Stakkars deg.

Jeg fortsetter gruffet mitt over vasken fra igår. Nå har jeg kjørt den igjen med omo sport og fritid + eddik. Nå lukter det en kombinasjon av det +sur lukt. Nå prøver jeg å vaske det separat, for å prøve å finne synderen. Ellers vet jeg ikke hva gjør bortsett fra å klikke i vinkel snart.

Jeg tror jeg hadde kokvasker klærne (de som lukter surt), dersom klærne ikke tåler det, blir det kast (men det blir det kanskje uansett om de lukter surt).
Jeg regner med du bare opplever det på mørk 40 gradervask?

Kan du tørke klær ute når det er fint vær?

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 16-06-25, 20:07   #20
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Jeg tror jeg hadde kokvasker klærne (de som lukter surt), dersom klærne ikke tåler det, blir det kast (men det blir det kanskje uansett om de lukter surt).
Jeg regner med du bare opplever det på mørk 40 gradervask?

Kan du tørke klær ute når det er fint vær?

Kan ikke tørke ute pga kraftig pollenallergi.

Er stort sett mørk 40 ja, men har også opplevd det på annet kulørt tøy. Da renset jeg maskinen.
Nå har jeg vasket jeansen alene, den lukter nå bare omo sport-og-fritid vaskemiddel.
Prøver nå bomull sammen for å sjekke om det er ett plagg om er årsaken.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.