Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråd #19

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-24, 23:30   #1
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gruffetråd #19

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Stor kvise rett ved siden av neseboret. Den er altså så irriterende og så unødvendig når man er fylt 51 år.

Jeg er seksti år. Jeg hadde en sånn en forrige uke. Veldig unødvendig ja.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 01-10-24, 10:29   #2
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Kjedelige arbeidsoppgaver!

Gammel 01-10-24, 20:54   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spiser havregrøt hver morgen og har gjort det i evigheter. Bruker også mye havregryn i brød og rundstykker. Nå er det nesten komplett umulig å oppdrive glutenfrie havregryn. Vi har vært i det som føles som hundre butikker.

Gammel 01-10-24, 21:37   #4
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Det er tomt over hele landet, Blondie. Ser at man får tak i på helsekost på nett, og allergikost har også noe inne, men blir dyrt, da.

Gammel 01-10-24, 22:09   #5
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, jeg vet. Butikkrunden var for to uker siden, før vi innså at det var krise rund baut. Skikkelig dritt. Jeg sliter med å spise brød/knekkebrød pga kjeven, så nå er jeg litt rådvill. Mulig frokost er et måltid som utgår.

Gammel 02-10-24, 00:03   #6
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja, jeg vet. Butikkrunden var for to uker siden, før vi innså at det var krise rund baut. Skikkelig dritt. Jeg sliter med å spise brød/knekkebrød pga kjeven, så nå er jeg litt rådvill. Mulig frokost er et måltid som utgår.

Jeg husker ikke om du har cøliaki eller ei. Men om du generelt «bare» unngår gluten av andre grunner så kan det jo være at vanlig havregryn går fint. Den er jo glutenfri, men er vel en fare for at den kan være « forurenset» av andre kornsorter. Dette vet du jo garantert, men tenkte det var verdt å nevne i tilfelle Har nemlig googlet det selv.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 01-10-24, 23:30   #7
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Frokost er oppskrytt.

Gammel 02-10-24, 06:55   #8
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Neida, har cøliaki og må ha glutenfrie.

Gammel 02-10-24, 09:43   #9
Albertine

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte akkurat glutenfri havregryn her, hvis du vil kan jeg sjekke om de fortsatt har? Så kjøper jeg det jeg finner og sender til deg?

Gammel 02-10-24, 13:58   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Ta en svipptur til Sverige - de pleier å ha godt utvalg av glutenfritt.

Hyggelig gest fra deg, Albertine

Gammel 02-10-24, 14:27   #11
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen har tatt en stolpe med bilen min. Må ha nytt speil og mye lakkskade. hans bil har stått på versted siden august, så det er den bilen vi har ...

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 02-10-24, 14:42   #12
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Å nei, Karamell! Uhell med bil er sure penger.

Bokormen er ikke aktiv  
Gammel 02-10-24, 20:07   #13
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Karamell; jeg tror dere må lage dere et lite husalter hjemme, og begynne å ofre noe staselig til Kristoforos.

(Bilistenes skytsengel)

For nå har dere da sannelig hatt mye dårlig bil-karma?!

Gammel 03-10-24, 01:22   #14
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Karamell; jeg tror dere må lage dere et lite husalter hjemme, og begynne å ofre noe staselig til Kristoforos.

(Bilistenes skytsengel)

For nå har dere da sannelig hatt mye dårlig bil-karma?!

Ja, det er virkelig sant! og ingen vet hva som er galt med mannens bil! Ikke en gang fabrikken i .... Tyskland (?). Verkstedet her har visst sendt film. Og siden de ikke vet hva som er galt skjer det nix og nada med fordikringen! På en jævla Jaguar i-pace!!!!

Karamell er ikke aktiv  
Gammel 02-10-24, 21:34   #15
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er trøtt og sliten og vil ikke på jobb i kveld. Men jeg må! Fordi jeg er voksen! Jeg vil ikke være voksen!

Maverick er ikke aktiv  
Gammel 02-10-24, 22:50   #16
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg vil heller ikke være voksen.
Jeg er sliten. Mye fordi yngste er grunn til at jeg har vært våken siden 4.45.

Jeg vil legge meg. Ikke ta husarbeidet. Det er ikke et alternativ. (Husarbeidet er månedvis på etterskudd, så en dag fra eller til ? Det er bare det at vi får en overnattingsgjest til helga, så det må tas)

Ja, opp og stå. Gå. Gjør.

Gammel 02-10-24, 23:00   #17
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Føler meg i en skvis akkurat nå.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 02-10-24, 23:10   #18
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Folk, folk som puster og lager lyder.

Gammel 02-10-24, 23:13   #19
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Tusen takk, Albertine, det var utrolig hyggelig! Jeg fikk nettopp tips om at Felleskjøpet her har fått inn et parti, men tusen takk.

Gammel 02-10-24, 23:41   #20
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Og bilen. Den viste meg engine malfunction på å vei til jobb i dag.
Jeg beroliget meg selv med at det hadde den 3 ganger i fjor og verkstedet da at det var ingenribg galt med den. Den hadde det to ganger til. Men det var jo ikke noe galt med den.

Helt til mannen kommenterte: ja, og så stoppa den.

Det hadde jeg fortrengt. Det var vel han som kjørte da. Den måtte på verksted da igjen. Men den har kjørt fint siden.

Den må vel få tilsyn igjen da. Men altså. Den kjører helt fint. Den lampen er stor og skummel, men den slullet når bilen stoppes. Og så kan den kjøre fint noen dager før det skjer igjen.
Motoren fusker kanskje bittelitt eller jeg ruser motoren litt når jeg skifter gir, jeg vet ikke helt hva. Hadde aldri tenkt over det om det ikke var for at den lampen tente

Og ja, det var noe slikt sist også.

Blæ. Den bilen skal helst leve over eu kontroll januar 25 for 16 åringen ønsker å kjøre bil med gir. Den er da ikke så gammel, fra 2013. (Vi vraket 2007-modellen i år, så 13 er da relativt ny. Den nyeste er vel 21)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.